Skocz do zawartości

[E61xD]Skrzynia rozdzielcza XDrive (Transfer case actuator)


Dasonen

Rekomendowane odpowiedzi

3+ wyszlo robota z czesciami u nich jak mniemam... najpierw rozbierales to we wlasnym zakresie we Wro by ocenic straty? pozniej skladanie tego by auto bylo jezdne czy tez branie lawety na 400 km.... suma sumaru przebilo czy nie 4 kola?

Nie. Nie rozbierałem we Wrocku. Pojechałem do nich i oni tam zdemontowali, rozebrali, zrobili diagnozę, podjęli właściwe działania i zamontowali. Jak już wcześniej pisałem - zdecydowałem się do nich wybrać po rozmowach telefonicznych z kilkoma punktami. Tam odbierali telefony i z pamięci opisali mi budowę skrzynki i popularne awarie.

 

Gwarancja jest na jaki okres? czy jest jakos obwarowana typu "musisz u nas zmienic olej z napedzie za tysiac km" (stary trik zakladow od naprawy automatow)
pół roku gwarancji i jest tam jakieś zdanie o "niewłaściwym użytkowaniu lub nie wymienieniu oleju w terminie :)

 

Plusem naprawy na miejscu bylaby latwiejsza z racji odleglosci egzekwowalnosc gwarancji... [...] Z Wroclawia to ta Kalwaria dalej niz Berlin... nie bylo naprawde nikgo we Wro chcacego sie tego podjac

Ci na miejscu potrzebowali kilku dni na robotę i wołali ponad 1000 PLN więcej i mylili skrzynki X5/X3 z E60/E61... Wyszło szybciej i taniej a gwarancja... skrzynka i tak powinna przeżyć dłużej niż gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
kolego wszystko pięknie i ładnie a czy wymienili Ci poduszkę skrzyni, jest zerwana w dwóch miejscach częsty temat w X-drive u mnie na pięć skrzyń jedna poduszka jest ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szkoda bo na zdjętej skrzynce pół godziny roboty, przy innej okazji się tym zajmiesz :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 z hakiem naprawa.... droga 400km x 2 - cos pod 4 patyki lacznie

Pewnie z tych 3+ na naprawe tysiak to robota

Wg tej strony

http://en.razdatka.by/t/vehicle/bmw/5-e60

graty kosztuja lekko liczac tysiac $..., olej... jakis regenerowany silniczek (zakladajac, ze naprawde go zmieniali)... mi wychodzi na to, ze ceny z tej strony sa dla frajerow albo robili to na czesciach z rozbiorki innych skrzyn albo jakas promocja w stylu dokladamy do interesu

Troche szkoda, ze gwarancja to tylko pol roku.. zreszta jej realizacja przy takiej odleglosci i tak bylaby klopotliwa

Turlanie sie z Wro taki kawal na "profilaktyczna wymiane lozysk" ma troche maly sens ale jakby ktos to mial we Wro robic sprawa juz dyskusyjna

W rodzinie (i to juz chyba ponad 10 lat) mam pelnoletnie A4 quattro na torsenie... auto po kilku wypadkach, krecony licznik itp (realia aut sprowadzanych do PL 15 lat temu)... w torsenie nikt nigdy tam nawet palcem nie tknal i dziala (ot roznica pomiedzy torsenen a rozwiazaniem jak ze skody/bo xdrive to taki haldex sterowany silniczkiem el. a nie olejem)

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zupełnie nielogiczne, żeby wrzucać te dwa napędy do tego samego worka. Już sam fakt wagi tych dwóch mechanizmów mówi sam za siebie xdrive - 125kg, haldex 30-40kg. taki prosty przykład na różnice konstrukcyjne tych mechanizmów. Szczegóły na pewno znajdziesz w necie. Druga sprawa to podstawa działania.. gdyż haldex to dołączany napęd, w standardowym trybie dającym 100% momentu na przednią oś. Xdrive to odwrotność haldexa - napęd rozłączany (standardowo 60% trafia na tył) i tylko w niektórych sytuacjach przód zostaje rozłączony, a w ekstremalnej sytuacji 100% momentu może trafić na jedno koło. Wiem coś o tym bo poprzednim moim autem był Outlander. Naprawdę na haldex nie narzekałem, ale to w jaki sposób zachowuje się xDrive to przepaść. Budżetowy, lekki napęd. Np. w Audi A4 z silnikami umieszczonymi poprzecznie, montowany jest właśnie haldex :) rozumiem, że w 20letnim aucie haldexa jeszcze nie znajdziesz. W każdym razie nie masz racji mierząc te dwa rozwiązania tą samą miarą.

