Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Na początku chciałem przywitać wszystkich forumowiczów.

 

Od 3-4 miesięcy przymierzam się do kupna E90 320d lub 330d 2005-2008 rok w automacie. Dlatego proszę o Wasze opinie, spostrzeżenia na temat automatu. Jak sprawuje się w tych autach, awaryjność itd.

Co do tego dlaczego nie manual, jeżdże 70 % czasu w mieście (Poznań) i wygodniejszy będzie dla mnie automat.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jezeli to ZF to Automat sprawuje sie dobrze jezeli wymieniasz olej wedlug zalecen producenta skrzyni czyli co 80 tys km. 330D ma na pewno na tyle mocy aby z niego korztstac i sadze ze 320 D rownierz

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

dziwi mnie e chcesz kupić 320d z paździerzem pod maską ale nie o tym...

mam 330d i nigdy nie chciałbym jej mieć w manualu zmiana biegów była by udręką ile można wiosłować...

320 i manual jest ok ale 330 tylko automat...

awaryjnością się nie martw nawet jeśli siądzie sprzegło i ''grzybki'' to koszt 2,5tyś.zł chyba nie kładzie na kolana...

przy standarowym programie 330 wylata bez problemu 400tyś.km a jeżeli zechcesz mieć prawie 300KM radzę zainwestować w wieksze sprzegło koszt wymiany z robocizną i o lejem około 3,5 tyś.zł

Opublikowano
dziwi mnie e chcesz kupić 320d z paździerzem pod maską ale nie o tym...

mam 330d i nigdy nie chciałbym jej mieć w manualu zmiana biegów była by udręką ile można wiosłować...

320 i manual jest ok ale 330 tylko automat...

awaryjnością się nie martw nawet jeśli siądzie sprzegło i ''grzybki'' to koszt 2,5tyś.zł chyba nie kładzie na kolana...

przy standarowym programie 330 wylata bez problemu 400tyś.km a jeżeli zechcesz mieć prawie 300KM radzę zainwestować w wieksze sprzegło koszt wymiany z robocizną i o lejem około 3,5 tyś.zł

 

320d az taka "kupa"? Wlasnie slyszalem bardzo duzo dobrych opinii o 330d. Ze pala 1 l wiecej o0d 320d a chodza rewelacyjnie...

od razu szukac 330d?

Opublikowano
dziwi mnie e chcesz kupić 320d z paździerzem pod maską ale nie o tym...

mam 330d i nigdy nie chciałbym jej mieć w manualu zmiana biegów była by udręką ile można wiosłować...

320 i manual jest ok ale 330 tylko automat...

awaryjnością się nie martw nawet jeśli siądzie sprzegło i ''grzybki'' to koszt 2,5tyś.zł chyba nie kładzie na kolana...

przy standarowym programie 330 wylata bez problemu 400tyś.km a jeżeli zechcesz mieć prawie 300KM radzę zainwestować w wieksze sprzegło koszt wymiany z robocizną i o lejem około 3,5 tyś.zł

 

320d az taka "kupa"? Wlasnie slyszalem bardzo duzo dobrych opinii o 330d. Ze pala 1 l wiecej o0d 320d a chodza rewelacyjnie...

od razu szukac 330d?

Ze kupa to bym niepowiedzial bo moim zdaniem jest ok (w klasie silnikow do dwoch litrow)

 

Wszystko zalezy od grubosci portfela bo 3.0d sa drozsze w zakupie i utrzymaniu a sam silnik duzo fajniejszy (niema sensu porownywac 2.0 vs 3.0)

Opublikowano
Ja od siebie mogę dodać że jestem bardzo zadowolony z 320d 163km w automacie ( żadna kupa). Dla mnie jest super. O 330 sie nie wypowiem bo nie jeździłem, ale 3 litry silnik mówi sam za siebie, moc zapewne jest :)
Opublikowano
dziwi mnie e chcesz kupić 320d z paździerzem pod maską ale nie o tym...

mam 330d i nigdy nie chciałbym jej mieć w manualu zmiana biegów była by udręką ile można wiosłować...

320 i manual jest ok ale 330 tylko automat...

awaryjnością się nie martw nawet jeśli siądzie sprzegło i ''grzybki'' to koszt 2,5tyś.zł chyba nie kładzie na kolana...

przy standarowym programie 330 wylata bez problemu 400tyś.km a jeżeli zechcesz mieć prawie 300KM radzę zainwestować w wieksze sprzegło koszt wymiany z robocizną i o lejem około 3,5 tyś.zł

 

320d az taka "kupa"? Wlasnie slyszalem bardzo duzo dobrych opinii o 330d. Ze pala 1 l wiecej o0d 320d a chodza rewelacyjnie...

od razu szukac 330d?

