Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z rowna praca i spalaniem w moim 318 IS. Dzis przed pojeżdżeniem sobie autkiem postanowilem ze odlacze na stale silniczek krokowy, bo jak na wolnych obrotach stal i odlaczalem go to silnik leopiej pracowal. No to tak zrobilem. Teraz auto chodzi rowno i obroty nie faluja tylko ze w sumie to nie ma wolnych obrotow, na 'wolnych' mam okolo 1400 obr. Ale musze powiedziec ze silnik chodzi naprawde rowno.

Dlatego pytanie nr uno. Czy mozna se tak jezdzic z odlaczonym krokowcem i co to bedzie powodowalo?

 

Pytanie duo. Czy niesprawny silniczek krokowy moze powodowac nierowna prace silnika, falowanie i zwiekszone spalanie?

 

Powiem jeszcze ze juz raz czyscilem tego krokowca, tzn dalem do zakladu i tam niby czyscili. Z gory dzieki za odpowiedzi. Pozdro

Opublikowano

Po pierwsze primo :wink: :

 

Jeżdzić można :wink: , ale silnik będzie podawał więcej paliwa

 

Po drugie primo: tak jak napisałeś

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano

Witam

Ja sprawdzam tak:

wyjmuje wtyczkę. śrubokrętem przestawiam wewętrzny "zawór" w położenie gdzie nie widać prześwitu..następnie podłączam wtyczkę i przekręcam zapłon i teraz komputer powinien powrócić wewnętrzny zawór w położenie neutral- jak tak zrobi to wszystko OK....wszelkie zacięcia- to albo do czyszczenia albo do wyrzucenia :lol: ..........

Zakładam że masz taki sam ten krokowiec..

pozdro

zapomniałem- owszem trudno aby przy 1400rpm silnik nierówno pracował :twisted2: ..zatem przy odłączonym krokowcu to problem zaleczysz a nie wyleczysz!..Poza tym jeszcze nałapiesz tylko błędów w kompie :naughty:

Opublikowano
Racja po to jest żeby był na swoim miejscu, mam pytanie do autora postu, posiadasz gaz, czy jeżdzisz na benzynce, bo jak masz gaz to falujące obroty zwlaszcza jesli nie jest to sekwncja to dosc czesty przypadek.Moze lepiej sam wyczysc krokowca a nie oddawaj do zakladu, ja tez nie wiedzialem ale zabralemsie do tego sam i jest to prosta sprawa, nie wiem jak w is - ie to wyglada ale nie sadze zeby bylo to wielkim problemem. Moze Ci fachwocy slabo wyczyscili albo po prostu nie wysuszyli dokladnie i od nowa sie tamcos zebralo??
Opublikowano
Mam tylko benzyne. I w takim razie to wcale nie musi byc przyczyna krokowiec? Bo tez podejzewali mi sonde lambda lub jeszcze cos bardziej zagmatwanego. Ale mowie jak odlaczam to jest ok auto sie jakies nawet żwawsze wydaje. Pytam bo nie wiem czy jechac na pelna diagnoze auta co mnie wyniesie ponad 200 zł a moze sie okazac ze to krokowiec.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W momencie, kiedy odłączasz krokowca, możesz mieć odroty jałowe pod 2000rpm lub... 0. Zależy w jakim położeniu zostanie. Do tego jeszcze każdy wstrząs może zmieniać jego położenie i zmieniać obroty. Ogólnie jest to chore, bo zmienia się dynamicznie i nieprzewidywalnie dolot, a co za tym idzie adaptacja nie nadąży i może spalać więcej paliwa.

Jeżeli był czyszczony, to poszukałbym problemu gdzie indziej.

Kai
Opublikowano
A co sadzisz o tym ze odczuwam teraz ze nie ma spadku mocy, auto lepiej sie zbiera. I juz z odlaczonym krokowcem przejechalem ze 150 km i musze powiedziec ze jeszcze ani razu mi sie nie zatrzasl, no ale obroty nie spadly ponizej 1000. Jakie elementy moga odpowiedac jeszcze za takie zachowanie?
Opublikowano

To, że jak odłączysz jedną czy drugą rzecz, czujnik, element wykonawczy i samochód lepiej jeździ to tylko świadczy o uszkodzeniu jakiegoś podzespołu, czujnika, części, ponieważ sterownik wchodzi w tryb serwis i korzysta z domyślnych danych uśrednionych przy których napewno nie dojdzie do uszkodzenia silnika ale nie zapewnia to prawidłowej pracy jednostki (odpowiedniej mocy, czystości spalin itd). Pewnie krokowy też jest walnięty i się przycina lub jest źle wyczyszczony itd. Chyba nie sądzisz, że jak zrobisz 200km bez krokowego to się naprawi... Równie dobrze może to być uszczelka pod deklem klawiatury jest lewe powietrze i silnik szarpie albo zawory się nie domykają albo rozrząd jest przesunięty albo "baran" pękniety albo...

