Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś grubo zastanawiałem się nad sensem N42. To znaczy, że kupiłem bmw w m-pakiecie po lifcie z tym owym silnikiem.

Problem polega na tym, że boję się w niego inwestować. Czytałem sporo opiń, i wychodzi na to, że ten silnik to delikatnie nazywając lipka.

Ja np, nie mam problemów z rozrządem, tylko musze poprawić uszczelki, aby nie łykał mi tego oleju tak jak teraz.

Doszedłem do wniosku, że te ok 150 kucyków mi wystarczy. Po co więcej? Mam się zabić? :D Ok tak na poważnie, co o tym myślicie

we wczesniejszym poście pisałem o swapie, aby uzyskać większą moc, a teraz zależy mi na komforcie i na tym, aby kilka latek polatać tym autkiem.

Bardzo wizualnie mi się podoba :) Ciężko złapać taką wersje, a w szczególności w benzynie i m-pakiecie... Chcę polatac tym autem conajmniej kilka lat.

Przejechałem nim już kilka tysięcy km :) 0 problemów tylko te uszczelki się wykrzaczył. PS Powiedzcie mi coś więcej na temat tych uszczelek

co z nimi jest, czy padają non stop? Szkoda :D oleju, bo ten do tanich nie nalezy :P

Przy wymianie oleju zapomniałem o nich. To moja wina?

 

W ostateczności pójde na tego swapa, ale na lato. Budy mi szkoda, bo w m'ce.

Opublikowano
Olej mi zjada i mam biały dym :)

 

ale Ty gościu marudzisz ...

Tu swap tu inwestowanie w n42 , raz Ci mało macy , a raz wystarczająco a wręcz za dużo.

 

Chcesz bezawaryjne auto ? kup sobie nowe -a i tak Ci nikt nie da gwarancji że nie będzie co chwile stało w ASO.

 

Sypły Ci się uszczelnienie to je zrób . Jak i wszelkiego rodzaju inne naprawy na bieżąco no i porządna kontrola rozrządu - A BĘDZIE PAN ZADOWOLONY !

Auto które ma swoje lata potrzebuje nakładów finansowych! Byleby nie zwlekać aż trzeba będzie robić wszystko na raz.

 

Bujasz w obłokach myśląc , że włożysz inny silnik i nagle zapomnisz o naprawach - trafić możesz jeszcze gorzej .

 

Owszem swap ma sens jak silnik ulegnie awarii , jak masz drugie auto i sam się lubisz bawić czy jak po prostu masz w uj siana , ale wtedy bym raczej wchodził w inny bardziej nietuzinkowy projekt ;)

Opublikowano

Spokjnie :) Już doszedłem do wniosku, że zostanę przy N42 ;)

Tylko sporo naczytałem się na jego temat. Np o rozrządzie, który u mnie nie jest walnięty AKURAT ;)

Tylko te uszczelki poszły. Może przy wymianie oleju i płukance LM?

Opublikowano

Żaden :D Robię swapa z m3 :) Nic to nie kosztuje, zresztą za darmo silnik dostałem, ( za uśmiech ) bezawaryjny, z przebiegem 10 tys km ;D Babcia tyko do kościoła.. latała :)

 

 

Problem taki, że to są koszty :P a z drugiej strony przywiązanie do auta :D

Opublikowano

to sa uszczelniacze zaworowe koszt takiej naprawy to około 1.000 pln

zrob sobie to i bedziesz zadowolony . w n42 one robią sie zbyt twarde zeby trzymały olej wiec trzeba je tak czy owak wymienic .

Opublikowano

Adi a jak tam u Ciebie N42?

Może coś powiesz odsiebie, bo sporo jest takich osób jak ja, które kupiły E46 N42 nie wiedząc o tym, ze jest :) jakby "poklepany"

Wszędzie, widzę ekspertów , żeby swapować N42 na 3 litrowego M54B30 :D Więc sobie daruję takich ludzi :roll:

Koszt swapu to lekko 10 tys + wartość auta na ten czas 20-25k to mamy juz 30-35k, za tę cene znajdę już coś porządnego bez paprania się, ale wiadomo to są KOSZTY i tak dalej.

Ja jestem zadowolony ze swojego, silnik cicho pracuje i tak dalej. Nie mogę narzekać, prowadzi się sztywno i klei się do drogi :)

Martwią mnie tylko jeszcze obroty, do 3000 tak średniawo idzie, ale po 3k juz leci ładnie.

Ktoś już wspomniał o tym na forum. Można jakoś zadziałać w tej sprawie?

Opublikowano

Nic nie zdziałasz. Te silnik po prostu tak ma. Mały moment w dolnym zakresie obrotów. :)

Problem rozwiązuje jedynie duża benzyna r6, lub diesel ale tam zabawa niestety krócej trwa. Coś za coś. :wink:

 

Podbijam. Adi napisz jak Ci się silnik sprawuje. :)

Opublikowano
a Chipy? :roll:

Czipy Panie kolego stosuje się w silnikach z turbosprężarka,a nie w wolnossącej benzynie jak N42

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żaden :D Robię swapa z m3 :) Nic to nie kosztuje, zresztą za darmo silnik dostałem, ( za uśmiech ) bezawaryjny, z przebiegem 10 tys km ;D Babcia tyko do kościoła.. latała :)

 

 

Problem taki, że to są koszty :P a z drugiej strony przywiązanie do auta :D

 

To jak kupowałeś bmw to nie wiedziałeś co bierzesz ? Zwłaszcza z tym silnikiem.

Jeśli tak boisz się kosztów napraw to lepiej przeżuć się na jakiegoś golfa .

Niedługo założysz temat "Inwestycja na przyszłość -zawieszenie " :mrgreen:

Opublikowano

Spokojnie :D Zdaje sobie z tego sprawę, z kosztów też ;) Tylko kto z nas chciałby zmieniać silnik :P z powodu awaryji?

Naczytałem się sporo informacji i opinii ;) niektóre ciesza a niektóre załamują :D

Opublikowano
Ja odnoszę wrażenie że te niektóre tragiczne przypadki to już jakiś skrajny pech, a reszta wynika po prostu z ogólnej trudności tego silnika i braku odpowiedniego serwisowania. No ale zobaczymy co powiem za rok. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.