Jeśli mowa o nowszym silniku 177KM/184KM to jest to silnik który otrzymał wyróżnienie silnika roku w klasie do 2,0 i był to najlepszy diesel w tej klasie na rynku. Psuje się rzadko i jeśli nie jest wyeksploatowany to nie sprawia problemów. Należy pamiętać o wymianie rozrządu po zakupie jeśli Ne zostal już wymieniony wcześniej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Mam 325d automat 2008 chip na 240PS

Jazda i spalanie to poezja,na trasie 6,0/100km

Przebieg 200tys. zero niespodzianek poza zmianą oleju i klocków

tylko jest ich bardzo mało do sprzedania

2.0d 177ps mam wE82 też nie mam na co nażekac,nowe generacje silników dlatego zależy kto co lubi moc czy ekologie

320d 177ps mniejsza moc,mniejsze spalanie wystarczające dla niektórych

Opublikowano

Nie wierz w teksty, że 330 będzie w MIEŚCIE palił litr więcej w stosunku do 320 bo to nierealne.

Druga sprawa jeśli większość tras pokonujesz w ruchu miejskim zastanów się w ogóle nad sensem kupna auta z silnikiem diesla...

Opublikowano

Mam 330d i moge potwierdzic iz spalanie jest max o 1 l większe niż 320d.

W rodzinie mamy kilka BMW - 2 szt 320d - 177 i 184ps.

Mało tego moje N57 pali prawie tyle samo co moje M47 w E46.

Oczywiscie w przypadku gdy nie wykorzystuje wszystkich 245 koni, jeżdzę normalnie.

Przy pełnym bucie wiadomo ze 6 cylindrów spali więcej, ale i zdecydowanie szybciej przyspiesza.

Bo aby w 6,5s osiagnąć 100km/h musi wypalić wiecej paliwa niż przy przyspieszeniu na poziomie 8s.

Opublikowano
Mam 330d i moge potwierdzic iz spalanie jest max o 1 l większe niż 320d.

W rodzinie mamy kilka BMW - 2 szt 320d - 177 i 184ps.

Mało tego moje N57 pali prawie tyle samo co moje M47 w E46.

Oczywiscie w przypadku gdy nie wykorzystuje wszystkich 245 koni, jeżdzę normalnie.

Przy pełnym bucie wiadomo ze 6 cylindrów spali więcej, ale i zdecydowanie szybciej przyspiesza.

Bo aby w 6,5s osiagnąć 100km/h musi wypalić wiecej paliwa niż przy przyspieszeniu na poziomie 8s.

No fajnie, ale z roczników które kolega podał wynika ze raczej nie kupi N57

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Od ponad pół roku jeżdżę 325d M57 w manualu. Przebieg 260 tkm. Złego słowa o tym silniku powiedzieć nie mogę, chociaż przy tym przebiegu już są koszty (wtryskiwacze). Gdybym jeszcze raz miał kupować to najchętniej to samo tylko w automacie, bo przy takim momencie obrotowym jazda lewarem po mieście nie jest szczególnie przyjemna. Za to jak już się wyjedzie poza miasto to zaczyna się bajka.

 

Co do spalania to więcej informacji w podpisie.

Opublikowano
Mniej wiecej ile może spalić więcej w mieście 330d od 320d w automacie ? Benzynę myślałem ale kumpel ma 320 i nie wiem czy nie sciemnia czy nie ale mowi ze pali mu 11 l w miescie. Czy to może być prawda ? Ogólnie chciałbym 330d do 2008 roku, 204 KM robią wrażenie...
Opublikowano
napewno kolega nie sciemnia(chodzi o benzyne)

po miescie 325d 8,2 liter takie mam srednie spalanie

roznica jest miedzy 2.0d

 

Dzięki, na całe szczęście, 8.2 to nie jest jakaś wielka ilość. Moje obecne auto pali 7,5 l. Spodziewałem zmieścić się w 9-10 l w mieście, więc myślę że spokojnie dam radę.

 

Problem jest taki że 325d czy 330d ładną w normalnych pieniądzach i w automacie w Polsce jest bardzo ciężko znaleźć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździłem 3,5 roku E46 Touring 320d 150KM oraz obecnie od 4,5 roku E91 330d 231KM - oba auta ze skrzynią manualną.

Co do kosztów, to utrzymanie obu aut / silników jest na zbliżonym poziomie. Na niekorzyść większego silnika w kwestii kosztów przemawia to, że są trochę droższe tarcze i klocki oraz większe koła. Koła R16 do minimum R17 itd...

Oba auta pokonywały przez te ostatnie 8 lat codziennie identyczne odcinki. Na autostradach czy S-kach jeździ się jednak trochę szybciej 3.0d.

Co do spalania (a prowadzę statystyki wpisując tankowania na stronie Motostat), to 3.0d 231KM spala mi średnio w jeździe mieszanej 0,25 - 0,3 litra więcej na 100km w porównaniu do 2.0d 150km w E46. W samym mieście ta różnica powinna być trochę większa.

(co do silnika 2.0d 163KM w E9x, to spalanie wg producenta jest nawet większe o 0,2 litra w porównaniu do tego w E46 150KM).