 

Chłopie napisałeś już epopeje na temat tego modelu chyba już nikt nigdy nie kupi IS'a. Dlaczego nie pojedziesz do warsztatu gdzie mają urządzenia diagnostyczne, podnośnik i kilka lat doświadczenia w BMW. Sam tego nie naprawisz tym bardziej przez internet, nie żal Ci kasy :?:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Ogólnie to falowanie obrotów to temat rzeka :wink:

 

Dokładnie wyczyść krokowca - to po pierwsze.

 

Duże spalanie może być także spowodowane walniętą sondą lub przepływomierzem.

Najlepiej znajdź kogoś w okolicy kto ma IS`a i przełóż podejrzane części.

 

"Dlaczego nie pojedziesz do warsztatu gdzie mają urządzenia diagnostyczne, podnośnik i kilka lat doświadczenia w BMW. Sam tego nie naprawisz tym bardziej przez internet, nie żal Ci kasy "

 

Ja jak sprowadziłem auto miałem kilka problemów, byłem u wybitnych fachur i [BAD] blada :mad2: pomimo tego, że kasy nie żałowałem.

 

Dopiero sam doszedłem z autkiem do ładu, nie wierz tak w siły serwisów, bo w większości pracują tam uczniowie bądź młodzi mechanicy, a prawdziwego dobrego mechanika szukać tylko ze świecą.

Jak narazie to swoją wiedzą na temat BMW, tajnikami prosto z kanału :norty: zaskoczył mnie jedynie Robertbmw.

Dzięki jego radą jak to piszesz Fazer "naprawiłem auto przez internet"

Pozdro.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Gratulacje maciej_E30 prześledź ten wątek od początku potem każ chłopakowi wymienić jeszcze kilka części tak jak piszesz przepływke i sonde (bo jeszcze mało wydał) chyba ze cztery razy zmieniał ale jeszcze raz nie zaszkodzi heh może tym razem :D kto wie... niech zresetuje kolejny raz kompa i jeszcze pojeździ z odpiętą sondą, krokowcem wogóle wywali tego motronica aha i pomierzy mulimetrem czy czujniki trzymają parametry to napewno pomorze na 100% :cool2: :duh: Albo najlepiej niech kupi na allegro kolejny silnik na podmiane :cool2:

 

Jeśli problem jest złożony a widać, tak jest to oprócz dobrych rad potrzeba troche doświadczenia i wiedzy no chyba, że kolega takowe posiada.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Panowie nie ma co sie kłócic, a to fakt, ze na początek lepiej podjechać gdzieś na diagnozę i jak tam nie stwierdzą co to jest...to trzeba będzie poszukać prawdziwego fachowca a nie małolatów którzy uwazają sie za wspaniałychmechaników, tak to bywa w warsztatach, ja naprawiam u gościa który od 25 bodajze lat robi bmw, facet nie ma żadnego profesionalnego warsztatu bo z powodów prywatnych przetsało mu zalezec na kasie...nie pytajcie o co chodzi...ale jak wezmę auto na kanał i podjade tam z nim zrobi wszystko i jeszcze części po cenie załatwi, wiec jak coś szukac takiego własnie mechanika a nie młodych gniewnych z francuzami za pazuchą, pozdro :cool2:
Opublikowano
Gratulacje maciej_E30 prześledź ten wątek od początku

 

Wiadomo, że nie przeczytałem wszystkich jego postów, a jedynie ten temat.

 

Jeśli problem jest złożony a widać, tak jest to oprócz dobrych rad potrzeba troche doświadczenia i wiedzy no chyba, że kolega takowe posiada.

Nie wiem czy do mnie rozmawiasz ? Ja siebie nie uważam za jakiegoś speca, jedynie trochę dłubie w wolnych chwilach i dziele się później spostrzeżeniami na forum.

