Skocz do zawartości

E39 530d Lewarek zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Będę naprawiał problem lewarka który nie wraca do pozycji neutralnej. Zakupiłem już zestaw naprawczy. Naprawa tego wymaga wyjęcia skrzyni biegów i zastawiam się czy nie powymieniać od razu tulejek wybieraka mechanizmu zmiany biegów. NIe wiem jak u was ale jak mam zapięty obojętnie jaki bieg to ruszając lewarek na boki telepie się tak ok 2 cm na boki. U mojego taty jest tak samo. NIe wiem czy problem polega na wyrobieniu się tulejek mechanizmu zmiany biegów czy w BMW tak ma być. Ten zestaw naprawczy mam zamiar kupić: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-wybieraka-bmw-e30-e36-e46-i4709116860.html .

Może ktoś to naprawiał i wie jaki efekt będzie albo inaczej ktoś miał Beemke od nowości i poczuł jak sztywny ma być lewarek.

 

 

Pozdrawiam

Tomek

Tomek
Opublikowano

Ogolnie nie wiem jak z tym zestawem z allegro. Ja jak zmienialem bo mi lewarek latal jak chcial (tylko wczesniej mialem awarie bo mi bolec wyskoczyl i nie moglem biegu wbic) to kupowalem wszystko poczawszy od gumy ktora jest na lewarku plus wszystkie tulejki bolce itp az do skrzyni biegow. Tylko ja za wszystko dalem ok 300pln ale lewarek chodzi jak nowy

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/q/0.png.

Z tego rysunku wymienialem czesci nr 11,3,5,6,12,13 z ty ze gume nr 11 mialem peknieta dlatego tez wymienialem jak jest cala to nie wiem czy potrzeba

Opublikowano
U mnie aż tak dramatycznie na boki nie lata ale wiadomo wyciągając skrzynię lepiej od razu już powymieniać i znowu będzie chwilę spokoju. Jeszcze jedna rzecz mnie męczy i nie wiem czy to będzie problem właśnie wyrobionych tych tulejek na mechanizmie zmiany biegów czy jakiś problem już skrzyni. Biegi wchodzą bardzo ładnie bez zgrzytów wszystko pod tym względem jest ok. Jak jest zimno to jak zapnę np. 3 bieg i ruszam nim nie na boki poziomo tylko pionowo to jest luz ok 2 cmm. Tak jak by lewarek mocno nie trzymał biegu. Biegi nic nie wyskakują tylko że jak jest taki luz to wtedy po wciśnięciu sprzęgła bieg wyskakuje śmiesznie lekko. I to nawet dzieje się jak samochód jest zgaszony. Kilka razy pozapinam 3 i w końcu coś odskoczy i wtedy od razu czuć opór podczas zapięcia biegu(nie ma tego luzu góra dół). I to problem jest nie tylko 3 biegu ale to samo dostrzegam przy 2,3,4 biegu. Jak jest ciepło przyjadę parę kilometrów wszystko jest ok. Czy to problem może tkwić w tych tulejkach wybieraka>?
Tomek
Opublikowano
Na to pytanie ci nie odpowiem bo nie wiem. Mi znowy od czasu do czasu wyskakuje 1 bieg przy ruszaniu ale mi powoli siada synchronizator. Na razie w miare sie jezdzi nie jest to tak czesto ale jak sie nasili to czeka mnie zmiana skrzyni.
Opublikowano

Cześć ponieważ o skrzyniach gadacie chce się

Podpiąć a mianowicie tez mam problem ze zmianą biegów nie wchodzą gładko.

Czasem przy zmianie mam wrażenie jak by kolo zębate stało na drodze zmiany robi taki mały klik ( przeskok ) który czuć pod ręką i bieg wchodzi.

Nawet zdarzyło sie ze mi jedynka nie chciała wejść musze wtedy wrzucić 2 i z powrotem 1 wtedy wchodzi bez oporu ? Co to może być?? Sprzęgło odpada bo było robione.

 

Sprawdzałem ten caly synchronisator metoda wrzuczenia wstecznego podczas jazdy powoli do przodu i nie ma żadnych zgrzytów. Martwię się. Czeka mnie wymiana skrzyni ??

Opublikowano

Pomyślałem ze przez te lata ubyło oleju w skrzyni biegów i moze to stanowi problem.

na dniach będę chciał.wymienić i tu pytanie jaki i ile? Oraz jak? Wylew stary dziura od wylewa zamykam i wlewa druga aż zacznie się wylewać? Może od razu w dyfrze wymienię sposób ten sam

.?

A olej ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.