 

Większość forumowiczów do silnika R6 3.0d poleca skrzynie automatyczną - do jazdy po mieście to na pewno lepsze rozwiązanie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Jeździłem 3,5 roku E46 Touring 320d 150KM oraz obecnie od 4,5 roku E91 330d 231KM - oba auta ze skrzynią manualną.

Co do kosztów, to utrzymanie obu aut / silników jest na zbliżonym poziomie. Na niekorzyść większego silnika w kwestii kosztów przemawia to, że są trochę droższe tarcze i klocki oraz większe koła. Koła R16 do minimum R17 itd...

Oba auta pokonywały przez te ostatnie 8 lat codziennie identyczne odcinki. Na autostradach czy S-kach jeździ się jednak trochę szybciej 3.0d.

Co do spalania (a prowadzę statystyki wpisując tankowania na stronie Motostat), to 3.0d 231KM spala mi średnio w jeździe mieszanej 0,25 - 0,3 litra więcej na 100km w porównaniu do 2.0d 150km w E46. W samym mieście ta różnica powinna być trochę większa.

(co do silnika 2.0d 163KM w E9x, to spalanie wg producenta jest nawet większe o 0,2 litra w porównaniu do tego w E46 150KM).

 

Większość forumowiczów do silnika R6 3.0d poleca skrzynie automatyczną - do jazdy po mieście to na pewno lepsze rozwiązanie.

 

Dziękuję Ci bardzo za szczegółowe opisanie. O to właśnie mi chodziło. Powiedz mi jeszcze jak Ci się sprawuje 330d ? Masz przedliftową czy poliftową wersje ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wersja przedliftowa, 231KM,skrzynia manual, xenon, navi prof...Kupowałem na początku 2010 roku i wersje poliftingowe były bardzo świeże i nieosiągalne w moim budżecie. Jeśli chodzi o koszty utrzymania i awaryjność, to jestem bardzo zadowolony. Osiągi lepiej niż wystarczające (6,8s do 100km/h), spalanie przy rozsądnej jeździe też super.

Jak znajdziesz egzemplarz w rozsądnym stanie, to będziesz zadowolony, ale takie proste to nie jest, bo 3.0d jest na rynku 10 razy mniej niż 2.0d...

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Właśnie jest duży problem z 330d. Są albo padła albo drogie, do tego bardzo mało. Chce wydać ok 35 000 zł ale powiem że jak na ten moment ciemno to widzę. Oglądałem 2 szt, nawet ładne ale po sprawdzeniu VINu okazało się że nie mają 180kkm tylko 350kkm :) czyli standard.

 

Powiedzcie mi jeszcze proszę na co zwracać głównie uwagę przy automacie. Coś wiem ale Wasze wskazówki na pewno pomogą bardzo.

Opublikowano

Raczej 330d nawet gola ponizej 45000 zl z przebiegiem ponizej 200 tys km i bezwypadkowa bedziesz mial problem.

Ostanio widzialem ladna w automacie, navi, skora i kilka innych faknych dodatkow z 2008 z prawdziwym przebiegiem 170 tys km, salon polska, pierwszy wlasciciel przed liftem to poszla za 54000 zl

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Raczej 330d nawet gola ponizej 45000 zl z przebiegiem ponizej 200 tys km i bezwypadkowa bedziesz mial problem.

Ostanio widzialem ladna w automacie, navi, skora i kilka innych faknych dodatkow z 2008 z prawdziwym przebiegiem 170 tys km, salon polska, pierwszy wlasciciel przed liftem to poszla za 54000 zl

 

Drogo, za drogo. Więc chyba będę szukał 320d niestety. Albo pojade sam coś przprowadze, może się uda... Jeszcze chodzi mi po głowie Subaru Legacy ale chciałbym BMW. I docelowo tego szukam.

Opublikowano
Raczej 330d nawet gola ponizej 45000 zl z przebiegiem ponizej 200 tys km i bezwypadkowa bedziesz mial problem.

Ostanio widzialem ladna w automacie, navi, skora i kilka innych faknych dodatkow z 2008 z prawdziwym przebiegiem 170 tys km, salon polska, pierwszy wlasciciel przed liftem to poszla za 54000 zl

 

Drogo, za drogo. Więc chyba będę szukał 320d niestety. Albo pojade sam coś przprowadze, może się uda... Jeszcze chodzi mi po głowie Subaru Legacy ale chciałbym BMW. I docelowo tego szukam.

 

Cieńko to widzę żebyś znalazł w Niemczech 330d za 35tyś z małym przebiegiem w dobrym stanie, a jeszcze akcyza 18% do tego :) Powodzenia tak czy siak.

Opublikowano

Mały przebieg nie musi być koniecznie. Niech ma te 200kkm ale niech ma prawdziwe a nie 180 a pozniej sie okazuje ze 380.

 

Dlatego nie napalam się, nie spiesze, coś może trafie. Muszę też sprzedać swoje 2 auta, więc tym bardziej na spokojnie szukam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.