Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

mam problem z moim poliftowym coupe - zapala mi sie kontrolka EML(na stale) + mrugaja kontrolki DSC+pomaranczowy reczny (mrugaja nieregularnie w momencie naciskania badz odpuszczania pedalu gazu) ,silnik wchodzi w tryb serwisowy/awaryjny (odpala bez problemu , obroty nie faluja ,ale niema mocy przy przyspieszaniu) , wylaczenie DSC (calkowicie) nic nie zmienia/nie pomaga.

Bylem u 2och roznych mechanikow na komputerze , ale jedyne co zrobil zarowno pierwszy jak i drugi to skasowanie pozniewaz stwierdzili ze bledy sa zbyt niejednoznaczne zeby okreslic co nawalilo.

Po pierwszym skasowaniu pojezdzilem tydzien (50-60km) i blad powrocil - kolejne kasowanie - tym razem pojezdzilem tylko 2dni (okolo 40-50km). Przez kolejne 2 dni niemialem czasu odstawic auta do mechanika wiec stalo na parkingu - o dziwo po tym "odpoczynku" rano odpalam auto , kontrolki nie mrugaja , moc wrocilem , EML zgasl po przejechaniu kilku km ,wiec postanowilem pojezdzic i poobserwowac w jakich warunkach wyskakuje blad. Jak do tej pory przejechalem ponad 300km i problem nie powrocil , jednak nie satyswakcionuje mnie takie rozwiazanie poniewaz boje sie wyjechac autem w dalsza trase.

Poczytalem na roznych forach i z tego co zrozumialem glownym podejrzanym wydaje sie byc przepustnica - a dokladniej czujnik polozenia przepustnicy (TPS) i tu pojawia sie moje pytanie :

czy w moim modelu silnika czujnik polozenia przepustnicy jest zintegrowany z przepustnica , czy mozna go wymienic jako osobna czesc ? (zagladalem pod maske i znalazlem wtyczke wchodzaca do czujnika ktory wytaje sie byc wmontowany na stale w przepustnice , ale nadal nie jestem pewien czy to napewno TPS)

 

BTW bledy jakie wykazal komputer to:

2CF8 - DK-poti sensor

2CFA - throttle -valve potentiometer 2

2D05 - throttle Valve Actuator

 

Czy ktos mial cos takiego badz wie co to moze byc ?

Edytowane przez jck87
Opublikowano

IMHO to są błędy od przepustnicy, zarówno od potencjometra jak i "siłownika".

Jeśli błędy nie występują cały czas, to na początek przyjrzał bym się wtyczkom po stronie przepustnicy i od strony ECU.

Można też pojeździć z INPA i pooglądać livedata przepustnicy.

Opublikowano

masz trzy możliwości

1 albo wymienisz przepustnice na nowa

2 albo rozkrecisz tą przepustnice i ją nasmarujesz WD40

3 albo to zostawisz i ja bym tak zrobił

ja miałem podobny problem otuż jak jechałem w korku niechcąco go przydusiałem do 400rpm i od tamtej pory przez całą droge wyswietlił mi sie check i migneła pare razy kontrolka dsc . i obroty falowały a zeby tego było mało to na trasie albo mia palił +10l albo 0 l dojechałem do Węgrzech zostawiłem na 3-4 godz auto i po odpaleniu samo sie naprawiło i do dzisiaj nie mam z tym żadnych problemów . poprostu cos musiało sie odwiesic .

jesli zdaży ci sie taka sytuacja ponownie w tedy zacznij myśleć .

Opublikowano
(...) i tu pojawia sie moje pytanie :

czy w moim modelu silnika czujnik polozenia przepustnicy jest zintegrowany z przepustnica , czy mozna go wymienic jako osobna czesc ? (zagladalem pod maske i znalazlem wtyczke wchodzaca do czujnika ktory wytaje sie byc wmontowany na stale w przepustnice , ale nadal nie jestem pewien czy to TPS)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem podobny problem z EML w 316i 2005r. Mechanik wymienił czujnik od Valvetronika. Problemjednak pojawiał się od czasu do czasu. Wtedy wystarczyło wyłączyć samochód odczekac chwilę i ponownie włączyć.

Komputer chwytał błąd i wyrzucał go w formie kontrolki EML. Kilka razy wyczyściłem te błędy na diagnostyce i przestały wracać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.