Skocz do zawartości

E46 Nie działa podgrzewanie fotela


DejvvE46Coupe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem z moją E46 325i Coupe, otóż nie działa mi podgrzewanie fotela kierowcy, pasażera jest OK.

Po wciśnięciu przycisku na sekunde zapalają się 3 diody, które odrazu gasną. Raz na 50 przyciśnięć zdarza się ze zadziała przez około minute i czuć że fotel już się lekko nagrzał.

Nie mam pojęcia o co chodzi, myślę ze jakby była przepalona mata to by się wcale nie włączało podgrzewanie. Może to wina płytki w konsoli środkowej, czy czegoś innego ? Bezpieczniki sprawdzone.

Będe wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czymś to musi być sterowane bo po jakimś czasie się wyłącza (chyba 15min.)i pewnie ten moduł sterujący jest walniety ja Tobie po 1min. się wyłącza albo jakiś czujnik temp. Jeśli taki istnieje wiedz szedł bym w tym kurniku. Sprawdź na w planie na Wds-ie co odpowiada za to

 

PS.

A tu ktoś chyba ma podobny problem

viewtopic.php?f=69&t=258285

Poszukaj na forum pewnie już gdzieś tak temat istnieje.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czujnik temperatury i gdzie on się znajduje ?

Słyszałem że jest wtopiony w matę grzewczą i wymienia się go z całą matą, co niestety wiąże się z dużym wkładam pracy i kosztami :cry:

Co to jest WDS ?

I jak zrobić ten test podgrzewania siedzeń o którym jest mowa w Twoim linku ?

Dziękuje za odpowiedź ! :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
WDS mozesz otworzyc tylko na PC

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/de/

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/de/

Ps. Dodam jeszcze ze jesli chcecie kozystac z tego linku trzeba dodac certyfikat do Java...

Trzeba dopisac strone internetowa do zertifikatow w java.

Wchodzisz w ustawienia Java (w pasku startu/programy)/ustawienia bezpieczenstwa/zazadzaj certyfikitami i dopisujesz http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Java_zps1590637a.jpg

 

Znaczenie tez ma jakiej przegladarki uzywasz. Dobrze dziala na Mozila firefox i internet exploer

PS. Na tej stronie są plany do rocznika '07 ale do do twojego powinny pasować, zmiany były dopiero od CIC-a (08/2008) jak coś to poszukam. We wtorek wracam to dam znać

Tam są wszystkie schematy.

 

Co do linku to on mi się napatoczyl jak przeglądałem nowe tematy ale jak poszukasz to na pewno znajdziesz jak to się robi.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w tym WDS i nie wiele tam pisze. Pisze tylko o liczbie mrugnięć diod i tyle. Ale test mi nie działa niestety.

Po wciśnieciu przycisku mrugną tylko 1 raz wszystkie diody na przycisku i tyle.

Dzisiaj po kilkunastu wciśnięciach udało mi się kilka razy włączyć podgrzewanie na około 2 minuty, fotel się elegancko rozgrzał ale po 2 minutach wyłączył i dalej kilkanaście naciśnięć i tak w kółko.

Mata raczej odpada bo jakby nie bylo, fotel grzeje.

Co w takim razie pozostaje ? konsola centralna z przyciskami czy może być to czujnik temp ?

Jakbym miał chociaż 90% pewności że to konsola, to kupiłbym ją a nie chce tak wyrzucać 100zł w błoto.

Jest jakieś prawdopodobieństwo że to jednak czujnik temp ?

Nagrałem również filmik jak to wygląda, jeśli komuś jest przydatny i jest mi w stanie pomoc umieszczę go tu.

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze by bylo jak bys podal nr. VIN dla pewnosci ktory rocznik masz.

Na WDS-ie jest opisany test z migajaca dioda dla E46 do 1999/9, od 1999/9 jest juz zapisywany w pamieci.

 

Tutaj opis z tisa do 9/99 po polsku, nie googlowsku :)

Przez kod migajacych diod mozna dowiedziec sie jakie bledy elektryki w danym momencie wystepuja.

 

Aby wlaczyc test kodu bledow trzeba wykonac ponizsze czynnosci:

- Wyloaczyc zaplon (pozycja 0 stacyjki)

- Przycisk do podgrzewania siedzenia nacisnac i trzymac

- Wlaczyc zaplon (pozycja 2 stacyjki) trzymajac dalej przycisk podgrzewania siedzen

- Puscic przycisk podgrzewania siedzen

- Nacisnac (krutko) na przycisk podgrzewania siedzen

 

Po przycisnieciu przycisku wlaczy sie poczatkowo podgrzewanie siedzen. Swieca sie obie diody LDE. Po 10s gasnie prawa dioda LED. Poprzez lewa diode LED bedzie wyswietlana kod bledu. Nie migajaca prawa dioda LED oznacza nie znalezienie bledu.

