Skocz do zawartości

Buczenie, zmiana trybu skrzyni, przegrzewanie E61 530d 2004


witord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie do Szanownych Użytkowników. Poszukuje odpowiedzi na problem:

Przeszukałem trochę forum ale nie mogę znaleźć podobnych objawów

Po zagrzaniu auta po pewnym czasie (coraz częściej) a szczególnie po nieco szybszej jeździe pojawia się nagłe buczenie w układzie wydechowym (nie jest to tylko rozgrzanie i nieco większy bas), skrzynia automat wchodzi w jakiś dziwny tryb (obroty podskakują do zmiany biegów i są cały czas nieco wyższe) auto traci niewiele na mocy, praktycznie jest to niezauważalne. Z rury wydechowej bardzo gorące powietrze do tego stopnia że jedna z końcówek jest lekko przypalona. Problem znika po dłuższym przejechaniu najlepiej stałą prędkością około 100-120km/h. Ale po kilkuset km znów powraca.

DPF - komputer nie wskazuje błędów, wg licznika jest jeszcze 90000, rura wydechowa czysta, kolektor wydechowy wymieniony na żeliwny, EGR chyba też był wymieniany (nie pamietam ale coś mi takiego chyba robili), auto nie kopci. Rozumie ze mógłby się włączać jakiś tryb czyszczenia DPF ale jest to zdecydowanie za często. Odma, kolektor wlotowy (z wadliwymi klapkami wymieniony),

Auto praktycznie bez spadków mocy.

Proszę o jakąś podpowiedź. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Załącza Ci się tryb wypalania DPF. Jeżeli samoistnie się kończy w czasie jazdy, to wszystko jest ok. Jeśli dzieje się to często, to kontroluj poziom oleju- czy się nie podnosi. Podczas trybu wypalania zwiększa się dawka paliwa, a jej nadmiar może spływać do miski i rozrzedzać olej.

Swoją drogą nie rozumiem sensu instalowania DPF. Cały syf, który zbiera podczas codziennego użytkowania jest przepalany i wyrzucany podczas procedury wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W filrze zbiera się sadza (czyli cząstki węgla), które podczas wypalania zmieniają się w popioły - tu jest sens tego ustrojstwa. Niestety nie wszystkie popioły da się "naturalnie usunąć" (wyrzucić z filtra) w tym procesie dlatego nawet po jakimś przebiegu i sprawnym wypalaniu po porostu jest już zapchany popiołami. Nic nie jest wieczne....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie się DPF co kilkaset km (jak napisałeś) jest możliwe i nie musi znaczyć, że jest problem. Jeżeli jesteś pewny sprawności EGRa, to jeszcze sprawdź czy jeździsz na właściwym oleju (LL04 jeżeli dobrze pamiętam) i gdzie tankujesz paliwo. No i przynajmniej masz pewność, że termostaty masz sprawne :cool2:

 

Przy okazji dodam, że bankowiec mądrze prawi. Wiele osób ma takie wątpliwości, ale jest dokładnie tak jak napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem przed zmiana filtrów i oleju. Poproszę znajomego u ktorego serwisuje o weryfikację termostatów i egr'a. Faktycznie przyznaje sie do głupiego błędu czasem tankowania na stacjach dyskontow i choć szukam zawsze materiałów eksploatacyjnych dobrych i mysle ze dobrego oleju xclean 8100. 5w40 to zdarza sie tak tankować. Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam. Juz sie bałem ze coś mi poważnego siada w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.