Skocz do zawartości

320i zgrzyt przy odpalaniu i ruszaniu, przygasają światła


meff

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z moim E90 320i z 2005r (N46). Mianowicie po nocy przy odpalaniu samochodu pojawia się taki metaliczny zgrzyt, który można porównać do przekręcenia kluczyka w już odpalonym samochodzie. Trwa to pół sekundy. Przy ruszaniu silnik się dławi, słabo reaguje na gaz i też pojawia się ten zgrzyt. Do tego dziś zauważyłem, że przygasają światła jak pojawiają się te zgrzyty. Po przejechaniu kilkuset metrów problem ustępuje. Pojawia się znowu jak auto postoi z pół dnia - dzień, jak zostawię je np. pod sklepem na godzinę to odpala bez zgrzytów. Będę wdzięczny za sugestie co to może być, z góry dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja bym celował w vanosy i jakości oleju, jak wiadomo wymagają aby był dobrej jakości i często wymieniany. Kiedy ostatnio zmieniałeś olej i na jakim jeździsz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę pod kompa na pewno, ale chciałem wcześniej dopytać, może ktoś już coś podobnego miał. Chciałem też wybrać odpowiedniego mechanika na podstawie wstępnej diagnozy na forum, bo nie wiem czy to bardziej np. akumulator/alternator czy rozrząd.

 

 

Olej zmieniałem niecałe 2tys. km temu. Zalany jest oryginalny od BMW, czyli jak się domyślam Castrol 5w30. Aha, auto miało zmieniany siłownik Valvetronica ponad 2 tys. km temu. Napinacz łańcucha wg historii z ASO był zmieniany w 2010r. przy przebiegu ok. 55tys. km (teraz jest 107tys.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze podpowiedzi na forum które mi się podobają i są bardzo pomocne dla każdego to te : podłącz pod komputer :cool2: , a może byś tak na początku podłączył pod komputer :cool2: no i te magiczne słowa a olej wymieniłeś :cool2: . Dobrze ,że jest tu na forum tylu znawców od mechaniki bo zawsze coś śmiesznego doradzą heee.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co ile zmieniasz olej? może warto sprawdzić adaptację silnika valvetronica?!

 

W sumie auto mam od niedawna i olej zmieniłem po zakupie, wcześniej był wymieniany w niemieckim ASO, więc pewnie rzadziej niż co 15 tys. km. Adaptacja była robiona już w Polsce, może coś jest nie tak.

 

Dziś auto już na rozgrzanym silniku zgasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, mimo wciśniętego sprzęgła. Przyczyną pewnie była klima, którą dzisiaj wyłączyłem, z reguły jest włączona, więc obroty są wyższe.

 

No nic, auto idzie do mechanika bo ewidentnie coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze podpowiedzi na forum które mi się podobają i są bardzo pomocne dla każdego to te : podłącz pod komputer :cool2: , a może byś tak na początku podłączył pod komputer :cool2: no i te magiczne słowa a olej wymieniłeś :cool2: . Dobrze ,że jest tu na forum tylu znawców od mechaniki bo zawsze coś śmiesznego doradzą heee.

Za to Twoj post wprowadzil do tematu tyle co nic, drogi kolego Jaga. Ogolnie zasada tu na forum jest taka, ze najpierw uzywasz 'szukajki' i podlaczasz auto pod komputer zeby miec wykaz bledow - bo tak przynajmniej tzw Spece beda mogli pomoc. Ja za specjaliste nigdy sie nie uwazalem, ale potrafie (jak chyba kazdy) postawic jakos diagnoze usterki jezeli mam bledy. Dlatego kazdy walkuje to zdanie "podlacz pod komputer" w kazdym temacie, zeby zredukowac ilosc postow typu "auto mi nie odpala, co jest nie tak?" Albo "cos mi stuka i swieci sie kontrolka silnika, o co chodzi?".

 

Takze sie nie unos Jaga, bo sam specjalista nie jestes i pierwsze co robisz jak cos jest nie tak z Twoja "M5", to 'podlaczasz pod kompa'.

Raz BMW, zawsze BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dziś auto już na rozgrzanym silniku zgasło przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, mimo wciśniętego sprzęgła. Przyczyną pewnie była klima, którą dzisiaj wyłączyłem, z reguły jest włączona, więc obroty są wyższe.

 

No nic, auto idzie do mechanika bo ewidentnie coś jest nie tak.

 

Sprawdź pompę vacum i jej połączenie z pompą hamulcową ( serwem ) . Nie wiem na jakiej to zasadzie działa ale pompa vacum ma duże znaczenie do utrzymywania równych obrotów na biegu jałowym .

Przy rozłączeniu jej od serwa, silnik momentalnie gaśnie lub faluje - tylko na ciepłym silniku . Na zimnym chyba jest ssanie więc obroty wyższe , wtedy nie gaśnie .

 

Co do zgrzytów - sprawdź rolki po których chodzi pasek klinowy ( zdjęcie go zajmuje chwilę ) .

W moim nie wymieniłem oleju po kupnie - salon potwierdził wymianę przed kupnem . Przy wymianie ( po koło 25k km ) filtr oleju się rozwarstwiał , nie dało się go wyciągnąć bez rozwalenia. Zmieniałem wtedy też uszczelki na elektrozaworach i one były całe zapchane tym filtrem. Po wyczyszczeniu i wymianie filtrów auto odżyło , troszeczkę mocy podeszło :norty:

 

U mnie wymieniłem napinacz łańcucha rozrządu po 195k km :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam po wymienie sprzegiełka przy alternatorze przy odpalaniu auto na zimnych silniku pojawia sie zgrzyt jak a także jak ruszam i przyspieszam w zakresie do 1600 obrotów na skreconych kołach słychać jeszcze bardziej czy ktoś wie co to może być???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.