Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na samym wstępie mojego posta chciałbym zaznaczyć że jestem tu nowym forumowiczem, wiec za wszelkie ewentualne niedociągnięcia z mojej strony - przepraszam z góry.

Przechodząc do sedna sprawy. Chciałbym kupić BMW - najlepiej cos w miare ekonomicznego - niekoniecznie dynamiczny samochód (wiec chyba 316 E36) Mam na ten cel ok 10 tyś. złotych. Proszę o rade co mogę kupić za taką kase? Na co powinienem zwrócić uwagę kupując samochód itd. Proszę o wszelkie rady za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam SIRUS25

Opublikowano

narazie znalazłem cos takieg...

 

http://www.autogielda.com.pl/motoryzacja/?modul=bazaogloszen&dzial=00100020000&oferta=13714002

 

Co o tym sądzicie? Czy ktoś ze Śląska (najlepiej okolice Rybnika, Wodzisławia Jastrzębia, Żor) mogłby mi pomóc w zakupie samochodu?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc SIRUS25

 

PS te 10 tyś. miałbym bez kredytu (kasa w kieszenie ;-) ) - wiec samochód niekoniecznie musialby byc kupowany w komisie.

Opublikowano

Hmm. Za 10 tys PLN mozesz kupic E36 z pierwszych lat produkcji. Niestety, silniki osmiozaworowe 1.6 i 1.8 mialy wtedy pasek rozrzadu, a nie lancuch, ktory nalezy wymieniac dosc czesto.

Tu masz oferte z silnikiem juz na lancuszku:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=25621

 

Ewentualnie za zdecydowanie mniejsza kase (okolice 5-7 tys PLN) mozesz kupic E30 w bardzo dobrym stanie. Samochod bedzie starszy i mniej nowoczesny, ale rowniez sprawiajacy niesamowita frajde z jazdy i wcale nie bardziej (a w przypadku zadbanych egzemplarzy nawet mniej) awaryjny.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Masz 10k odlozone czy tyle na auto. Musisz uwzgledni na dzien dobry conajmniej 1000zl na papiery do tego czesto okazuje sie w takim leciwym(i sprzedawanym) autku czesto plyny, klocki filtry tez trzeba wymienic i okazuje sie 1/5 wartosci nabytego pojazdu trzeba od razu dolozyc ;-). Jeszcze by wypadalo go zalac najlpejej do pelna wie kolejne 250zl :d...
Opublikowano

W tych 10 tysiącach muszę sie zmieścić. Tzn. nie wygospodaruje raczej wiecej kasy na oplaty itd. (no powiedzmy jeszcze z 500 zł max.)

No i wolalbym chyba jednak E36 (wizualnie bardzo mi się podobają) i rok ok 92/93 SIRUS25

Opublikowano

Ja do ceny zakupu auta musiałem dorzucić jeszcze 5tys.zł. Doszły opłaty, rejstracja, ubezpieczenie, wymiana płynów, wyżej wspomnianego paska i nie tylko, łożyska, opony na zimę, alu na lato. Trochę tego było. Dobrze, że za całą kaske, którą miałem nie kupiłem auta. Bo bym miał teraz mały problem.

Pasek rozrządu z tego co wiem to trzeba zmieniać po 40-60tys.km. Ani dużo, ani mało. Zależy ile jeździsz. Także do 10tys.zł powinieneś znaleźć E36 z lat 91-93. Takie autko można wyrwać za ok. 9tys. plus rejstracja. Widziałem nawet tańsze, ale jeżdżone w Polsce i trochę podmęczone. To świetne samochody, z charakterem i niezawodne. A silnik 1.8 115KM na początek jest naprawdę wystarczający. Większość nowoczesnych kompaktów nie ma lepszego odejścia i spalania. Jedynie życzyłbym sobie lepszych plastyków i wykończenia wnętrza.

Opublikowano

Co do samochodu to przynajmniej udalo mi się juz troche zawęzić krąg tego co by mnie interesowało. Myslę, że odpowiednim dla mnie autkiem byłaby 316 -stka ewentualnie 318. Rok 91/93. wiem że najlepiej byłoby poszukać czegoś u naszych zachodnich sąsiadów (wyszłoby chyvba najtaniej) - lecz jestem raczej człowiekiem zagonionym - wiec nie mam czasu na szukanie w Niemczech. Wolałbym kupić samochód już sprowadzony, opłacony i najlepiej zeby kilka miesięcy pociągnąć na OC poprzedniego właściciela. ( chyba za duze wymagania) Docelowo chciałbym zamontować instalacje gazową (no chyba ze kupiłbym juz z taką instalacją - ale jak na 10 tyś to chyba wymagania zbyt wygórowane ;-) )

I miałbym jeszcze jedno pytanko... kilka osób poruszyło wątek rozrzadu (paska) Wiem już ze wymiana co ok 40-50 tyś. Jaki jest koszt wymiany paska? Pozdrawiam SIRUS25

Opublikowano
Wolałbym kupić samochód już sprowadzony, opłacony i najlepiej zeby kilka miesięcy pociągnąć na OC poprzedniego właściciela. ( chyba za duze wymagania)

Nie pamietam jak to jest dokladnie, bo juz kilka miesiecy temu kupowalem autko wiec ktos kto jest na bierzaco niech rozjasni temat - jak sie jezdzi na czyims OC to kiedy trzeba przekalkulowac skladke. Bo jak do miesiaca to chlopakowi moze to wiele nie pomoc jesli ktos wykupil OC na caly rok majac 0,6 znizki a on ma zwyzke za wiek okaze sie i tak zaplaci w ciagu miesiaca krocie...

Opublikowano

W ciagu 30 dni od zawarcia umowy kupna-sprzedazy musimy sie zdecydowac, czy rezygnujemy z polisy, czy tez przedluzamy ja, przepisujac ja na siebie. W obu przypadkach musimy powiadomic o tym TU, w tym drugim przypadku TU dokona tzw. rekalkulacji skladki i kaze nam doplacic roznice (jezeli mamy wieksze znizki niz poprzedni wlasciciel, to roznicy nie odzyskamy :mrgreen: ).

 

Co do E36 - jak sie bardzo postarasz, to znajdziesz juz 316i z silnikiem na lancuchu. Oczywiscie te z silnikiem na pasku tez sa godne uwagi, ale wymiana tego paska co 50 tys. km to moim zdaniem absolutne maksimum.

Ja bym pewnie wymienial co 30-40 tys.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.