Skocz do zawartości

zakup nowego f30


birko9872

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow.

Bardzo prosze o rzetelne opinie w sprawie zakupu nowej f30. Jako ze bylem juz wlascicielem e60 520 i mialem bardzo pozytywne odczucia z eksploatacji, postanowilem zakupic nowe, z salonu f30. Na wstepie wyjasniam, ze nie jestem fanem "sportowej jazdy" a i budzet ograniczony, wiec moj wybor oscyluje wokol modeli:

- 316i

- 316d

- 318d

 

Moje roczne przebiegi to ok30 tys km., pol na pol - trasa/miasto

interesuje mnie wersja manual sport i chcialbym koniecznie dokupic do tego ksenony, lepsze audio i ...moze cos zaproponujecie? Po wstepnej wizycie u dealera, zaproponowano mi 316i i 316d w tej samej cenie, a doplata do 318d ok 3,5tys zl.

Jako ze budzet troche napiety, prosze nie pisac opinii zebym dal sobie spokoj z tymi podstawowymi modelami. i kupil cos uzywanego...wiem, wiem, ale chce koniecznie nowy samochod. W szczegolnosci interesuje mnie opinia na temat silnikow w tych jednostkach. Wiem z grubsza czym sie roznia, ale mam dylemat ktory jest optymalnym rozwiazaniem. To bedzie zakup naprawde na dlugie lata, wiec chcialbym wiedziec tez cos o niezawodnosci i trwalosci tego diesla i benzyny..Powiem tylko ze dynamika w starym e60 520d mi zupelnie wystarczala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odebrałem miesiąc temu moje f30 318d N47,stary sprawdzony silnik,w latach 08/10 miewał problemy z łańcuchem rozrządu później poprawiony,natomiast ma bardzo dobry osprzęt,wtryski pompa turbina spokojnie wytrzymuje 200-250tyś.km jeżeli olej zmieniasz co 10-15 tyś.km i tankujesz ON na markowych stacjach.Co do skrzyni też chciałem manuala ale jak się przejechałem demo z automatem to zmieniłem zdanie uważam że te 9 tyś.zł to najdroższa ale i najlepsza opcja dla tego auta.Silnik 318d przynajmniej dla mnie w sam raz ,z osiagami szału nie ma ale spala srednio ok.6.5l i zawali drogą nie będziesz,do setki ok 9 sek. i 210km/h maksymalna,na trasie przy wyprzedaniu daje rade.Wcześniej również miałem e61 i niestety to inna półka ale mam to samo zdanie na temat dwuletnich wypasów po 130tyś.zł i przebiegiem 50-80tyś.km,dla mnie również nowe to nowe i lepsze nowe biedne niż wypasione poleasingowe wylatane po niemieckich autostradach .

Co do e60 to tam jest ciszej i więcej miejscaktórego ja już nie potrzebowałem stąd wybór f30,co do szumów to f30 moim zdaniem jest słabo wyciszone zwłaszcza mocno szumi oplywające auto powietrze powyżej 140km.h i to chyba jedyna wada tego auta,fabryczne audio dla mnie wystarcza ale dopłata 1600 za zestaw HIFI jak jesteś audiofilem to może i ma sens,napewno sportowe fotele podstawa i biksenony,ogólnie na ograniczony budżet polecam 318d w automacie z pakietem który Ci się podoba czyli Sport ,Modern,luxury lub M(choc do 318d chyba bym sobie darował m-pakiet pozatym drogi ;) do tego pakiet Polski i pakiet sight,czujniki parkowania przód+tyl,podgrzewane połskórzane sportowe fotele przednie,deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie i powinno być ok,jak kasa jeszcze luźna to NAVi ale to już ponad 10k a zawsze za 4tyś.zł można dołożyć,ewentualnie jakaś antracytowa podsufitka z pakietu M czy ten zestaw HIFI ,za takie nowe f30 powinna wyjść cena ok 150-155tys.zl(bez navi) jak dobrze ponegocjujesz ,jak coś mogę pomóc w negocjacji u mojego zaprzyjaźnionego dealera.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanem kocmołucha, ale w tym przypadku chyba 318d, o ile faktycznie 50/50 miasto/trasa. Do miasta jednak 316i byłby lepszy, z uwagi na krótkie odcinki. Nie jeździłem tym silnikami w F30, 16i znam z F20 i z AT daje to radę do 130-140, dalej łapie zadyszkę. Polecam automat bo skrzynia ZF jest świetna - warto się szarpnąć kosztem kilku elementów z wyposażenia. Z dodatków - ksenony, czujniki parkowania (imho wystarczą na tył), zestaw BT, sportowe fotele i czujnik deszczu. Navi imho nie warto jeśli budżet Cię ogranicza, podobnie różne elektroniczne dodatki. Nie warto dopłacać do "lepszego" audio, zestaw Hi-Fi jest przebasowiony z jazgoczącą górą, HK absolutnie nie warty tych pieniędzy. Standardowy zestaw jest w normie, o ile nie oczekujesz ponadprzeciętnych wrażeń. A... i pamiętaj jeśli chcesz składane oparcie tylnej kanapy to trzeba domówić "system załadunkowy" :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje, duzo mi pomogliscie. w poniedzialek jazda testowa 318d i pozniej juz tylko negocjacje z dealerem. :D Jesli ktos cos wie w tym temacie, to jeszcze bardzo prosze o opinie. Wiem ze za te pieniadze mialbym jakies inne marki z lepszym wyposazeniem, ale bezstronnie musze powiedziec, co bmw to bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć tutaj swoją konfiguracje zerkńiemy co tam wybrałeś.

