Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Moja 3 to E91 320d z silnikiem N47, rocznik 2008, przebieg 200 000km. Wczoraj nie oczekiwanie, bo nie poprzedzone żadnymi odczuwalnymi nieprawidłowościami wyskoczyła mi żółta kontrolka "awaria silnika" i szarpnęło stosunkowo lekko silnikiem. Zwolniłem żeby się zatrzymać i przy 10km/h pokazała się na desce rozdzielczej następna kontrolka start/stop i gdy się zatrzymałem silnik się automatycznie wyłączył. Odczekałem 1 minutę odpaliłem. Ruszyłem i przy 30km/h kontrolka pojawiła się ponownie. Tak samo jak poprzednio odczułem szarpnięcie ale jechałem dalej ok. 2km. Gdy włączyłem tempomat przy 50km/h czułem jak stosunkowo lekko i nie przerwanie szarpię silnikiem. Po przejechaniu tego odcinka wyskoczyła kontrolka start/stop i gdy się zatrzymałem silnik automatycznie się wyłączył. Po odczekaniu 5 min chciałem odpalić żeby dojechać chociaż w bezpieczne miejsce bo stałem na głównej drodze ale samochód już nie odpalił. Laweta i mechanik.

 

Czy po kodzie błędu CC-ID 29 bądź czy po w/w objawach można coś konkretnego wywnioskować?

Ostatnio ok. 1 miesiąca temu czyściłem gruchę EGR. wymieniłem zawór EGR, filtr paliwa, powietrza oraz wymieniłem rurkę od odmy. Olej też stosunkowo nie dawno wymieniany i przejechałem na nim 15 000. 3 miesiące temu robiłem "pietę achillesową" czyli cały rozrząd.

 

Wszelkie sugestię są pożądane. Dziękuję.

 

http://i59.tinypic.com/ztjehw.jpg

Opublikowano

Kod 29 oznacza DME/DDE 29 Engine Problem, Power Reduced, czyli problem z silnikiem i ograniczenie mocy.

Bez podłączenia do komputera się nie obejdzie.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

do wymiany pompa wysokiego ciśnienia, czyszczenie układu bo dostały się opiłki oraz czyszczenie pompo wtrysków. Pompę będę regenerował bo cena nowej wynosi ok 3000zł natomiast regenerowana z 2 letnią gwarancją bez limitów km to wydatek 500-1000zł. Zobaczymy czy po tej operacji samochód ruszy :roll:

Opublikowano

Gdzie ty tam w BMW masz POMPOWTRYSKI XD.

Obawiam się, że jak dostały się tam opiłki to czeka cię zakup nowych wtrysków...

 

To wersja 177 koni ?, bo jak tak to te są nie regenereowalne i trzeba brać nówki... niecałe 2000 za szt.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Witaj,

 

jest to wersja 143 kucyków, także mam nadzieję, że zakończy się na regeneracji/czyszczeniu.

Opublikowano

JAk już to regeneracja, nie ma sensu dawać na czyszczenie, opiłki pewnie nie wylecą tak o i i tak trzeba będzie je rozebrać, a to bez sensu nie robić od razu regeneracji ..

 

Komuś tutaj zdarzyła się podobna sytuacja tyle ze w wersji 177koni to całość roboty chyba 14k się zamknęła... z robocizną na nowych cześciach.

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
czytałem ten wątek z przerażeniem w oczach. Mam nadzieję, że dla odmiany utnę jedynke z przodu i zamknę się w 4k PLN. Jestem świeżo po robieniu pięty achillesowej N47 czy rozrządu i nie powiem szarpnęło za kieszeń :).
Opublikowano
pompa jest w tak okrutnym stanie, że nie nadaję się do regeneracji. Jedyna opcja to kupno nowej. Zastanawiam się czy w ogóle brać się dalej za ten temat. Dojdą jeszcze wtryski i zakończę z wynikiem 14k pln.
Opublikowano

myślałem i wciąż myślę nad zakupem używanej pompy ale nic sensownego choćby z gwarancją rozruchową nie potrafię znaleźć. Na niemieckim Ebay'u widziałem po 300-400 EUR i z gwarancją. Jedynie obawiam się bariery językowej ale chyba wejdę w ten temat. Muszę się z tym przespać.

 

Samochodem przejechałem osobiście 30k km. Tankuję tylko na Shell i Statoil.

 

Moja Mamuśka ma rocznikowo 2007 ale z silnikiem M47...Nie pamięta żeby coś grubszego robiła oprócz części eksploatacyjnych :D

Opublikowano

Po sprowadzeniu 3ki na nasze piękne polskie ziemie w czerwcu wymieniłem filtr paliwa (Mann WK5001), powietrza, płyny i inne drobnostki.

 

Jest nadzieja! Znalazłem mechanika w Bukowie (okolice Namysłowa). Posiada sprawną, używaną pompę z przebiegiem 110k km w fajnych pieniądzach (600zł). Z tego samego samochodu posiada też komplet wtrysków z listwą. Wstępnie zaklepałem sobie ten zestaw w cenie 1500zł gdyby regeneracja nie wystarczyła. Jednocześnie jest mechanikiem obrabiającym głównie BMW od wielu lat. Rozrząd robi za 2900zł brutto na fakturze :). Nie nakręcam się. Jadę dzisiaj obwąchać sprawę osobiście i ewentualnie odebrać pompę. Po weekendzie czas przywrócić 320kę do życia.

Opublikowano
Po sprowadzeniu 3ki na nasze piękne polskie ziemie w czerwcu wymieniłem filtr paliwa (Mann WK5001), powietrza, płyny i inne drobnostki.

 

Jest nadzieja! Znalazłem mechanika w Bukowie (okolice Namysłowa). Posiada sprawną, używaną pompę z przebiegiem 110k km w fajnych pieniądzach (600zł). Z tego samego samochodu posiada też komplet wtrysków z listwą. Wstępnie zaklepałem sobie ten zestaw w cenie 1500zł gdyby regeneracja nie wystarczyła. Jednocześnie jest mechanikiem obrabiającym głównie BMW od wielu lat. Rozrząd robi za 2900zł brutto na fakturze :). Nie nakręcam się. Jadę dzisiaj obwąchać sprawę osobiście i ewentualnie odebrać pompę. Po weekendzie czas przywrócić 320kę do życia.

daj namiar. jak będzie OK .. :)

Opublikowano
żeby zakończyć temat to samochód przywrócony do życia. Po wymianie pompy wtryskowej i "przedmuchaniu" układu paliwowego łącznie z czyszczeniem baku w którym zgromadziło się sporo syfu 3ka odpaliła. Wyjeżdżę cały bak i wrócę na ponowną wymianę filtra paliwowego. Na razie przejechałem 400km i nie odczuwam żadnych niepokojących objawów.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy w jaki sposób można skontrolować pompę aby zweryfikować czy nie sypie się [nie puszcza opiłków]?

jeśli już pompa się sypie gdzie znajdę opiłki? w filtrze paliwa?

 

proszę o wskazówki z góry dziękuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.