 

Zupełnie wykluczam z tej dyskusji torsena, gdyż jest to klasa sama w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to podstawa działania.. gdyż haldex to dołączany napęd, w standardowym trybie dającym 100% momentu na przednią oś. Xdrive to odwrotność haldexa - napęd rozłączany (standardowo 60% trafia na tył) i tylko w niektórych sytuacjach przód zostaje rozłączony, a w ekstremalnej sytuacji 100% momentu może trafić na jedno koło.

a ja myslalem, ze xdrive to naped na tyl z dolaczanym przodem (mozna cos dolaczyc na caly czas i napisac, ze to naped rozlaczany, prawda?)

Zerknij na to - co dzieje sie z xdrivem jak odlaczy sie jedna wtyczke... wychodzi szydlo z worka

 

Np. w Audi A4 z silnikami umieszczonymi poprzecznie, montowany jest właśnie haldex :)

a na lubelszczyznie wyladowali kosmici i zbieraja paszporty polsatu

 

Co do haldexow... sa tez takie dajace jakis procent mocy zawsze na przod (to kwestia przeciez ustawienia przez elektronike ... jak w xdrive)

Owszem .... xdrive dzila inaczej niz haldex (inaczej by sie trachali po sadach o prawa autorskie)... ale koncepcja dolaczania napdu dla jednej osi jest z grubsza ta sama

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.. zdaje sobie z tego sprawe i wiem, że nie jest to torsen, ani tzw. symmetrical AWD jak w subaru. Napisałem tylko, że działa odwrotnie. Natomiast dalej uważam, że porównywanie go do haldexa, chociażby ze względu sprawność, jest wielce niesprawiedliwa.

 

Jeśli chodzi o haldex w Audi to faktycznie w A3/S3 oraz TT na 100% tak właśnie realizowane jest 4x4. Natomiast w A4 torsen jest w modelach z silnikiem umieszczonym klasycznie, czyli wzdłużnie, a dla modeli z silnikiem umieszczonym poprzecznie, wydaje mi się (no dobra.. 100% pewności nie mam) jest własnie haldex i wynika to z konstrukcji i położenia silnika i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem tylko, że działa odwrotnie

jakie odwrotonie? zobacz na film i nie powtarzaj belkotu marketingowego! - ta skrzynia bez sterowania daje naped na jedna os... taka jej natura - silniczek elektryczny dołącza przod

 

Natomiast w A4 torsen jest w modelach z silnikiem umieszczonym klasycznie, czyli wzdłużnie, a dla modeli z silnikiem umieszczonym poprzecznie, wydaje mi się

audi A4 to samochod z silnikiem umieszczonym wzdluznie niezaleznie czy pod maska jest R4 czy Vka czy to oska czy naped 4x4 - koniec

 

a dla modeli z silnikiem umieszczonym poprzecznie...jest własnie haldex i wynika to z konstrukcji i położenia silnika i sprzęgła.

wydaje Ci sie ... alfa 147 na silnik wsadzany poprzecznie i (w wersjach 4x4) jest torsen

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze.. nie będę szedł w zaparte, bo aż takim ekspertem nie jestem, pewnie masz rację, ale ton dyskusji, zdecydowanie przestał mi się podobać, jak i offtop który się pogłębia, więc ja się wyłączam. Wszystkiego dobrego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście.. zdaje sobie z tego sprawe i wiem, że nie jest to torsen, ani tzw. symmetrical AWD jak w subaru. Napisałem tylko, że działa odwrotnie. Natomiast dalej uważam, że porównywanie go do haldexa, chociażby ze względu sprawność, jest wielce niesprawiedliwa.
Jest jak najbardziej sprawiedliwa. Powiem nawet więcej - xDrive zapewne ma dłuższy czas rekacji od Haldex'a :lol: Przekładnia ślimakowa.... :norty:

jednak xDrive w normalnych warunkach (droga, śnieg, błoto) w zupełności wystarcza i daje radę. Mam porównanie, bo jeździłem kilka lat A4 Quattro a teraz mam xDrive. haldex 2-giej czy 3-ciej generacji instalowany w S3 daje radę - sprawdziłem organoleptycznie.

