Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

E87 silnik N45 1,6 benzyna strasznie bierze olej, przynajmniej tak pokazuje komputer (przed wyjazdem komputer pokazuje (nie ma bagnetu) 3/4 stanu natomiast po przejechaniu 80 km pokazuje już połowę stanu). Czy to możliwe, że olej znika gdzieś niezauważony- nie kopci na biało. Przebieg ok. 240tys. Zdjęta pokrywa zaworów- z wierzchu świece suche (nie wykręcałem), sama pokrywa pod spodem strasznie zasyfiała (smoła i łuszcząca się maź), klawiatura wygląda na czystą- bez zanieczyszczeń olejowych (obecnie zalany Motul chyba 10W40).

Wąż idący z końca pokrywy klawiatury do kolanka kolektora dolotowego zasyfiały białą mazią, ale drożny.

Ten separator w pokrywie rozebrałem i jest tam pomarańczowa membrana ze sprężyną- wydaje się być ok. Natomiast od wnętrza pokrywy jest jeszcze jeden pomarańczowy element gumowy (krążek o średnicy monety 50gr) zasłaniający 3 otworki. Gumka ta niestety uległa uszkodzeniu podczas czyszczenia pokrywy (stwardniała od oleju i temp.).

Co może być przyczyną spalania/ubywania oleju? Może stoją tam pierścienie olejowe? Może zrobić mu płukankę jakimś Liquy Moly i zalać olej 5W40?

Czy ten separator w pokrywie klawiatury, to jedyny separator w tym silniku, czy może jest gdzieś jeszcze jakaś odma, np. pod kolektorem dolotowym?

Czy ten element gumowy z separatora pokrywy jest do kupienia?

Jeśli będą konieczne to mam kilka fotek.

Opublikowano
dobra płukanka wymyje całą białą maź z wnetrza silnika.... uratowalem tak kiedys opla przed rozbieraniem :) odme kupic nowa nie kombinowac... sprawdz na realoem jak sytuacja wyglada dla twojego silnika z odma i rob... plukanka nie moze zaszkodzic...
Opublikowano

w silniku nie ma białej mazi jest tylko dużo nagaru w tym użebrowaniu pokrywy zaworów. Olej jasny (nic nowego, bo jednak trzeba go ssytematycznie uzupełniać :-) ), klawiatura czysta bez nagarów.

Odmy w tym N45 chyba nie ma- przynajmniej ja nie potrafię znaleźć. Olej jednak spiernicza i to zdaje się że w dużych ilościach, sądzę że na 1,5tys.km jakieś 2 litry a może nawet więcej.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Miałam taki sam problem z N45, odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów, musisz kupic cała tylko w oryginale bo nie ma zamienników. U mnie skończyło sie na remoncie silnika. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno masz do wymiany uszczelniacze zaworowe.

Glowice posowaloby sciagnac i podocierac zawory zeby robota miala sens przy tym przebiegu.

A najwazniejsze wykonac olejowa prube kompresji zeby sprawdzic szczelnosc pierscieni

Po plukance powinien brac w twoim przypadku wiecej oleju...

Przy takim ubytku cos musi dymek puscic...

Odme masz do wymiany

Biala maz zrobi sie gdy olej polaczy sie z woda-sprawdz czy nie masz oleju w ukladzie chlodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.