Walcz o rabat bo jest koniec roku i pamiętaj że to ostatnia szansa na f30 z silnikiem n47 bo lada miesiac bedą juz z nowymi dieslami i tak naprawde nie wiadomo co to będzie i jakie będzie miało choroby wieku dziecięcego.

System załadunkowy i m.in.przesuwny podłokietnik oraz pakiet schowków jest w pakiecie Polskim,zestaw bt to pakiet sight o ile pamiętam i te dwa pakiety są kluczowe ,czujnik deszczu ja też domówiłem ok 700zł i zapomniałem dodać bo to podstawa nawet kosztem jakiegoś connect drive,warto też dodać automatyczne światła drogowe ok 550zł.Co do HIFI mi własnie w salonie odradzili zwłaszcza że w wiekszości słucham tok fm :mrgreen:

Habzimierz mam w rodzinie 508 z 2011r 2.0HDI kupiony za 115tys.zl notabene dzisiaj warte max 40tys.zl,i powiem tak szału to wogole nie robi,w dodatku jak policzysz platne prżeglady prżez 5 lat i spadek wartości to lepiej kupic bmw za 140tys.zł pozatym jak ktoś miał BMW i stać go teraz na nowe to zbrodnią byłoby mu doradzić "Kowalskiego" dla samej navi i skóry czy jakiegoś panoramicznego dachu.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec moja wstepna konfiguracja:

 

318d manual (ale nie wykluczam automata - jak sie przejade, to jest to opcja), wersja sport, ksenony, czujniki parkowania z przodu i z tylu, czujnik deszczu (jest w tym pakiecie).

Srodek: ciemna tapicerka z czerwonymi wstawkami, wykonczenie z polerowanego aluminium (nie wiem czy moge to zamowic w tym pakiecie, bo na konfiguratorze mi blad wywala)

 

Zewnatrz: kolor bialy (alpine white) chromowe obwodki wokol okien

 

Podkreslam raz jeszcze ze to wersja" budzetowa", wiec nie chcialbym dodawac"wszystkiego" choc bardzo kusi...

Opcjonalnie moge jeszcze cos dodac, i prosze w tej kwestii o opinie. Tak jak powiedzialem wczesniej, jade w poniedzielek po poludniu do dealera i zobaczymy czy cos mi dorzuci i jak bedzie ze mna rozmawial. Oczywiscie dam znac jak sie to skonczylo.

Dodam jeszcze ze na codzien mieszkam i pracuje w anglii i auto tamze bedzie kupione. konfiguracje zrobilem w oparciu o ich oficjalna strone www.bmw.co.uk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa i niedroga to pakiet dodatkowego oświetlenia(posiada m.in.podświetlane ledami klamki zewnętrzne które w nocy wyglądają bajeczne na białym lakierze- pewnie ok 200funtów).Do białego nie pasują srebrne ramki okien tym bardziej ze masz wersje sport i dużo czarnych dodatków weź lepiej czarne ramki lakierowane na wysoki połysk albo zostań przy zwyklych czarnych bo zrobisz festyn,srebrne ramki to raczej do ciemnego lakieru,proponuje rówńież czarne lusterka zewnętrzne, są za 0zł.Zamiast tych ramek to może weź sobie tempomat z funkcją hamowania (ja wziąłem i uważam że warto ) oraz podparcie ledźwi w prżednich fotelach i podlokietnik przedni przesuwny.

