Skocz do zawartości

E46 325i M54B25 Podczas 'muskania gazu' dławi się


Sajmon_D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po rozwiązaniu problemów z układem chłodzenia przyszedł czas, żeby zająć się dziwnym zadławianiem

 

2004 rok FL, M54b25 192km. Objaw występuję zarówno na benzynie jak i na gazie.

 

Sprawa wygląda następująco: Gdy silnik się trochę rozgrzeje, praktycznie za każdym razem, gdy delikatnie operuje się pedałem gazu czyli: ruszanie spod świateł, przejazd przez progi zwalniające lub parkowanie, obroty z utrzymujących się 700-800 spadają na 300-400 gdy dodaję gazu. Delikatnie zatrzęsie budą i szarpnie, i po ułamku sekundy obroty od razu idą w górę. Podczas parkowania gdy klepię pedał gazu i popuszczam sprzęgło obroty lecą na 0 i gaśnie.

 

Właśnie zrobiłem taki test, że stojąc na jałowym, muskałem pedał gazu kilka razy pod rząd, bez ruszania. Obroty prawie za każdym razem spadały zanim poszły w górę, kilka razy samochód zgasł.

Jest to bardzo upierdliwe podczas delikatnego operowania gazem, czy u kogoś z Was też występuje taki kwiatek? :roll:

 

Zaznaczam że NIE występuje to na zimnym silniku zaraz po odpaleniu np rano. (wtedy po delikatnym dotknięciu pedału gazu obroty rwą się do góry, jest ewidentna różnica)

Obroty raczej nie falują gdy stoję, czasem zdarza się, że jak jest zimna noc to po przełączeniu na gaz trochę się kiwają ale po chwili są stabilne.

Podczas normalnej jazdy, gdy auto już się "toczy", zmieniam biegi i dodaję gazu nie zaobserwowałem, żeby go dławiło.

Próbowałem po prostu dodawać więcej gazu. Nawet gdy ruszam/ parkuję i depnę więcej i tak zadławienie na początku występuje.

 

Wymieniony filtr powietrza, wyczyszczona przepustnica, dziś wymieniam świece.

Dziś/jutro nagram filmik i wstawię tutaj, żebyście widzieli o co dokładnie mi chodzi.

 

Dzięki!

Edytowane przez Sajmon_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Podłącz pod kompa i zobacz jakie błędy? Poszukaj czy nie dostaje lewego powietrza, od kupna tak masz? Sam gaz zakładałeś czy był?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz był i wszystko z nim w porządku (komp był kilka razy jest ok)

 

Błędów na kompie nie ma, jednak rzadko pojawia się abs+dsc+ręczny po dynamicznej jeździe. Jak się zgasi auto i włączy to kontrolek nie ma. Po tym zdarzeniu pojechałem na kompa i błędów nie było.

 

Kiedyś miałem błąd złej mieszanki bo było lewe powietrze- naprawione- wymieniona gumowa rura, błąd zniknął i mieszanka rzekomo ok.

 

Dziś znajomy mechanik podpowiedział mi, że też tak miał i musiał dobrze przeczyścić przepustnicę. Może niedokładnie była czyszczona moja? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobną sytuację choć w mniejszym stopniu, myślę że może to też kwestia przybrudzonej odmy, tak jakby olej nie recylkulował prawidłowo, to moja teoria niestety, więc może być mylna,

choć ta przepustnica bardziej mi pasuje do usterki, może też przepływka nie podaje właściwej ilości powietrza przez co komp zmienia mieszankę paliwo-powietrze powodując dławienia i spadki obrotów,

nie wiem, głośno myślę, lewe powietrze może ale jak piszesz wymieniłeś przewód więc pozostaje mi śledzić temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie to samo - spadek obrotów przy depnięciu gazu, zdarzało mu się gasnąć, szczegolnie na parkingach. Do tego check engine permanentnie :)

 

Pojechałem do dobrego gazownika, który poprawił mi całą instalację i od tamtej pory jest git. Dodam, że mam praktycznie ten sam silnik - M54B22. Koleś sporo opowiadał, że M54 są specyficznymi silnikami i trzeba wiedzieć co i jak (sam ma M54B30 :) ) Przykładowo jak i gdzie wstawić dysze wtryskiwaczy bo w kolektorze dolotowym M54 powietrze płynie w większości dolną powierzchnią dolotu. Ja miałem z 5cm od końca dolotu na środku, teraz mam przy samym końcu przesunięte o 45* wzdłuż obwodu z długą dyszą (na środku jest wtryskiwacz paliwa). Teraz obroty też minimalnie spadają ale już nie zdarzyło się, żeby zgasł.

 

Jak masz możliwość to zrób zdjęcie instalacji przy dolocie - porównam z tym co u mnie zmajstrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem (nie wiem czy jedno ma z drugim coś wspólnego), że czasem np na czerwonym świetle, obroty zaczynają falować 4-5 razy góra dół.

Depnę w gaz- ustabilizują się. Jeśli nie dodam gazu i obserwuję czy się uspokoją- zgaśnie.

 

Zdarza się to raz na dzień, zwłaszcza <95'C silnika.

 

Miałem nieszczelność za filtrem powietrza- w tym kolanku gumowym wychodzącym z gumowej rury- może jakiegoś syfu nałapało?

