Skocz do zawartości

Szpera w E46 330Ci


adambana

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witajcie,

 

Na wstępie dodam, że zanim napisałem to szukałem na forum i nic nie znalazłem.

 

Otóż zaciekawił mnie ten link: http://www.turnermotorsport.com/t-project-e46-330i-zhp.aspx

 

sugerujący, iż można do e46 330ci zamontować LSD czyli szpere. Pytanie brzmi gdzie można to w PL zrobić dobrze i nie wydać połowy wartości auta. Interesuje mnie niewielki procent (standardowo daje się 40-60%) i w zasadzie przy jak najbardziej stockowej przekładni (w zasadzie przelozenie może zostać jak jest).

 

W USA pisza tez, ze dopiero od rocznika 2001 można to zrobić, ale chyba wynika to z tego, ze u nich 330ci dopiero sprzedawali od 2001 roku.

 

Ktos cos?

 

EDIT:

znalazłem cos takiego: http://www.tomson.com.pl/product-pol-700-Szpera-Quaife-QDF14N-do-BMW-E46-E60-E81-E83-E85-E87-E90-E92.html

 

wychodzi drożej niż w stanach, plus jeszcze montaż i nie mam pojęcia czy sama taka szpera starczy czy cos jeszcze trzeba...

Da się to zrobić za rozsądne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no 40% to juz nie tak mało

zapomnij o 60% chyba ze auto ma byc tylko do zabawy

 

seria miała 15%spięcia i dawała rade,

kiedys w e36 miałem taka, super sprawa :D

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Z tego co widze procent spiecia jest dowolnie do ustawienia. Nie chce przesadzac. Wiekszy problem jednak z tym gdzie i jak to zrobic dobrze i przy minimalnej ingerencji w auto. Wymiana mostu i inne takie mnie nie interesuja...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce nikogo reklamowac, ale na allegro pod haslem "szpera e46" znajdziesz firme ktora za 650zl wklada szpere do twojego dyfra. odsylasz im swoj dyfer, oni pakuja szpere do srodka i odsylaja gotowy dyfer do ciebie. jak to bedzie dzialalo i czy warto sie w to pakowac - nie wiem, chociaz sam chcialem sprobowac tego zabiegu u siebie, z tym, ze chcialem przy okazji zalozyc krotszy most. najlepiej jakbys sam do nich napisal/zadzwonil i dowiedzial sie co i jak ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na alledrogo jest ogłoszenie z Krakowa i jest też firma która prawdopodobnie świadczy wykonuje podobną modyfikację w Pruszczu Gdańskim. Z racji, że za dwa tygodnie zaczynam swapa na M54B25 w moim kompocie, więc przy okazji myślałem również o szperze. Do Pruszcza nie mam daleko, więc chyba się zdecyduję na taka modyfikację i dam znać jakie są wrażenia. Edytowane przez robcio-p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Członkowie klubu

w jaki niby sposob szpera mialaby wplywac na osiagi? wplywa jedynie na walory jezdne a szczegolnie na poprawe kontroli auta w sytuacji uslizgu tylnej osi...

 

ps. mam namiary na speca od szper w bmw spod lodzi jak ktps chce, to pw. sam nie korzystalem ale znajomy mi polecil i gdybym mial kase to pewnie bym sam skorzystal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki niby sposob szpera mialaby wplywac na osiagi?

nie wiem, może w razie potrzeby dołącza napęd na koło zapasowe? No gdybym wiedział w jaki niby sposób szpera miałaby wpływać na osiągi, nie zadawałbym swojego poprzedniego pytania,

ale dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie szpera sama w sobie nie będzie mieć wpływu na osiągi (chyba że mówimy o przyśpieszaniu na mokrym, może delikatnie poprawić trakcję), ale przy okazji można przerobić dyfer na inne przełożenie. W 330Ci z manualem, być może też w 330i, jest przełożenie 2.93. W automacie jest 3.38. Manual z przełożeniem 3.38 będzie trochę szybciej przyśpieszał, ale jego prędkość na każdym biegu będzie niższa, a maksymalna spadnie z 250km/h do jakichś 210km/h (są kalkulatory w necie, można to gdzieś znaleźć). Dyfry nie pasują p&p, różnią się chyba mocowaniem, długością (wał napędowy w manualu jest dłuższy) i flanszami półosi, ale nie wiem czy tarczek z wnętrza nie da się poprzekładać albo po prostu dorobić. W każdym bądź razie są firmy, które oferują zmianę przełożenia i montaż szpery, tylko że to już wychodzi dość drogo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest coś takiego (wklejam czysty tekst):

"

Mamy przyjemność zaprezentować niezwykle unikatowe rozwiązanie, które nigdy nie wychodziło seryjnie w żadnym BMW E46, E90 ani E39 (poza M3 i M5)

Jest to customowy mechanizm LSD (Limited Slip Differential) przeznaczony do BMW E46 330i

E39 540i, E46 330D, E46 328i, E90 330i/335i dostępne na zamówienie

Oferowane urządzenie to dyferencjał ze szperą płytkową o spięciu docelowym na poziomie 25% - nie żadne rozpieraki na sprężynach ani elektroszpera 100%

Zainstalowany w obudowie mechanizm ma nowe płytki i przekładki cierne z kanałami smarującymi, nowe łożyska oraz uszczelniacze, całość ma odpowiednio ustawione luzy międzyzębne, zazębienie oraz napięcia łożysk no i zalana jest olejem Castrol Syntrax do mechanizmów LSD :)

Dyfer pasuje bez przeróbek pod SERYJNE MOCOWANIA, WAŁ ORAZ PÓŁOSIE

Oferowane na aukcji przełożenie to 3.38 - IDEALNE aby znacząco poprawić przyśpieszenie w E46 330i - seryjny dyfer to 2.93, który również jest dostępny

Mamy także szpery płytkowe 25% do E46 330d, E39 540i, E90 330i/335i - czas oczekiwania 14 dni

"

 

I pytanie czy to ściema, a jeżeli nie to co znaczy, że "znacząco" poprawia przyśpieszenie.

Może taka szpera+wydech+dolot i dałoby się zejść do 5,5s?

 

Dekadent, piszesz o zmniejszeniu max prędkości, dla mnie do zaakceptowania, bo jeżdżę tylko w PL, więc wypadałoby tych 160 nie przekraczać :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie tak znacząco, zresztą przy 3.38 na drugim biegu nie dociągnie do 100km/h, będzie trzeba wrzucić 3jkę, a to też minimalna strata czasu. Kolejny minus to gorsza ekonomia jazdy. Więcej plusów będzie przy jeżdżeniu bokiem, auto powinno być bardziej "zrywne". Choć nie mam, nie testowałem. Parę miesięcy temu byłem zdecydowany na dyfer ze szperą 25% nadającą się do jazdy na co dzień, rozmawiałem nawet z polecaną przez znajomych ekipą z okolic Tarnobrzega, ale wymyśliłem sobie zmianę przełożenia na 3.38, nie znając konkretów, temat się rozciągnął na miesiące i zginął śmiercią naturalną. Do dziś się zastanawiam czy dyfer po przeróbce wytrzymałby moje spore roczne przebiegi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.