Z ciekawości jaka Ci wyszła cena w UK?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli serio masz napięty budżet, to navi odpuść, bo w BMW ona jest masakrycznie słaba i właściwie kupuje się ją tylko po to, żeby ładniej wnętrze wyglądało.

 

Moim zdaniem navi bmw w polaczeniu z connected drive wymiata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz w czym wymiata ,bo jak ktoś czyta facebooka,poczte podczas jazdy albo zamawia online hotel raz na rok jadąc na wakacje to może i wymiata.Pozatym navi prof z pełnym connect drive to 13000zl ,już lepiej wziąśc sam connect rozbudowany i navi dołozyc poza aso za ok.4 tys.zł , a te 9 tys wydać na inne gadżety np head-up czy tempomat z radarem bo tego juz nie dolożysz , najlepiej wziasc wszystko i kupić F30 318d za 220tyś.zł :mrgreen:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście super sprawa kolega mieszka w UK może tam to działa poprawnie bo podobno w PL to działa średnio,na forum f10 jest sporo napisane o tej funkcji i działaniuw poszczególnych państwach,znajomemu w Austrii doliczyło 35min jak wraćał z Włoch bo na drodze leżał i tutaj uwaga niewybuch, cokolwiek to oznaczało to poprowadził inną drogą.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1

 

Ostatnio w dziale F10 było dużo pisane o tej nawigacji, nawet w bardziej cywilizowanych krajach (Niemcy) to wariuje i jednemu z użytkowników pokazywało, że fragment autostrady jest w przebudowie i sugerowało objazd przez jakieś wsie. Kierowca to olał i jechał dalej Autobahnem i się okazało, że coś tam na zjeździe robili co kompletnie nie miało wpływu na płynność ruchu ... I jak tu temu zaufać na przyszłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego birko9872 zastanów się nad nową serią 1.

Mam ten sam dylemat bo myślę o zakupię 316i i biedna wersja z M-pakietem (bez tego nie kupię:) to ok 163 000zł.

Natomiast 116i w wypasionej wersji z M-pakietem, czerwoną skórą w środku i innymi dodatkami - 137 000zł (316i w tej konfiguracji 176 000zł)

Ponad 40 tys zł :shock: różnicy za to aby mieć biedną F30 - to chyba lekka przesada... Poza tym że sedan jest mniej praktyczny od hatchbacka.

Tym bardziej, że jeździłem jednym i drugim modelem i różnicy w prowadzeniu przy normalnej jeździe nie widać, a dynamika jedynki lepsza niż trójki ze względu na mniejszą masę. :8)

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym najpierw się zastanowił czy warto zaufać wyłącznie kilku jednostkowym opiniom na temat navi. Użytkowników mających ten systme jest naprawdę dużo, nawet w Polsce . Sam zresztą jezdziłem z tym systemem i był świetny... dzięki temu poznałem kilka ciekawych skrótów..... wiec do tych opinii podchodziłbym z dużym dystansem. Dla naszej wygody - zamiast odradzać powinniśmy zacząć wykorzystywać ten system dzięki czemu jego jakość poprawi się w PL

 

+1

 

Ostatnio w dziale F10 było dużo pisane o tej nawigacji, nawet w bardziej cywilizowanych krajach (Niemcy) to wariuje i jednemu z użytkowników pokazywało, że fragment autostrady jest w przebudowie i sugerowało objazd przez jakieś wsie. Kierowca to olał i jechał dalej Autobahnem i się okazało, że coś tam na zjeździe robili co kompletnie nie miało wpływu na płynność ruchu ... I jak tu temu zaufać na przyszłość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego birko9872 zastanów się nad nową serią 1.

Mam ten sam dylemat bo myślę o zakupię 316i i biedna wersja z M-pakietem (bez tego nie kupię:) to ok 163 000zł.

Natomiast 116i w wypasionej wersji z M-pakietem, czerwoną skórą w środku i innymi dodatkami - 137 000zł (316i w tej konfiguracji 176 000zł)

Ponad 40 tys zł :shock: różnicy za to aby mieć biedną F30 - to chyba lekka przesada... Poza tym że sedan jest mniej praktyczny od hatchbacka.

