Skocz do zawartości

Klekot przy odpalaniu silnika m52


Sikor84

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Problem dotyczy bmw e39 523i. Od czasu gdy temperatury mocno spadły silnik przy odpalaniu dziwnie klekocze, co to może być, jak można temu zaradzić? Dodam że olej jest i kilka miesięcy temu był wymieniony.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kmWEcCAIB04

 

 

viewtopic.php?f=72&t=117890

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Popychacze na 100%. Ile masz tego oleju? sprawdzaj 10min po zgaszeniu auta. Kontrolka smarowania długo się pali?

Jeśli to trwa 1-3sek nei ma co się martwić. Po prostu już popychacze nie trzymają oleju. NOrmalne po tylu latach i po x przebiegu. Gorzej jeśli długo takie klekotanie się utrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromnie długo Ci gaśnie kontrolka i dlatego możesz mieć klekotanie. Jak masz pół stanu na ciepłyn to wlej 3 setki i sprawdź czy przestanie. Ale podejrzewam że olej ucieka Ci z filtra i tutaj tkwi cały problem. Poczytaj o podstawie filtra olejowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano sprawdziłem stan oleju i się zdziwiłem bo przy wyciąganiu bagnetu ciekło z niego jak cholera. Na ciepłym jest pół stanu, więc na początek zajął bym się zaworem zwrotnym i teraz pytanie czy on się znajduje w pompie czy gdzieś indziej? To jest to oznaczone nr. 6? Jeśli to jest 6 to który zawór ja potrzebują bo tu są dwa podane?

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD41&mospid=47539&btnr=11_1276&hg=11&fg=30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie wiem... patrzyłem na realoem.com -> silnik -> moduł olejowy i tam jest: Dopływ oleju-filtr oleju i Dopływ oleju/pompa olejowa z napędem. No i według tego jest tylko zawór w pompie oleju... dlatego pytam bo nie wiem gdzie ewentualnie miałbym tego szukać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie pamiętam jak w M52, u mnie jak wyjmiesz filtr oleju, to widać na dnie zaworek który trzyma olej żeby nie ściekał do miski olejowej.

W M57 często to się psuje i olej zamiast stać w filtrze ścieka do miski (przez co przy pomiarze wychodzi ok, a jak po odpaleniu silnika filtr się napełni, to jednak jest mało oleju).

Objaw to właśnie późno gasnąca kontrolka oleju, i klepiące szklanki, bo zanim pompa wytworzy ciśnienie musi najpierw ok pół litra oleju wlać we filterek.

Wkręć sobie manometr, i zobacz czy z ciśnieniem oleju u ciebie wszystko okej, jak trzyma odpowiednie to winny będzie zaworek.

U mnie ten zaworek w podstawie jest niewymienny, nie wiem jak u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrze na tą obudowę filtra to nie ma nigdzie podanego tego zaworku, tak więc prawdopodobnie jest tak jak u Ciebie i trzeba wymieniać całą obudowę filtra, a jak spojrzałem na koszt nowej to sporo kasy trzeba za nią dać. Tylko nadal nie wiem co z tym zaworem sterującym w pompie olejowej... czy on może powodować również cofanie się oleju? Jeśli nie to muszę szukać obudowy filtra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem dzisiaj pokrywę filtra. Poluzowałem pokrywę i wykręcałem ją jakieś 30-40 sekund. Nie było tam "kąpieli olejowej". Ogólnie jak wyjąłem filtr to w tych górnych zagłębieniach był olej, ale w tym dolnych tylko śladowe ilości. Dodam jeszcze że z filtra nawet kropelka oleju nie kapnęła... tak więc wychodzi na to że to ten nieszczęsny zaworek...? Oringi te małe dwa wyglądają na ok, ale wczoraj zamówiłem je wraz z uszczelką podstawy.

 

 

http://images66.fotosik.pl/398/e14296c5bfd663eb.jpg

 

Tak to wyglądało po wyjęciu filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to wsystko kosztuje?

Ja już testowałem u siebie to. PO nocy odkręcałem filtr, ale był na szczęście pełny. Te dwa małem o ringi lepiej dla świętego spokoju wymienić bo one z tego co wiem też trzymają olej. Ja na następną zmianę oleju profilaktycznie je wymienię bo są już trochę twarde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to wsystko kosztuje?

Ja już testowałem u siebie to. PO nocy odkręcałem filtr, ale był na szczęście pełny. Te dwa małem o ringi lepiej dla świętego spokoju wymienić bo one z tego co wiem też trzymają olej. Ja na następną zmianę oleju profilaktycznie je wymienię bo są już trochę twarde.

 

Za uszczelkę podstawy i te dwa oringi zapłaciłem z przesyłką 42 złote. Jak mi przyjdą uszczelki to wymienie najpierw oringi. Najlepiej jak by to było to... w innym razie będę musiał szukać podstawy filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej nie nadaje się do tego silnika i nie wiem co Ci strzeliło do głowy żeby to łac. Zmień olej i filtr. Olej jakiś 5w40 z normą ll 01 a filtr Mann. Powinno być ok. Podejrzewam że Twój silnik od środka jest strasznie brudny ma pełno nagarow od tego minerala i dobrze by było zrobić plukanke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.