 

Natomiast w A4 torsen jest w modelach z silnikiem umieszczonym klasycznie, czyli wzdłużnie, a dla modeli z silnikiem umieszczonym poprzecznie
Są jakieś A4 z silnikiem umieszczonym poprzecznie?

 

jakie odwrotonie? zobacz na film i nie powtarzaj belkotu marketingowego! - ta skrzynia bez sterowania daje naped na jedna os... taka jej natura - silniczek elektryczny dołącza przod
jest dokładnie tak, jak mówi Przemek4net: xDrive cały czas napędza tył i jedynie od czasu do czasu dołącza przód. xDrive nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Ma jedynie sprzęgło, które dołącza przód w zależności od wielu czynników (np. w czasie przyspieszania, w czasie skrętu, w przypadku uślizgu tyłu itp.) Bardzo proste, ale jednak dość skuteczne (bez działającego xDrive'a auto gorzej prowadziło się między innymi w koleinach). Osobiście wolę Quattro na torsenie, ale z xDrive'a też jestem zadowolony.

Nie ma auta idealnego - w BMW wymienia się elementy skrzynki rozdzielczej, w Foresterze pasek (!) przenoszący napęd, w Audi... też z pewnością coś się wymienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównywanie go do haldexa, chociażby ze względu sprawność, jest wielce niesprawiedliwa.
Jest jak najbardziej sprawiedliwa. Powiem nawet więcej - xDrive zapewne ma dłuższy czas rekacji od Haldex'a :lol: Przekładnia ślimakowa.... :norty:

haldex 2-giej czy 3-ciej generacji instalowany w S3 daje radę - sprawdziłem organoleptycznie.

w haldexie (przynajlniej 4/5) tarczki sa dociskane tloczkiem, ktory pchany jest przez cisnienie oleju

Mozna powiedziec, ze identycznie (co do zasady sterowany jest kat wtrysku w pompach VP) a ze kat wtrysku musi sie zmieniac blyskawicznie w zaleznosci od dawki paliwa wiec zakladam, ze rozwiazanie takie jest szybkie

http://forumdiesel.pl/pompa-wtryskowa-regulacja-kata-wtrysku-zaplonu-t207.html

 

Ale... w pompie wtryskowej cisnienie paliwa jest zawsze i pod reka a haldexie niekoniecznie (jest pompa oleju ELEKTRYCZNA)... i ta ma jakiegos "laga"... w haldexie 4 jest cos takiego co nazywa sie logicznie "akumulatorem cisnienia" by nie bylo laga... ale w haldexie 5 wykastrowali mechanizm z akumulatora cisnienia (w nowe octavie poszla "5tka" ale w superbie z tego co wiem dalej idzie 4ka - o czyms to swiadczy)

 

 

W BMW "defaultowym" przelozeniem jest chyba 40:60 (no chyba ze komus sie skrzynia rozleciala:) ) co oznacza, ze 4x4 mamy od razu (kwestia reakcji skrzyni ze zwiekszeniem napedu na przod)

Generalnie torsen tez ma n odmian wiec ciezko napisac ze xdrive jest gorszy od torsena i juz.

