Skocz do zawartości

E60 pasek wieloklinowy


Pazdzioch-3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Mam być może naiwne pytanie, zerwał mi się w/w pasek wieloklinowy. Po wyjęciu go i dokładnych oględzinach nie stwierdziłem przyczyny jego uszkodzenia. Wyglądał tak jak by go dopiero co wyjęto z fabrycznego opakowania tyle że na skutek silnego rozciągania pękł :(

Mechanik który go wymieniał nie zauważył żadnych zacięć ani na napinaczu, pompie wodnej czy sprężarce klimy, był bardzo zdziwiony dlaczego nastąpiła awaria. :mad2: Nie zawracał bym Wam tym głowy ale wolał bym ustalić przyczynę jego pęknięcia bo ponowna awaria może nastąpić w miejscu o wiele mniej dogodnym do wymiany niż obecna. Może już ktoś miał podobną przygodę i coś wie na ten temat?

Oczywiście zerwanie paska pociągnęło za sobą utratę wspomagania oraz przegrzanie się płynu chłodzącego a w konsekwencji zerwanie węża z chłodnicy i utratę ~4 litrów tego płynu.

Gdyby ktoś z Was wiedział coś na ten temat prosił bym o podzielenie się tą informacją. Sorki za przydługi tekst :oops:

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabaw się w detektywa, obejrzyj miejsce zerwania, opisz je, czy jest poszarpane, przytarte, przecięte ? obejrzyj wewnętrzna stronę paska i pozginaj go mocno tak by zobaczyć czy na prążkach nie pojawiają się poprzeczne pęknięcia, zobacz grzbiet paska czy nigdzie nie jest wyślizgany lub przypalony..

 

Pasek w środku ma mocne włókna i podajże stalowe druty, a więc zerwanie go jest bardzo ale to bardzo trudne (chyba, że jest jakieś pęknięcie, sparcenie lub nacięcie itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam :)

Mam być może naiwne pytanie, zerwał mi się w/w pasek wieloklinowy. Po wyjęciu go i dokładnych oględzinach nie stwierdziłem przyczyny jego uszkodzenia. Wyglądał tak jak by go dopiero co wyjęto z fabrycznego opakowania tyle że na skutek silnego rozciągania pękł :(

Mechanik który go wymieniał nie zauważył żadnych zacięć ani na napinaczu, pompie wodnej czy sprężarce klimy, był bardzo zdziwiony dlaczego nastąpiła awaria. :mad2: Nie zawracał bym Wam tym głowy ale wolał bym ustalić przyczynę jego pęknięcia bo ponowna awaria może nastąpić w miejscu o wiele mniej dogodnym do wymiany niż obecna. Może już ktoś miał podobną przygodę i coś wie na ten temat?

Oczywiście zerwanie paska pociągnęło za sobą utratę wspomagania oraz przegrzanie się płynu chłodzącego a w konsekwencji zerwanie węża z chłodnicy i utratę ~4 litrów tego płynu.

Gdyby ktoś z Was wiedział coś na ten temat prosił bym o podzielenie się tą informacją. Sorki za przydługi tekst :oops:

Pozdr.

 

Masz auto od nowości? Wymieniałeś już ten pasek? Bo jak auto kupiłeś używane i paska nie wymieniałeś, to skąd wiesz jaki badziew mógł założyć poprzedni właściciel lub handlarz, który Ci auto sprzedał. Pasek mógł być po prostu wadliwy, uszkodzony itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Odpowiem wszystkim:

Zerwany pasek wyglądał tak jakby był dopiero co założony, wielokliny równe gładkie bez pęknięć. Przy mocnym zgięciu nie widać "mikropęknięć". Miejsce zerwania wygląda tak jakby pasek złapało dwóch silnych gości i ciągnąc zerwało go :(

Guma jest równo pęknięta, sterczą z niej nici "kortanu" (brak drutów). Wszystko to wygląda nader dziwnie. Po zerwaniu paska musiałem przejechać jakieś 300 - 400 metrów do zatoczki autobusowej gdzie mogłem się zatrzymać i czekać na pomoc. Rurę zerwało z chłodnicy ~30sek. po zatrzymaniu się. Jedyną pociechą jest to że naprawa tego wszystkiego w serwisie BMW w Bułgarii była "śmiesznie" tania i to że mieli potrzebny pasek :D

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.