Skocz do zawartości

E60 525D 177KM Pływa po drodze


Blau

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;)

Mam problem z moim e60 525d. Samochód źle prowadzi się w koleinach(rzuca po całej drodze) i przy dużych prędkościach-szczególnie przy hamowaniu odczuwalne przy prędkościach od 180km/h w góre. Trzeba ciągle korygowac kierownicą, jest wyczuwalny luz na kierownicy. Zawieszenie było sprawdzone i wymienione zostały amortyzatory tylne na nowe. Na przeglądzie w stacji diagnostycznej oraz u mechanika nie wykryto luzów w zawieszeniu. W samochodzie znajduje się zawieszenie fabryczne z m pakietu i servotronic. BMW ma założone nowe opony. Sytuacja dzieje się bez znaczenia czy auto jest na kołach zimowych czy letnich. Czy jest możliwe żeby to była np. przestawiona zbieżność kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą szerokość tylko na 17 calach. Efekt podobny. Jeśli chodzi o koleiny niestety czym szerzej tym gorzej. U mnie dochodzi jeszcze wysokość opony. Ten jeden cal sprawia że auto staje się bardziej gumowe. Tego typu problemy niweluje rof, bo ściana jest opony sztywna. Nie wiem jak zachowują się zwykle opony na 19", ale wg mnie problem gumowatosci nie powinien być już tak odczuwalny. Tu już musi się wypowiedzieć ktoś kto jeździ w tej konfiguracji. Sam jestem ciekawy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Mam też problem z prowadzeniem tyle,że moje auto "myszkuje" po drodze nie w koleinach ale po normalnej dobrej równej nawierzchni. Na zimówkach jest jeszcze w miarę ale na letnich tragedia. Opony 225/55/16 zima dunlop 3d a lato continental. Sprawdzałem zawieszenie, ustawiłem zbieżność dałem maglownice do regeneracji ponieważ przy kręceniu było słychać jakieś trzaski. niestety nic nie pomogło , prawdopodobnie zacznę wymieniać za chwilę po kolei elementy zawieszenia i chyba zacznę od tyłu. A przy okazji mam tam nivo (ale pracuje ok). Auto przeszło w listopadzie TUV więc wydawać by się mogło,że nie jest najgorzej. Z wielkim podziękowaniem przyjmuję wszelkie rady, wskazówki i spostrzeżenia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdzę w zimie na 17 a w lato na 19 i nie czuję myszkowania auta. Ale miałem tak po kilku latach użytkowania E klasy. Auto nawet na autostradzie zaczynało latać po drodze. Pamiętam, że w warsztacie naprawiono mi to "pływającymi śrubami" które kupowałem w ASO, ale było to tak dawno,ze szczegółów nie pamiętam- może to kogoś naprowadzi choć trochę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja tez mam problem, dzisiaj wymienilem kola na letnie, nowe opony Nokian 245\40 r18. Auto reaguje na ruchy kierownica z opoznieniem jakby za niskie cisnienie w kolach. Sprawdzilem na dwoch stacjach cisnienie i niby jest ok. Wkurzajace jest to ze na zimowkach ktore maja wyzszy profil auto jechalo poslusznie, a tetaz na nizszym profilu i szerszej oponie jedzie sie jak na galarecie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie miałem ten sam problem w moim aucie. Pojechałem na szarpaki, w zawieszeniu nic nie stukało. Na szarpakach dziwny wydał mi się zbyt lekko pracująca tuleja przedniego wahacza górna . Guma nie była zerwana ale zbyt mocno pracowała. Auto na koleinach myszkowało. Trzeba było non stop kontrować i pilnować kierownicę, bardzo mnie to męczyło bo auto tej klasy powinno być stabilne.

Wymieniłem dwie tuleje LMI36532 (Lemforder) na nowe. Auto zachowuje się jak nowe. Jedzie jak po sznurku, nie trzeba go pilnować. Kierownica jest sztywna, nie przenoszą się drgania z zawieszenia.Koszt wymiany niewielki. Proponuję wszystkim co mają problem z pływaniem auta, zmienić tuleje na nowe. Zacząć od tego.

Tak dla pewności zmienię jeszcze tuleję w dolnym wahaczu i pływającą na tyle bo już kupiłem. Ustawię wtedy zbieżność i auto jak by wyjechało z fabryki. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Potwierdzam że winne są tuleje, Zbieżność sprawdzana dwa razy. Mimo iż miałem wrażenie że myszkuje tył auta to winne okazały się przednie tuleje wahacza. Auto znów prowadzi się jak po sznurku koszt wymiany z tulejami Lemforder około 300zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.