 

Nikt nie ma identycznego obrazu jak na filmiku i się z tym uporał? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem dziurawą rurę już kilka miesięcy temu i po tym zabiegu komp pokazuje dobrą mieszankę (a przed pokazywał złą).

To falowanie obrotów jest chyba związane z przełączaniem na gaz, Dziś pokazało 2'C więc chyba wtryski zanim się ogarnęły to falowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie była wymieniana odma to ją wymień i jak ci już napisano sprawdź czy ci nie bierze lewego powietrza .Na biegu jałowym obficie rozpylając jakiś samostart np plak w okolicach dolotu i jak ci obroty wzrosną to masz nieszczelność.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam obstawiam krokowca.zmien szczeline na wieksza(mechanicznie) i zobacz czy zadziala jedynie co bedzie kosztowalo to twoj czas.

a zeby to zrobic musisz go wyciagnac zdrapac plastik ktory zakrywa sruby,zaznaczyc pisakiem pozucje wieczka na obudowie,a po wykreceniu srub lekko to wieczko przekrecic nie wiecej niz moze 1-2 mm,(bedziesz widzial w ktora strone przekrecic jak popatrzysz na slimaka tak nazywam to metalowe cos co tam luzem lata jak niema napiecia),jak nie pomoze to zmienisz spowrotem do oznaczen jakie zrobiles mazakiem i po sprawie.umnie pomoglo,a mialem tak ze po musnieciu gazu wlasnie obroty spadaly ,i przy wysprzeglaniu tez opadaly do 500 i spowrotem do 650.nic nie kosztuje a warto sprobowac,

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem w warsztacie, umówiłem się na poniedziałek. Rzeczywiście stwierdził ze u niego w 328 tak nie ma i mam prawdopodobnie nieszczelność- tak jak piszecie.

 

Mówił o jakiś przewodach, które lubią się ze starości w bmkach psuć i to może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc:

-błędów na kompie zupełnie brak

-po rozkręceniu DISA wygląda i pracuje dobrze

-dolot szczelny

-jedynie parametry przepływomierza niewiele odbiegają od normy.

 

Zaproponował żebym kupił liquid moly do czyszczenia układu, bo to najtańsza opcja i od niej możemy zacząć.

Szkoda bo myślałem, że coś wyjdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu, po przejechaniu paru setek km po wlaniu magicznego Liqui Moly nic nie pomogło.

Byłem u kolejnego mechanika i nic prócz braku błędów na kompie nie wykazało :D Wg niego dolot jest również szczelny

 

Staram się przeszukiwać różne fora i nie mogę natknąć się na podobny problem i za bardzo nie wiem gdzie szukać pomocy.

 

Zauważyłem też pojawiający się problem z wolnymi obrotami. Zaczynają falować od 500rmp do 1100 i po 10sek stabilizują się. Zwykle, gdy wskazówka jest w dole (podczas falowania) i dodam gazu, elegancko się dławi i gaśnie.

 

Jutro dodam swój film z dodawania gazu i z falowania jeśli uda mi się uchwycić :D

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Maniek Ci pisał abyś podłączył pod kompa i np programem IMPA sprawdzić parametry podczas pracy silnika, bo inaczej to pozostaje Ci wymieniać jedno po drugim.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano autko zaświrowało= EML DSC ABS i CHECK. Poczekałem 20 min i dopiero mogłem jechać, check został więc czym prędzej pojechałem do warsztatu.

 

Komputer pokazał błąd przepustnicy.

 

Kolega wykonał adaptację przepustnicy, na kompie pokazywały się m.in kąt otwarcia przepustnicy i jeszcze nad nim był parametr związany z przepływomierzem.

 

Przepustnica pokazywała cały czas 0 stopni otwarcia. Dopiero przy 2500obr pokazywało 1-2 stopnie. Jak daliśmy do 6000-6500 to pokazało 80 stopni.

Wyniki były powtarzalne, generalnie od 700 do 4000obr było 0/1 albo 2.

 

Nie wiem jaki powinien być prawidłowy kąt otwarcia przepustnicy przy różnych rpm

 

Po adaptacji miałem chwile pojeździć i zobaczyć czy coś się zmieniło. Niestety nie za bardzo choć troszkę lepiej...

 

Fajnie, że chyba znalazłem przyczynę problemów tylko co dalej? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod temat ponieważ w swoim M54B22 mam niemal że podobne objawy, przytrzymam 1000RPM po chwili można zauważyć jak obroty skaczą od 600 do 1000. Odma wymieniona, kolektor szczelny, a objawy nadal są. Chętnie poczekam na jakiegoś magika co potrafił by to jakoś sensownie wytłumaczyć i napisać co zrobić by nie wymieniać wszystkiego po kolei, tylko zrobić to raz a porządnie.

Dodam że auto nie ma gazu, czysta benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne objawy przy muskaniu gazu samochod spada na niskie obroty i potrafi zgasnac.jest slaby.z rana jak jest zimny to wszystko jest ok rozgrzeje sie troche i zaczynaja sie problemy. do tego zauwazylem ze wiecej zaczol palic.podlaczylem pod kompa i pokazal mi takie cos:DME motor electronics MS42 fault l4 i activation map cooling OBD II P1662 czy ktos cos z tego rozumie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.