Skocz do zawartości

320 m50 b20 co jakiś czas przygasa silnik, ciężko pali


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Silnik po nagrzaniu do temperatury pracy, co jakiś czas przygasa na biegu jałowym, a dokładnie z 750 obr/min spada do kilku set ( ciężko określić bo szybko się to dzieje) i sam dodaje sobie mieszanki (ok.1200, 1500 obr/min) po czym wraca na 750 obr/min. Występuje to co minutę lub kilka minut, jednorazowe zachowanie. Kilka razy zdarzyło sie że zgasł silnik,.

Największym utrapieniem jest ruszanie z miejsca, jeżeli się nie zareaguje sprzęgłem to bmw zgaśnie, mniemam że trafiam przy ruszaniu na sytuacje powyżej i bmw jest bez żadnej mocy, oczywiście to zdarza się jeszcze rzadziej.

 

Silnik ciężko pali. Dzieląc prace silnika na cztery etapy, czyli kolejno; zimny, nagrzewający się, gorący(temp pracy), stygnący. To w moim przypadku długo odpala tylko podczas stygnięcia, a dokładnie po wyłączeniu silnika(temp pracy), do 20 30 min postoju pali od kopa, potem zaczyna si problem, gdy ostygnie (wskaźnik na niebieskim polu), pali od kopa. Ciężki palenie- czyli kręcę od 4 do 7 razy po 4-8 obrotów silnika, i odpala powoli wchodząc na obroty biegu jałowego.

 

Obroty nie falują, nie licząc zachowania powyżej opisanego.

Silnik ma moc, przyspiesza i bez większych problemów rozpędza bmw do 200 km/h

 

Szukałem na forach i są same tematy pośrednie.

Diagnoza komputerowa u mechanika wykazała zero błędów.

Sam badając poszczególne elementy znalazłem uszkodzony potencjometr przepustnicy ( w połowie nie działający), po wymianie na dobry silnik lepiej się wkręca na wyższe obroty.

czujnik wałka rozrządu 1250 ohm

czujnik wału korbowego 500 ohm

czujnik temp silnika i czujnik temperatury powietrza dolotowego zawierają sie w danych z sam naprawiam e36

silniczek krokowy przeczyszczony, ale skoro sobie sam dodaje mieszanki to myślę ze jest sprawny.

przepływomierz pomiar napiecia wyjściwego (pin6) wł zaplon 1,4 V , bieg jałowy 2,4 V. Pomiar przed wymianą potencjometra przepustnicy.

Instalacja Bosch.

Sprawdzałem z grubsza szczelność powietrza dolotowego ( wizualnie i benzyną) po małych poprawkach powinno byc ok.

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano

Przewody są w porządku, ciekawe jest to że obie wtyczki są takie same, pomyłkę jednak wyklucza kształt przewodów.

Dziś założyłem drugi przepływomierz (używka), jest poprawa w zakresie skakających obrotów biegu jałowego, mianowicie zdarza się to znacznie rzadziej i spadają na 500 obr/ min, a podnoszą się do 1000 obr/min, po czym wracają do 750 obr/min.

Parametry mierzenia przepływki dokładnie takie same jak u poprzedniej.

Opublikowano

dobrze by było podłączyć do kompa i na live data sprawdzić parametry pracy silnika,nie tylko błędy

ważne jest wskazanie czujnika temperatury dla kompa,jeżeli będzie przekłamywał to auto ciężko pali na ciepłym i zalewa go paliwem

sprawdż jeszcze raz szczelność dolotu,poza tym ciśnienie paliwa i filtr paliwa

sprawdż jak pracuje sonda lambda

Opublikowano

Aktualnie nie mam czasu, zdążyłem zmienić filtr paliwa, bez większych zmian w zachowaniu silnika.

Poza tym jak się odpala zimny silnik to w sumie jest wszystko ok, problem zaczyna sie po kolejnym odpaleniu ( na Stygnącym silniku).

Mam pytanie czy jak silnik pracuje na biegu jałowym i doda się gwałtownie gazu to normalne że sie na ułamek sekundy dławi, tak jak by brał głęboki oddech???

Opublikowano

Że mieć całkowitą pewność mam jeszcze dwa pytania.

Czy jak opalam na zimnym, to jest normalne że obroty są około 1000, to trwa do końca niebieskiego pola ?

I czy po puszczeniu gazu spadające obroty( temp pracy silnika) zatrzymują się też na 1000 na około 2-4 sekund po czym wracają na 750 obr/min ?

Opublikowano
Aktualnie nie mam czasu, zdążyłem zmienić filtr paliwa, bez większych zmian w zachowaniu silnika.

Poza tym jak się odpala zimny silnik to w sumie jest wszystko ok, problem zaczyna sie po kolejnym odpaleniu ( na Stygnącym silniku).

Mam pytanie czy jak silnik pracuje na biegu jałowym i doda się gwałtownie gazu to normalne że sie na ułamek sekundy dławi, tak jak by brał głęboki oddech???

