Skocz do zawartości

Ad blue


zan1zan

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja kupiłem 5l butlę na Shellu własnie, ale nie dolewałem jeszcze. Czytałem natomiast gdzieś na bimmerposcie, że właściwie każde AdBlue dostępne w handlu się nadaje, nawet to do cięzarówek. W końcu to tylko roztwór mocznika. Mnie natomiast martwi fakt, że zamarza toto już przy -11C dlatego chcę dolać dopiero tuz przed zima, żeby na mrozie był pełny zbiornik kiedy będę w górach parkował pod chmurką. Swoją drogą ciekawe co się będzie działo rano po nocy przy -25? Pocieszam się, że jeżdżą na tym i w Skandynawii i w Kanadzie, więc pewnie jakoś to będzie :o .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezarówki euro 5 i euro 6 na tym jeżdżą przez cały sezon i jakoś nie zamarza..ale powodzenia wam życzę jeśli się coś zepsuję lub wpadnie ziarenko piasku do ad blue ;) np. przy awarii ukladu ad blue w ciezarówkach moc silnika jest ograniczona do 40%...ciekawe jak w osobówkach
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W instrukcji jest napisane co sie stanie kiedy zabraknie AdBlue. Silnik bedzie pracowal do pierwszego zgaszenia, a pozniej juz nie zapali az w zbiorniku AdBlue pojawi sie plyn. Jak mnie uswiadomiono, silnik moze zgasnac nawet na srodku skrzyzowania, na przyklad podczas oczekiwania na lewoskret, jesli akurat zadziala system start stop. Zatem ostroznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane co sie stanie kiedy zabraknie AdBlue. Silnik bedzie pracowal do pierwszego zgaszenia, a pozniej juz nie zapali az w zbiorniku AdBlue pojawi sie plyn. Jak mnie uswiadomiono, silnik moze zgasnac nawet na srodku skrzyzowania, na przyklad podczas oczekiwania na lewoskret, jesli akurat zadziala system start stop. Zatem ostroznie.

 

W takiej awaryjnej sytuacji można wlać zwykłą wodę lub po prosty nasikać hehe i pojedziemy dalej :D

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokladnie tak sie stanie. U mnie pojawia sie informacja na 999 mil przed tym zdarzeniem i pojawia sie za kazdym razem kiedy odpala sie silnik, Jest to troche upierdliwe, ale tak wlasnie dziala. Odnosnie zamarzania, w E70 sa dwa zbiorniki adblue, nie wiem jak jest w F15. Jeden z nich jest ogrzewany.

 

Zadna woda w ukladzie nie zalatwi sprawy :)

 

W instrukcji jest napisane co sie stanie kiedy zabraknie AdBlue. Silnik bedzie pracowal do pierwszego zgaszenia, a pozniej juz nie zapali az w zbiorniku AdBlue pojawi sie plyn. Jak mnie uswiadomiono, silnik moze zgasnac nawet na srodku skrzyzowania, na przyklad podczas oczekiwania na lewoskret, jesli akurat zadziala system start stop. Zatem ostroznie.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

wbrew pozorom nasikanie do zbiornika adblue wcale nie jest pozbawione sensu; oczywiście w sytuacji awaryjnej

:-)

 

dobrze, że są inne wozy (starsze oczywiście) gdzie można się cieszyć silnikiem pracującym bez egrów, adblue, dpfów i innych ustrojstw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem skad masz te informacje. Z tego co ja wiem, system jest informuje o plynie innym niz adblue i nie pozwoli na dalsza jazde. Moze to tylko zabezpieczenie w USA, gdzie adblue jest od dawna stosowany, aby spelnic normy kalifornijskie, ale nie wydaje mi sie.

 

W awaryjnej sytuacji gdy nam zabraknie i nie mamy pod ręką AdBlue to woda zalatwi sprawe. Pojedziemy dalej :D Ale oczywiście trzeba niezwłocznie uzupełnić układ.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacje mam od kolegi, który jest kierownikiem serwisu więc raczej wie co mówi... Poza tym AdBlue w większości składa się z wody to nie wiem jak by miał system rozpoznawać czy to AdBlue czy nie.
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Training manual "ST810 - Advanced Diesel Technology Workbook.pdf":

 

Suitable Urea-water Solution

The SCR system is monitored with regard to refilling with an incorrect

medium. This monitoring function starts when refilling is

detected. Refilling detection is described in the section on the

SCR system.

Effectiveness monitoring of the SCR catalytic converter is used for

the purpose of determining whether an incorrect medium has been

used. An incorrect medium is detected if the effectiveness drops

below a certain value within a defined period of time after refilling.

A reversible fault is set in this case. If the fault is determined in two

successive driving cycles, an irreversible fault is stored and the MIL

is activated.

In addition, the warning scenario with a remaining range of 200 mls

is started.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownik serwisu powinien wiedzieć chyba troszkę więcej niż ograniczać się tylko do instrukcji jak niektórzy. Po prostu powiedział, że jeżeli masz awaryjną sytuację a w pobliżu brak AdBlue to możesz wlać wodę i nic się nie stanie aby gdzieś dojechać i go uzupełnić, tyle... Po co wywody robić i dociekać co jest napisane w instrukcji? Jeżeli nie wierzysz nie musisz, ja tak zrobię jeśli będę w takiej sytuacji :D
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wywody? Ciekawe. Niektorzy chca wiedziec troche wiecej niz mowia im w serwisie BMW.

 

Poza tym musisz miec nieograniczone zaufanie do pana kierownika, aby w samochodzie za XXXk PLN wlewac wode, gdzie wlewa sie okreslony plyn.

 

Pozdrawiam kierownika!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, niektórzy chcą wiedzieć trochę więcej niż jest napisane w banalnej instrukcji. A mam zaufanie do Pana kierownika więc w czym jest problem? Jeżeli jesteś mądrzejszy w tym temacie i wiesz więcej od kierownika to jestem pod wrażeniem!

 

Radzę też poczytać co to jest ten magiczny płyn AdBlue.

 

Pozdrawiam! :D

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Proponuje, abys przestal juz sie pograzac. Proponuje rowniez poczytanie czym jest plyn adblue i jak systemy adblue reaguja w wszelkiego rodzaju odchylenia od normy w skladzie / krystalizacje cieczy, itp.

 

Na marginesie, BMW mocno sie przejechalo na adblue w USA, gdzie zaczeli ten system instalowac w E70 i E90 2010 r. Mase samochodow musieli odkupic od wlascicieli na podstawie lemon law, przez to, ze system byl awaryjny. Ja jezdze na adblue od prawie 4 lat, wiec cokolwiek w tym czasie udalo mi sie na jego temat poczytac. Sam nie mialem z systemem zadnym problemow, ale moze przez to, ze nie "leje" do zbiornikow co popadnie.

 

Majac te wiedze (nadal uwazam, ze na poziomie laika), dziwie sie co mowi "pan kierownik"... ale takie mamy serwisy, jacy ludzie tam pracuja.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.