 

Wiadomo, że diagnoza by się przydała ale nie za dwie stówy.

Nie wiem w ogóle skąd taka cena, w Poznaniu w ASO biorą stówke plus vat, a u prywatnego mechanika zapłacisz coś koło 50 złotych.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Z Tobą moge rozmawiać ale do Ciebie hmm raczej trudno będzie no chyba, że używacie jak niemcy tylko 4 przypadków :cool2: pisałem o autorze wątku, że lepiej i taniej jak pojedzie do fachowca bo chyba nie ma sensu pakować się w większe koszty.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano (edytowane)

OK dzieki ludzie za odpowiedzi. Widze ze wchodzi nie calkiem mila atmosfera. Podjelem decyzje ze za kilka dni pojade do serwisu boscha co niby w bmw siedzi dlugo. (Ale jak juz raz bylem w jednym to pajace biora kase i tylko pod kompa podlaczaja a jak cos wiecej to kaza zebym Ja nic nie znajacy sie powiedzial co dokladnie maja sprawdzic, czy wtryski czy rozrzad czy sterownik itd. A niestrety przyznaje sie bez bicia nie konczylem samochodowki , nie dlubie w autach a jak jade do mechanikow to zawsze wychodzi na to ze oni jeszcze mniej wiedza odemnie. Kazdy mechanik mowi to samo, "Zagadka". To jest ich odpowiedz.

Nic ale podjade do tego serwisu drogi jak jasna chol... ale moze cos znajda. A jak nic nie znajda to zostanie mi chyba tylko pojechac do kolesia 100 km odemnie co ma duzo czesci bmw i tam podmieniac po kolei kazda i sprawdzac.

 

Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi i rady. I sorki ze tak draze temat ale myslalem ze na forum znajde ludzi co by kiedys mieli takie same przygody i mogli by mnie nakierowac co dokaldnie mam sprawdzic. Trudno

Edytowane przez bodziotx
Opublikowano

Dzięki za lekcje poprawnej polszczyzny.

Zwrot ten użyłem w pełni świadomię, zresztą mniejsza z tym.

 

A sam do mnie napisałeś w liczbie mnogiej, póki co w partii żadnej nie jestem więc nie musisz się do mnie zwracać "Wy" :nana:

 

Widzę, że na siłę szukasz zaczepki, ale ja się nie dam sprowokować :dance:

 

:diabel_faja:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Dzięki za lekcje poprawnej polszczyzny.

Zwrot ten użyłem w pełni świadomię, zresztą mniejsza z tym.

 

A sam do mnie napisałeś w liczbie mnogiej, póki co w partii żadnej nie jestem więc nie musisz się do mnie zwracać "Wy" :nana:

 

Widzę, że na siłę szukasz zaczepki, ale ja się nie dam sprowokować :dance:

 

:diabel_faja:

Odbij koleś sam odniosłeś się do mojej wypowiedzi nie znając tematu do czego się przyznałeś :duh: widze, że wszystkim ciągle chodzi o jakąś partie :?: to forum wyraźnie się upolitycznia :duh: nie wyładowuj swojej flustracji na innych trzeba było głosować inaczej :!: Napisałem "Wy" tam w Poznaniu ale trzeba czytać tekst ze zrozumieniem i rozumieć przypadki ale to inna historia...

To mój ost. post w temacie silnika krokowego :mad2:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
To mój ost. post w temacie silnika krokowego

Całe szczęście bo Twoje wypowiedzi i tak nic nie wnoszą, poza złośliwymi docinkami do właściciela IS`a

Jeżeli ten temat Cię nie interesuje to po co marnujesz swój cenny czas :?:

 

"Koleś" tak to możesz się zwracać do kolegów z podwórka, nie do mnie.

Widzę, że popadłeś już chyba w jakąś paranoje, skąd wiesz na kogo ja głosowałem :?: Dlaczego uważasz, że jestem niezadowolony :?:

I co Ci w ogóle do tego. :nienie:

Teksty o upolitycznianiu forum są po prostu żałosne.

Nie mam zamiaru wnikać w Twoje teksty dogłębniej, bo jak już powiedziałem nic konstruktywnego one nie wnoszą.

To tyle z mojej strony.

Przepraszam za OT ale mnie już takie akcje irytują.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.