 

Na pewno nie normalne :). Miałem tak jak Ty z tym opóźnieniem gazu, silnik mam ten sam, po zmianie sondy lambda problem znikł.

Opublikowano

Z obrotami jest jeszcze taka sytuacja że przy predkości powyżej 40 km/h, (jazda na Luzie), obroty spadją do 1000 i po 2,3 sekundach zostają na 850-900 obr/min

Wymieniłem czujnik powietrza dolot, bo pokazywał bzdury na ciepłym, zmiany mało zauważalne.

Doszczelniłem dolot oringami (ori),

Zmierzyłem ciśnienie paliwa 2,8 bar na biegu jałowym, natomiast pompa na zapłonie (stacyjka) nie włącza sie, przekażnik działa, może DME jej nie uruchamia.

Podczas pomiary po wyłączeniu silnika ciśnienie spada do zera, pompa przy kręceniu rozrusznikiem dobija do 3,3 bar

Poiar wydajniści 770 ml/30s

Sony lamda nie sprawdzałem bo głównym objawem awarii jest znacznie zwiekszone spalanie, w moim przypadku spalanie jest w normie.

Jak to zwykle bywa silniki pracował 2h, i ani razu nie pojawił się objaw przygasania silnika, możliwe że po zatankowaniu jest mniej zauważalny.

Jeżdżąc na rezerwie przygasanie częściej występuje.

 

Zachowanie z obrotami też pewnie jest nie normalne pytanie co je zwiększa ?

Jeżeli zawór zwrotny w pompie nie trzyma, to dlaczego cieżko pali tylko jak stygnie silnik ?

Czy przy ściskaniu powrotu ciśnienie powino rosnąć ? (bie jałowy) ( u mnie prawie niezauważalnie wskazówka drgała

Uszczelka pod deklem sie troche "poci", w lecie wymieniałem świece, w dwóch (komorach) było troszeczke oleju, pytanie czy to może mieć wpływ na lewe powietrze w dolocie?

Opublikowano
Jak przy malej ilosci paliwa jest gorzej to 99% pompa paliwa do wymiany
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Opublikowano

Tak zgadza się, pompę wymienię na dniach.

 

Osłuchałem prace pompy, i wniosek że przypadłość przygasania silnika jest winną pompy,

ponieważ pompa słyszalnie przerywa prace na ułamek sekundy, a biorąc pod uwagę że nie działa zawór zwrotny,

ciśnienie musi lecieć mocno w dół, hmm kto by pomyślał że sobie będzie robić krótkie przerwy.

 

Natomiast mierząc ciśnienie widać,

Ze nie odpali od kopa bo sobie musi pod pompować ciśnienie

A druga przypadłość, wiec w trakcie kręcenia nie odpala bo pompa nie pompuje paliwa,

i kreci się dotąd aż powoli zaczyna działać, w sensie przyrostu ciśnienia (......1 bar.......2 bar......3.3 bar)

po odpaleniu jest 2,8 bar.

 

Kolejna rzecz czyli nagłe dodanie gazu, mam nadzieje ze też winna pompy

bo jeżeli jest za małe ciśnienie na listwie wtryskowej to będzie podawać mniej paliwa

co spowoduje wolniejsze wkręcenie się na obroty, stąd możliwy efekt "wdechu" przez silnik

 

I kwestia tych zawyżonych obrotów, podczas jazdy na luzie, obstawiam filtr powietrza,

jest co prawda dobrym stanie, ale firmy WF , nie wiem co to za producent.

filtr może też mieć wpływ na "wdech" silnika

Opublikowano

Praktyka szybko obala teorie.

 

Po wymianie pompy paliwa, zniknął tylko problem z odpalaniem silnika.

 

Po wymianie filtra powietrza bez większych zmian.

Nie polecam filtrów WZ, ponieważ Bosch kosztuje 38 zł.

A różnica (bosch v WZ) w uszczelce filtra 3 mm grubości ma na pewno znaczenie.

Opublikowano

Wymieniłem silnik krokowy, i po chwili pracy silnik przestał utrzymywać obroty biegu jalowego

a dokładnie po sprawdzeniu okazało sie ze oba krokowe zachowują sie nieodpowiednio do pracy silnika.

ECU błednie sterował krokowcem, po ściągnieciu klemy + na 30 min, silnik zaczął pracować prawidłowo.

Wiec powodem przygaszania silnika może być ECU.

Poprawa w opadaniu obrotów podczas jazdy na luzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany, wymiana ECU (DME) rozwiązała problem z przygasaniem.

 

Wnioski

 

Problem ciężkiego palenia silnika - nie trzymanie ciśnienia paliwa w układzie, pompa paliwa do wymiany.

 

Przygasanie silnika - mikro przerwy w pracy sterownika (komputera) silnika, ECU do wymiany.

 

Przy okazji

Błędna praca; czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatury powietrza dolotowego,

Jeżeli chodzi o resztę drobnych niedomagaj to są raczej niezauważalne podczas użytkowania BMW,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.