 

Nastepujace bledy moga zoztac wyczytane przez kod LED.

1x______Uszkodzony wlacznik (potencjometr lub elektryka) lub przegrzanie sie wlacznika poprzez spiecie

2x______Czujnik temperatury bez funkcji lub spiecie

3x______Mata grzewcza przerwana/uszkodzone polaczenie lub spiecie (prawdopodobnie przerwa lub spiecie w wiazce elektrycznej kabli)

 

Kod bledu moze zostac powturzony poprzez podwujne, krutkie nacisniecie przycisku.

 

Normalna funkcja podgrzewania siedzen powroci dopiero po wylaczeniu zaplonu.

 

Opisany jest rowniez brak funkcji w wypadku nizszego napiecia baterii niz 11,4 V ±0,3 V wiedz bateria i ladowanie rowniez do sprawdzenia.

 

Tak jak pisalem wczesniej od 09/99 nie ma opcji czytania bledu dioda LED. Blad zostaje zapisany w pamieci konsoli wiedz konkretnej odpowiedzi na rodzaj bledu trzeba szukac kompem, nie ma rowniez opisu przegrzania sie wlacznika tylko opisane ponizsze punkty kiedy jest wylaczane podgrzewanie siedzenia i gasniecie diod LED

- Spiecie lub przerwanie kabli wiazki

- Spiecie lub przerwanie kontaktu kabli czujnika temperatury

- Przerwanie polaczenia maty grzewczej

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znalazłem jeszcze jak wykluczyć mate grzewcza i czujnik temperatury.

 

Trzeba zmierzyć opór elektryczny w Om-ach (Ω) istniejący pomiędzy dwoma punktami przewodu na wtyczce między Pin-em 25 i 24 ( mata grzewcza) i między Pin-em 23 i 24 ( czujnik temperatury). Dzięki temu dowiesz się czy mata w siedzeniu jest w porządku.

 

Trzeba zrobić to na wyłączonym zaplonie, w innym wypadku wyskoczy błąd poduszki.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie to samo, tyle że ja przekładałem grzanie ze zwykłych siedzeń do SS-ów i najprawdopodobniej mam zwarcie na matach. Po odłączeniu na siedzeniu pasażera maty z oparcia normalnie można je włączyć i grzeje samo siedzisko. Od roku zbieram się żeby to zrobić ale rozbieranie foteli to masakra z tragedią razem wzięte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

I mnie spotkała niemiła niespodzianka w postaci awarii ogrzewania. Dla tych, u których diody symbolizujące grzanie gasną zaraz po uruchomieniu, a w INPIE pojawia się błąd przerwanego przewodu lub zwarcia przy którymś z foteli załączam zdjęcie pokazujące możliwą usterkę. Wypalone ścieżki w panelu z przyciskami od grzania i od DSC. Aktualnie czekam na nowy panel, o który wcale nie tak łatwo bo jak sie okazuje są panele z ASC i DSC i róznia sie one podobno nie tylko napisem na guziku. Polecam jednak, aby przed demontażem panela sprawdzić stan maty grzewczej za pomocą najprostszego miernika.

 

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/05726a62c3a7.jpg

 

Odświeżę ten wpis dla potomnych, którzy mają problemy z grzaniem. Jak się okazało po zamontowaniu nowego panelu sterującego fotelami, fotel kierowcy zaczął grzać, ale tylko przez kilka dni i usterka się powtórzyła. Ten sam błąd. Kolejny panel przepalony w dokładnie tym samym miejscu.

 

Podłączyłem fotel kierowcy pod zasilanie fotela pasażera i testuje. Jak się okazało po naciśnięciu siedziska z lewej strony robiło się zwarcie i ogrzewanie się wyłączało. Fotel trafił do rozbiórki. Winne okazało się jedno z metalowych kółeczek mocujących tapicerkę, które przechodziło przez matę grzewczą, i które przy odpowiednim naciśnięciu robiło zwarcie do masy a w konsekwencji przepalenie ścieżki w panelu.