Jest jednak jedna wspolna prawda zwiazana z haldexem i xdrivem

 

XDRIVE

przednia os nigdy nie bedzie sie krecila szybciej niz tylna (bo przod jest dolaczany) a odwrotnie jak najbardziej

haldex

tylna os nigdy nie bedzie sie krecila szybciej niz przednia (bo tyl jest dolaczany)

 

 

Tak czy siak elektronika potrafi przyhamowac kolo/kola slizgajace sie i zmusic do napedu wybrane kolo wiec bmw (i zakladam ze tez haldexy ale tego nie wiem) wyjedzie nawet na jednym kole majacym przyczepnosc

Wiec co tam za zebatki w srodku siedza... detal techniczny (ma sie to nie walic i tyle)

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

jak dla mnie dla aut na ulice hybryda z napedem np przod silnik spalinowy a tyl elektryczny (czy odwrotnie) to przyszlosc mocno zbijajaca zuzycie w miescie, dajaca naped na druga os jak potrzeba i pozwalajaca sie cieszyc zuzyciem paliwa 4 cylindrowki z dodatkowymi kilkudziesiecioma koniami w zapasie

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz, żeby zrobić przeglad skrzynki?

Moja ma 243k przebiegu i coś mi się wydaje, że pokusze się o demontaż na elementy i wymianę łożysk

 

masz może jakieś stare czesci?

Chodzi mi np o nr łożysk, wymiar uszczelnienia?

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Jak jezdzi ok to nie pakuj sie w bezsensowne koszty ! - jedynie co jak najszybciej zmienic olej, looknac czy nie ma opilkow na korku (u mnie chyba nawet nie bylo magnesu na korku).

 

Dla pewnosci mozesz zrobic podwojna wymiane w krotkim czasie i powinn dzialc bez problemu - to nie X3-ka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewnosci mozesz zrobic podwojna wymiane w krotkim czasie i powinn dzialc bez problemu - to nie X3-ka :)

zakladam, ze wiesz jak to wyglada w e60

Pytanie:

czy jest osobna sruba spustowa i osobna do nalewania/kontroli stanu?

jak wyglada dostep do obu (do ktorej aby sie dostac trzeba walczyc z wydechem i jak ta walka wyglada (sruby wydechu nie sa najwdzieczniejsze do rozkrecania...) - trzeba go opuscic na wieszakach tylko czy trzeba cos rozkrecac? - ewentualnie co (pytam pod katem zakupu np jakiejs uszczelki wydechu)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzcie na wczesniejsze posty - przeca kolega zalaczyl nawet zdjecia :cool2:

 

korek spustowy jest dostepny bez problemu ale nalewowy jest za rura wydechu - mozna sciagnac caly wydech (u mnie mechanix tak zrobil) albo jak tutaj na fotce ktos sprytnie opuscil nie wyciagajac ...

 

Odnosie oleju to wchodzi ok 0,7-0,8l ( i tak trzeba kupic litr) ale jaki to sa rozne opinie

 

1. tylko Orginal - ok 160zeta za litr

2. Castrol Transmax "Z"- ok 50zeta (na stronie Castrola jest jako zamiennik)

3. Revanol do dostania u naszego klubowego kolegi gorika - http://www.ravenol.pl/plyny-do-ukladow-wspomagania/191-ravenol-transfer-fluid-tf-0870.html

 

W/g mnie wszystko bedzie lepsze od tego przepracowanego syfu ktory jest w kazdej skrzynce z duzym przebiegiem - grunt tylko zeby wymienic olej przed katastrofa i oczywiscie wymieniac go potem co druga wymiane oleju w silniki i powinno byc OK

 

p.s. Jak juz ktos wczesniej napisal - ta skrzynka w sumie to taka mala skrzynia automatyczna ale ... bez filtra oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha z chęcią przygarne uszkodzoną ww skrzynkę w celu ogarnięcia tematu budowy itp

 

powiem tak po fotkach powiem szczerze, że jestem mocno zainteresowany co w trawie piszczy :-D

 

W ww skrzynce poza pompą i łożyskami nie wiem co mogłoby się tam posypać

koła zębate ze zdjęć nie wyglądają tragicznie, ja bym je zalagodził, ewentualnie test na mikropekniecia i oki

przekładki...hmm zależy

 

Powiem tak:

mam możliwości, dojścia. .....może dałoby radę coś pokombinować ;-)

 

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz ktos wczesniej napisal - ta skrzynka w sumie to taka mala skrzynia automatyczna ale ... bez filtra oleju :duh:

no nie do konca... w automacie olej pelni olbrzymia role bo poza "smarowaniem", olejem przekazywany jest naped i bez oleju w skrzyni auto nie ujedzie centymetra