Tym bardziej, że jeździłem jednym i drugim modelem i różnicy w prowadzeniu przy normalnej jeździe nie widać, a dynamika jedynki lepsza niż trójki ze względu na mniejszą masę. :8)

 

316i z m-pakietem za 163tyś.zł ? Chyba z Navi i pełną skórą ;) m pak masz za 18tyś to jest 150 tys i -rabat ,takie auto maks 140k wychodzi u pierwsżego lepszego dealera,jak dobrze ponegocjujesz to i mniej,pozatym do jedynki nie mieszczą się narty w tunelu a za kierowcą który ma 185cm wzrostu nikt nie usiądzie.To świetne auto ale dla studenta lub singla,nie nadaje się wogóle jako auto rodzinne.Pozatym w jedynce jest głośniej niż w f30.

Edytowane przez boleknh

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma być rzeczywiście nisko-budżetowo to chyba do tej wersji silnikowej nie pakowałbym się w automat. Automat, zwłaszcza w wersji sport jest fenomenalny ale największy fun z niego czerpiesz kiedy silnik jest rzeczywiście mocny

 

Z drugiej strony w dieslu manual też jest bez sensu, ponieważ przełożenia są za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"birko9872" myślę, że warto pomyśleć o kilku opcjach:

-adaptacyjne doświetlanie zakrętów (a w połączeniu z asystentem świateł drogowych to już rewelacja!)

-wielofunkcyjna kierownica (niedroga opcja a jest pełne sterowanie radiem i telefonem)

-bluetooth lub pełna kompatybilność do odtwarzania muzyki ze smartfona (6NS)

-podparcie lędźwi (świetnie się sprawdza z fotelami sportowymi)

To takie "budżetowe" dodatki - nie wpłyną znacząco na cenę, a naprawdę mogą się przydać w codziennej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj bylem na jezdzie testowej. Przygotowali mi auto w wersji sport, czyli takie jak bede zamawial, ale w wersji 320d. Oczywiscie ich zjechalem za to. Pakiet sport zawiera tutaj z wazniejszych rzeczy: sportowe siedzenia, czujniki cofania z tylu. ledowe podswietlenie klamek zewn. i wnetrza, sportowa, skorzana kierownica, bluetooth, fortepianowa czern z czerwona wstawka na desce rozdzielczej i na tunelu sr., czujnik deszczu, samosciemniajace sie lusterka, trzy tryby jazdy: sport, comfort i eco. Do tego do dokupuje pakiet visibility (xenony, swiatla adaptacyjne, i spryskiwacze swiatel). U dealera wstepnie wynegocjowalem lakier metalic gratic, gratisowe ubezpieczenie (tutaj to droga rzecz) gratis serwis na 3 lata. W sumie auto bedzie kosztowac ok 29tys funtow.

 

Wrazenia po jezdzie testewoej:

Plusy: przyzwoita dynamika jazdy, wygodne siedzenia, swietna widocznosc, ergonomia

minusy: ciasne wnetrze i to mnie najbardziej roczarowalo. chyba dlatego ze poprzednio jezdzilem e60, a obecnie jezdze insignia kombi. Wiem ze to seria3, ale spodziewalem sie troszke przestronniejszego wnetrza.

 

Moze to tylko chwilowe wrazenie. w kazdym razie za tydzien umowilem sie na jazde modelem 318d, bo musze wiedziec jak sie tym silnikiem jezdzi. Z kolei pytalem tez o silnik 1,6 benzyna i dealer mi powiedzial ze jestem w tym roku druga osoba ktora o to pyta. Zdziwilem sie troche, bo osiagi ma ten silnik takie same jak 318d, a na miasto bylby chyba lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki maly OT - z trojki A4, 3er, C-Klasse to 3er ma najwieksze wnetrzne ;) zaskujaco, nawet C-Klasse jest ciasniejsza z tylu.

 

Ja oceniam 3er jako w rzeczywistosci auto 2+2 lub 4 os. (w tym dwie nie za wysokie, aby z tylu bylo wygodnie) ;) wiadomo tez ze praktycznosc sedana nie jest duza (to nie kombi/liftback/hatchback). Chociaz z drugiej strony skladana kanapa 40:20:40 jest super praktyczna - w zeszlym roku jechalismy na narty (u mnie to ok 100km) w 4 osoby z 2 deskami i 1 para nart (+ buty oczywiscie) i wszystko zmiescilo sie do samochodu, wiec tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.