Skocz do zawartości

E 46 compact 320D automat wibracje


sznuda

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam problem z moją BM-ką 320D automat polegający na wibracjach podczas przyspieszania i jazdy jak emeryt (np. kiedy automat jedzie na 3,4,5 biegu na niskich obrotach), lub jazdy z kompletem pasażerów czyli pod obciążeniem, lub przyspieszania pod górę. Czuć ewidentnie że cały tył się trzęsie, drży, wibruje, ale tylko w niskim zakresie obrotów. Wszystko mija jak dodam gazu, lub go ujmę. Są chwile że to zanika, np nie byłem w stanie podczas jazdy z moim mechanikiem mu wskazać z czym mam problem, taka złośliwość rzeczy martwych. Łączniki wału, krzyżaki, podpory jak nowe. Pierwszą rzeczą jaką wymieniłem była podpora wału, chociaż "stara" była jak nowa. Auto było regularnie serwisowane i ma oryginalny przebieg 140tyś. Nie chcę niczego sugerować ale usłyszałem teorię że może być walnięty któryś przegub wewnętrzny. Widzę się że takich wątków było na forum bardzo dużo, ale po dwóch dniach ich przeglądania nabieram wątpliwości czy wymienić pół samochodu, czy zamienić na inne bo każdy z forumowiczów przeżywał coś innego. Sprzedaży wolę uniknąć bo to moje pierwsze BMW i chyba jedyne auto które tak zacząłem cenić. Proszę tylko o poważne wpisy lub linki gdzie mogę znaleźć podpowiedz jak to naprawić, bez komentarzy typu: na cholerę Ci automat albo diesel. Dziękuję i mam nadzieję że mi pomożecie, bo jak nie Wy to kto :)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy- lekkie drżenie, takie brrrrr, ale występuje tylko podczas jazdy na niskich obrotach i ze stałą prędkością. Dodanie lub puszczenie gazu likwiduje ten objaw. Wydaje mi sie że tak hałasują zaworki w skrzyni biegów. Dodanie gazu zwiększa ciśnienie pompy i zawór załącza bieg, a gdy ujmiesz gazu sterownik odczyta to ,że nie chcesz zmienić biegu i puszcza zawór a tym samym drżenie ustaje. Taka jest moja teoria, ale może wypowie się ktoś mądrzejszy, bo mogę się mylić. Ja zbieram się już pół roku aby wymienić olej i filtr w ASB, to powinno pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, kupiłem nawet podporę ale zwlekam z jej wymianą bo nie wierzę że pomoże. Też wydaje mi się że będzie to automat, czytałem wiele wątków i efekt tzw. tarki to ponoć problem z konwerterem, ale poza tym i buczeniemprzy ok 100 km/godz na najwyższym biegu nic sie nie dzieje. Olej był zmieniany z filtrem (podwójna wymiana) i raczej nie pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konwerter jest tak prostym urządzeniem ze nie ma się w nim co popsuć, chyba że wystąpi już zmęczenie materiału po milionie km.. Załozyciel tematu ma 140 tkm przebiegu, ja 160 tkm potwierdzonego przez aso, to nie może być konwerter. Czy takie objawy maja posiadacze manualnej skrzyni? Odpowiedź na to pytanie wiele by wyjasniła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie mam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem m.in. z tym problemem wiosną w klinice w Opocznie. Błąd na skrzyni był, teraz nie pamiętam jaki, ale na pewno nie padło tam słowo konwerter. Zalecili wymianę oleju i filtra, skasowali błąd. Potem jeszcze 3x byłem na kompie przy okazji wymiany wtryskiwaczy i ich kodowania. Zadnych błędów ze strony skrzyni nie było. Fakt ,że podłączano nie inpe lub dis'a ale komputerek Boscha.

Jakie zastosować leczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bledow nie mialem i nie mam. Teskrzynie kiedys trafialy sie felerne. Gdzies kiedys czytalem instrukcje serwisowa w ktorej pisali ze jak "klient sie uskarza to wymienic skrzynie". Moje auto w 2009 mialo ok 190 tys na przegladzie Tuv.teraz ma 273. Serwis kiedys odpowiedzial mi mailowo nieoficjalnie ze u niemcow wymieniono i turbine i skrzynie. Za darmo niestety nie chcieli powiedziec przy jakim przebiegu :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nadal jest to poszukiwanie po omacku, widocznie jeszcze nikt nie przeżywał tego co ja.

A tak poza tematem - wymiana oleju w skrzyni - serwis zaleca po 250tyś, na forum widzę różne wpisy dotyczące wymiany.

Czy przy przebiegu 140tyś powinienem go zmienić?

Czy wymiana polega na spuszczeniu oleju, czy na wpompowywaniu nowgo ciśnieniowo? Ile taka wymian może kosztować? Pytam bo w ofertach od mechaników mam 500zł rozbieżności.

No i nadal czekam na podpowiedz co może gnębić moją BMkę z tymi wibracjami z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Wymieniłem konwerter (rwegeneracja) - podobno jeszcze by jeździł, z wad miał przpaloną tarczę locku-up. Zapobiegawczo wymieniłem też zawór lock-up bo podejrzewałem że buczenie/wibracj przy stałej prędkości 100km/h były od lock-upu. Po zmianie i złożeniu wszytskiego do kupy narazie nie oczułem tarki, skrzynia jakby szybciej reaguje na gaz i ładnie zmienia biegi, ale buczenie/rezonans został przy stalje prędkości - więc chyba w moim przypadku będzie to związane z wałem. Mam nową podporę (nie założoną), ale MEYLE - niestety dopiero po zakupie doczytałem że z tym "modelem" może być jeszcze gorzej. Zastanawiam się czy nie rozpiąć wału przed podporą i nie złożyć w innej pozycji bo prawdpodobnie kiedyś mógł być źle złożony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.