 

Jeśli ktoś kiedyś chciałby rozbierać mpakietowy fotel z pełna elektryką to zapraszam po wskazówki bo zadanie nie łatwe :lol:

 

Przepaloną ścieżkę polutowałem jak umiałem, fotel poskręcany bez śladu ingerencji, wszystko gra, a właściwie grzeje :8)

 

A i jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości to wysuwany fragment siedzenia, ten pod nogami również posiada matę grzewczą. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam raz jeszcze, odświeżam temat, czy ma ktoś nowe pomysły na mój problem z grzaniem fotela ? tak jak pisałem po wciśnięciu przycisku 3 diody zapalają się na sekunde i odrazu gasną, raz na kilkadziesiąt przyciśnięć grzanie załączy się normalnie na kilka sekund, czasami nawet minute i czuć że fotel się nagrzał lekko, czy mogę teraz wykluczyć opcję przepalenia/uszkodzenia maty ? Na konsole środkową patrzyłem i nie widzę żadnych przepalonych ścieżek, na kablach pod fotelem również nic podejrzanego.

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdź wszystko po kolei: podepnij samochód pod inpę i sprawdź jakie masz błędy. Takie zapalanie się na sekundę oznacza, że masz jakiś błąd i fotele się wyłączają, aby nie narobić szkód. Prawdopodobnie wyskoczy Ci błąd związany ze zwarciem lub przerwanym obwodem. Jak już to potwierdzisz sprawdź panel sterujący grzaniem. Zobacz, czy nie ma przepalonych ścieżek. Jeśli ma, to znak, że masz zwarcie do masy, jeśli nie, to prawdopodobnie uszkodzona mata grzewcza. Sprawdź również, jak zachowują się fotele w różnych ustawieniach: za pomocą regulacji daj siedzisko nieco niżej, możliwe, że już na wstępie masz jakieś zwarcie i docisk fotela do podłogi samochodu powoduje zwarcie lub przerwanie obwodu.

 

Możesz też sprawdzić czy grzanie fotela kierowcy będzie działać po podłączeniu pod wtyczkę od fotela pasażera, jednak do tego potrzebujesz zrobić przedłużkę. Ja tak sprawdzałem u siebie, ale mam wtyczki z fotelów które kupiłem więc nie było problemu ze zrobieniem przedłużki i podłączeniem tego jak trzeba aby sprawdzać co popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawdze jeszcze INPĄ, tylko że nigdzie nie mogę dorwać dzialającej pod Windows 7... , może macie jakieś żródło ?

Co do zamiany przycisków to robiłem to i podłączając pod przycisk pasażera, fotel kierowcy dzieje się to samo.

Na panelu nie ma przepalonych ścieżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już kilka elementów masz wyeliminowanych. Wiesz, że panel działa, że usterka pochodzi tylko od fotela. Co do INPY na win 7 to ja mam chyba od Trandolfa: http://chomikuj.pl/trandolf/INPA+pod+WIN7. Jest toche roboty przy instalacji, ale ostatecznie działa jak trzeba.

 

Sprawdź błędy i daj znać, masz fotele zwykłe czy sportowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz takie same jak ja. Sćiągasz WMware czyli coś do zrobienia wirtualnej maszyny a następnie gotową wirtualną maszyn z zainstalowaną INPĄ. Jest tam instrukcja. Rób krok po kroku jak w instrukcji, będzie działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie znalazłem przyczyne dlaczego mój fotel nie grzeje, otóż poruszałem się troche po fotelu i kiedy siedzę lekko w innej pozycji (naciskam fotel gdzie indziej), to cały czas grzeje i wszystko śmiga.

W takim razie przyczyny trzeba szukać w macie czy czujniku temp ?

Mogę uzyskać teraz dokładniejsze info jak się za to zabrać ?

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykręć fotel, rozbierz siedzisko i szukaj usterki. U mnie przewód grzewczy czasami robił zwarcie do masy. Metalowe kółeczko odpowiedzialne za mocowanie tapicerki dotykało przewodu oraz stelażu fotela. U Ciebie obstawiałbym przerwany przewód grzewczy. Wg mnie najbardziej prawdopodobnym niejscem jest łączenie zwykłego kabla z tym przewodem wklejonym w matę. Powodzenia z zatrzaskami od obudowy sterowania elektrycznego. Aby rozebrać wysuwany element pod nogi musisz odgiąc 2 blaszki i wyciągnąc skórę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum opla ktoś ją sobie polutowal i było ok, natomiast jest to temat wątpliwy, sam zobaczysz jak rozbierzesz. Przewód grzewczy jest bardzo ciecienki, trochę jak sznurek i cyna chyba nie za bardzo się go ima. Poza tym mata jest miejscami zszyta z tapicerka. Próbuj, może będziesz miał farta tak ja. Zaopatrz się w miernik bo na bank się przyda...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Możecie powiedziec gdzie w Inpie szukac tych grzanych siedzen? Mam to samo i chciałbym sprawdzić błąd.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.