Skocz do zawartości

E91 320d N47 "awaria silnika"


tmki

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Moja 3 to E91 320d z silnikiem N47, rocznik 2008, przebieg 200 000km. Wczoraj nie oczekiwanie, bo nie poprzedzone żadnymi odczuwalnymi nieprawidłowościami wyskoczyła mi żółta kontrolka "awaria silnika" i szarpnęło stosunkowo lekko silnikiem. Zwolniłem żeby się zatrzymać i przy 10km/h pokazała się na desce rozdzielczej następna kontrolka start/stop i gdy się zatrzymałem silnik się automatycznie wyłączył. Odczekałem 1 minutę odpaliłem. Ruszyłem i przy 30km/h kontrolka pojawiła się ponownie. Tak samo jak poprzednio odczułem szarpnięcie ale jechałem dalej ok. 2km. Gdy włączyłem tempomat przy 50km/h czułem jak stosunkowo lekko i nie przerwanie szarpię silnikiem. Po przejechaniu tego odcinka wyskoczyła kontrolka start/stop i gdy się zatrzymałem silnik automatycznie się wyłączył. Po odczekaniu 5 min chciałem odpalić żeby dojechać chociaż w bezpieczne miejsce bo stałem na głównej drodze ale samochód już nie odpalił. Laweta i mechanik.

 

Czy po kodzie błędu CC-ID 29 bądź czy po w/w objawach można coś konkretnego wywnioskować?

Ostatnio ok. 1 miesiąca temu czyściłem gruchę EGR. wymieniłem zawór EGR, filtr paliwa, powietrza oraz wymieniłem rurkę od odmy. Olej też stosunkowo nie dawno wymieniany i przejechałem na nim 15 000. 3 miesiące temu robiłem "pietę achillesową" czyli cały rozrząd.

 

Wszelkie sugestię są pożądane. Dziękuję.

 

http://i59.tinypic.com/ztjehw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

do wymiany pompa wysokiego ciśnienia, czyszczenie układu bo dostały się opiłki oraz czyszczenie pompo wtrysków. Pompę będę regenerował bo cena nowej wynosi ok 3000zł natomiast regenerowana z 2 letnią gwarancją bez limitów km to wydatek 500-1000zł. Zobaczymy czy po tej operacji samochód ruszy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ty tam w BMW masz POMPOWTRYSKI XD.

Obawiam się, że jak dostały się tam opiłki to czeka cię zakup nowych wtrysków...

 

To wersja 177 koni ?, bo jak tak to te są nie regenereowalne i trzeba brać nówki... niecałe 2000 za szt.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk już to regeneracja, nie ma sensu dawać na czyszczenie, opiłki pewnie nie wylecą tak o i i tak trzeba będzie je rozebrać, a to bez sensu nie robić od razu regeneracji ..

 

Komuś tutaj zdarzyła się podobna sytuacja tyle ze w wersji 177koni to całość roboty chyba 14k się zamknęła... z robocizną na nowych cześciach.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem ten wątek z przerażeniem w oczach. Mam nadzieję, że dla odmiany utnę jedynke z przodu i zamknę się w 4k PLN. Jestem świeżo po robieniu pięty achillesowej N47 czy rozrządu i nie powiem szarpnęło za kieszeń :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem i wciąż myślę nad zakupem używanej pompy ale nic sensownego choćby z gwarancją rozruchową nie potrafię znaleźć. Na niemieckim Ebay'u widziałem po 300-400 EUR i z gwarancją. Jedynie obawiam się bariery językowej ale chyba wejdę w ten temat. Muszę się z tym przespać.

 

Samochodem przejechałem osobiście 30k km. Tankuję tylko na Shell i Statoil.

 

Moja Mamuśka ma rocznikowo 2007 ale z silnikiem M47...Nie pamięta żeby coś grubszego robiła oprócz części eksploatacyjnych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprowadzeniu 3ki na nasze piękne polskie ziemie w czerwcu wymieniłem filtr paliwa (Mann WK5001), powietrza, płyny i inne drobnostki.

 

Jest nadzieja! Znalazłem mechanika w Bukowie (okolice Namysłowa). Posiada sprawną, używaną pompę z przebiegiem 110k km w fajnych pieniądzach (600zł). Z tego samego samochodu posiada też komplet wtrysków z listwą. Wstępnie zaklepałem sobie ten zestaw w cenie 1500zł gdyby regeneracja nie wystarczyła. Jednocześnie jest mechanikiem obrabiającym głównie BMW od wielu lat. Rozrząd robi za 2900zł brutto na fakturze :). Nie nakręcam się. Jadę dzisiaj obwąchać sprawę osobiście i ewentualnie odebrać pompę. Po weekendzie czas przywrócić 320kę do życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprowadzeniu 3ki na nasze piękne polskie ziemie w czerwcu wymieniłem filtr paliwa (Mann WK5001), powietrza, płyny i inne drobnostki.

 

Jest nadzieja! Znalazłem mechanika w Bukowie (okolice Namysłowa). Posiada sprawną, używaną pompę z przebiegiem 110k km w fajnych pieniądzach (600zł). Z tego samego samochodu posiada też komplet wtrysków z listwą. Wstępnie zaklepałem sobie ten zestaw w cenie 1500zł gdyby regeneracja nie wystarczyła. Jednocześnie jest mechanikiem obrabiającym głównie BMW od wielu lat. Rozrząd robi za 2900zł brutto na fakturze :). Nie nakręcam się. Jadę dzisiaj obwąchać sprawę osobiście i ewentualnie odebrać pompę. Po weekendzie czas przywrócić 320kę do życia.

daj namiar. jak będzie OK .. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zakończyć temat to samochód przywrócony do życia. Po wymianie pompy wtryskowej i "przedmuchaniu" układu paliwowego łącznie z czyszczeniem baku w którym zgromadziło się sporo syfu 3ka odpaliła. Wyjeżdżę cały bak i wrócę na ponowną wymianę filtra paliwowego. Na razie przejechałem 400km i nie odczuwam żadnych niepokojących objawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.