...a xdriv bez oleju... pojedzie ...az do wysypania sie napededu...i dalej bedzie jechal (no tyle, ze bez napedu na przod:) )

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

zobacz jak wyglada plyta sterujaca w automacie - automat to inna bajka. Cale sterowanie xdrivem to silniczek i zespol elementow zamieniajacych obrot silnika na docisk dla tarczek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, bezdyskusyjne ze stopien skomplikowania ASBjest kilka rzedow wyzszy - w tym przykladzie bardziej chodzilo mi o zwrocenie uwagi, ze ktos nie zadbal nawet o dostep do korka oleju wmawiajac ze jest tam "niezmienalny" olej podczas gdy proste porowanie nawet koloru oleju po przejechaniu >120kkm w ASB i skrzynce rozdzielczej daje wniosek ze w skrzynce rozdzielczej trzeba nawet wymieniac czesciej olej niz w ASB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do barwy oleju i sladow (badz ich braku) opilkow bede mogl cos powiedziec jak dojdzie do zmiany

Z doswiadczenia wiem - kiedys wymienialem olej w recznej skrzyni biegow gdzie teoretycznie jest on niezmienny, nie ma tarczek, ktotre moga sie scierac podczas pracy i zlewany oleju byl po prostu czarny

Moze taka natura oleju ze od wieku, zmian temperatur zmienia kolor i juz

W automacie producent nie udostepnil mozliwosci zmiany oleju... przepraszam... wymienic mozna polowe bo polowa zostaje uwieziona w konwerterze (wymienialna bez rozbiorki tylko tzw wymiana dynamiczna) i tez nikt krzyku nie robi

 

Nawiasem mowiac zarowno olej w automatach ZF jak i olej w skrzynie rozdzielczej wg standardow jest niewymienny

Jak wspomnialem... dojdzie do wymiany to bede widzial co i w jakim stanie zlewam (200tys, auto 6 letnie)

Zmienialem olej w skrzyni biegow ZF (akurat nie "w buni")... zlatywal brudny szary a wlewalem zolty... skrzynia i tak 20tys pozniej sie rozleciala (konwerter padl - przypadlosc genialnych skrzyn ZFa)

Przemek

P.S.

olej w skrzyni rozdzielczej odpowiada za poweidzmy 3 glownie rzeczy:

- smarowanie lozysk (rola jak w kazdej recznje skrzyni biegow, dyfrze itp)

- udzial w "zasprzeglaniu" (tarczki nie pracuja na sucho)

- odprowadzania ciepla pewnie od tarczek

 

W automacie masz przekazywanie napedu i sterowanie wszystkim, w silniku masz zapewniania poduszki olejowej (lozyska slizgowe) zarowno na wale jak i w turbinie oraz koniecznosc przygotowania oleju do pracy z domieszka paliwa (przeciez pierscienie nie sa szczelnie w 100%)... takiej roli olej w skrzyni zdrive spelniac nie musi wiec chyba nie ma co demonizowac roli wymiany

Wiadomo: czysty olej - mniejsze zuzycie scierne skrzyni

Przemek

P.S.

nie wszystkie automaty maja filtr wymienny (mialem takie auto gdzie filtr oleju w automacie byl chyba jakas wewnetrzna siatka ktorej nawet nie bylo jak wyczyscic)

Tarczki, lozyska itp sa takze w torsenie i jak pisalem w "rodzinnym pelnoletnim a4" naped nie padl... moze to xdrivy czasem padaja bo to takie materialy (w domysle niestety nie wystarczajaco dobre) i nawet jakbys wymienial raz do roku tam olej to i tak by padlo

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

A ja się przyłaczę i poskarżę

Pacjent BMW E60 530 xd aut rok 2008 przebieg 112 000 km

Historia choroby

- 60 000 km wymian konwertera ASO BMW ( nie ja poprzedni właściciel :D )

- 100 000 km wymiana oleju w skrzyni i fitrów u Gorika

- 112 000 km wyczuwalne wycie łozysk w skrzyni, konwerterze cholera wie gdzie ( przy odpuszczeniu gazu i redukcji biegów )

WTF !!!

 

już sie umówiłem na diagnozę

http://www.decautomat.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.