Skocz do zawartości

Bmw 523i kopci na bialo zapowietrza sie


lechu112233

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Auto posiadam od 2 tygodni. Po 2 dniach samochód sie zagotowal. Wymieniłem pompe wody i termostat odpowietrzylen układ i wszystko było ok. Wczoraj znow to samo Auto dostalo temperatury zagotowalo wode ale znalazłem niesczcelnosci przy chłodnicy gorny wąż nie trzyma ten plastyk od weza jest pęknięty musialem zamowic nowa chlodnice czekam na przesyłkę. Niestety Auto kopci na bialo na zimnym i cieplym silniku ale czasem to sie nie pojawia. Dodam ze śmierdzi benzyna po wyjsciu z samochodu i nie czuc slodkiego zapachu. Pod korkiem oleju nie mam masla. Czy te zapowietrzanie i problem z chlodnica moga powodować siwy /bialy dym z tłumika? Moze to odma albo sonda? Mam tez dziurawy wydech.Prosze o pomoc bo nie chce wymieniać metoda prob i bledow. Dodam ze wczoraj zauwazylem ze po zgaszeniu auta przez okolo 10 sek wydobywaly sie nadal spaliny. Pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz na diagnoeze spalic, wykluczysz uszczelke pod glowica, jesli to nie to to poprostu ciagle masz pewnie zapowietrzony układ bo zle go odpowietrasz albo wciaz gdzies jest nieszczelnosc i ciagle sie zapowietrza, ubywa płynu? wciaz sie gotuje ?

 

uwazaj na temperature bo m52 sa wrazliwe na przegrzxania

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność jest jak juz wspominałem chłodnica a dokładnie ten plastyk na który naklada sie górny wąż. Po dodaniu gazu widać dokładnie jak ucieka przez te pęknięcie woda. Czekam na przesyłkę w poniedziałek chłodnica bedzie wymieniona. Jak silnik jest ciepły węże mam obydwa miękkie i nie śmierdzi słodko spalinami tylko mocno benzyną. Czujnik temp. zewnętrznej tez padł..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zabieram sie za wymianę chłodnicy. Tylko nie wiem czy dobrze odpowietrzalem uklad a robilem to tak ze zalewalem wode dopóki nie wyleciała ona przez odpowietrzniki i przerwalem dopiero kiedy widzialem ze nie pojawiają sie zadne banki z powietrzem. Ogrzewanie na maxa i temp 32 stopnie. Później zakrecalem odpowietrzniki ale korek od zbiorniczka caly czas odkrecony. Auto miało temperaturę w pionie ale nie otwierał sie termostat - dolny wąż byl caly czas zimny. Termostat otworzył dopiero jak auto troche przegazowalem i potrzymalem na obrotach. Jesli gdzies zrobilem błąd prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz Sobie wybrać metodę, która najbardziej Ci odpowiada :norty: bo jak sam wiesz jest kilka szkół odpowietrznia. Najważniejszy jest efekt końcowy czyli brak powietrza w układzie,strumień przelewowy w zbiorniczku,sprawne ogrzewanie i właściwy poziom płynu :wink:

http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

viewtopic.php?f=72&t=143728

viewtopic.php?f=72&t=115641

 

 

EDIT: widzę że odgrzałem temat z zeszłego tygodnia :duh:

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica wymieniona auto odpowietrzone zrobiłem ponad 500 km nic sie nie grzeje i ogrzewanie dziala jak powinno. Jednak mam kolejny problem mianowicie dzisiaj z rana po odpaleniu slychac bylo przez około 3-5 sekund stukanie z silnika.. Podejrzewam popychacze ale nie jestem pewien. Mam jesczce dziwny objaw kopcenia na biało. Auto kopci tez na rozgrzanym silniku ale jak tylko troche przegonie na wysokich obrotach kopcenie ustaje, ale po postoju np pol godziny samochód znowu kopci.. olej i płyn mam czysty. Śmierdzi spalinami. Silnik wpada w wibracje jak trzymam go na obrotach od 1200 do 2000. Sam nie wiem co to moze byc. Nie zakładając nowego tematu dodam ze czesto po wrzuveniu 1 biegu slysze stuk od dolu auta. Podczas jazdy i zmiany biegu na wyższy obroty nie spadają od razu ale pierw lekko sie podnoszą np z 2500tys do 2700 i dopiero opadają..Troche się tego uzbierało mam nadzieję ze znacie rozwiązanie na ww. problemy.. pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem trase okolo 400 km i ubylo mi bardzo duzo płynu ale znalazłem niesczczelnosc przy obudowie termostatu. Po odkreceniu korka od zbiorniczka syczalo stamtąd powietrze, byla to dolna część obudowy . W ogóle korek od chłodnicy nie chcial sie odkręcić ale udało mi sie to jakos przy użyciu siły.. wlasnie po odkreceniu powietrze zaczęło syczec. Jutro zamawiam nowa obudowę z uszczelka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile dałeś za chłodnicę?

 

Wiesz.. każdy korek z benzyniaka ma 2 bary ale zamienniki niestety portafią rozwalać układy chłodzenia. Ktoś wymienił cały układ wydał kupe siana i na trasie laweta bo znowu chłodnica poszła przez korek zamiennik. Nieźle na tym małym elemencie można się przejechać.

 

Ja kupiłem nissensa i oryginalny korek dość ciężko się nakręca. Puszcza ciśnienie, jest wszystko szczelne ale nakręca się ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli uszczelka jest ok to masz problem z korkiem bo nie jest to normalne by auto co chwile uszkadzało elementy układu chłodzenia.

 

Może ktoś też Ci sprzedał minę. Przegrzał i wiedział że jest problem z układem.

Na razie wymienił bym to co leci i korek na orygianł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.