Skocz do zawartości

BMW E46 320D M47 136km Problem z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem auto około miesiąca temu z przebiegiem 210 tys. , po zakupie samochodu , odczułem brak mocy szczególnie pod górkę oraz ciągłe dymienie na czarno , nigdy nie jeździłem Dieslem a silnik wydawał mi się mocny , okazało się , że turbo ktoś odłączył... Po podłączeniu przewodów padło na to, że było celowo odłączone gdyż wtryski nie dawały rady i padł mi sterujący , chodził na 3 gary , zakupiłem wtrysk sterujący podłączyłem turbo , wszystko ładnie jeździło jak powinno , było przyśpieszenie , brak jakiegokolwiek dymienia.

Od 3 dni samochód znowu zaczął dymić najpierw na biało(przestał) , teraz już przy każdym przyspieszeniu na kolor czarny ... Kręci ładnie do 3tys. obrotów , potem przerywa , dławi się , zaczyna nim szarpać a obroty nie rosną.

 

2tys. km temu wymieniony olej z 10w40 na 5w40 motula wszystkie filtry , Egr czysty , wymienione wężyki od podciśnień

Auto przy odpalaniu nie kopci.

Czasem zalatuje Ropą w czasie jazdy.

Przez jakiś czas przy ruszaniu czułem szarpanie napędu , przy cofaniiu pod górkę najmocniej, nie mam pojęcia czy ma to coś wspólnego .

Opublikowano

Warto podłączyć inpe i sprawdzić jak zachowuje się turbina .

Skoro dymi na czarno to zakładam , że jest nie są zachowane proporcje paliwo-powietrze .

 

Więc albo któryś wtrysk zbyt hojnie podlewa paliwa , albo problem z turbiną (sterowanie , ic etc., poszukaj nie szczelności) jeśli chodzi o pracę turbiny inpa i live data dużo pomoże .

Opublikowano

ale sprawdź też rzeczy banalnie oczywiste takie jak filtr powietrza :)

Jeśli chodzi o live data mimo wszystko zamiast INPY proponowałbym odczyty z DIS-a.

Czy odczytywałeś kody błędów jeśli tak to jakie błędy?

Opublikowano
Byłem po kupnie samochodu , podłączyłem 2 razy , wyskoczył błąd z wtryskiem sterującym więc go wymieniłem , podłaczyłem turbo , pojechałem wszystko było już ok , teraz aktualnie nie byłem , zamówiłem dzisiaj kabel http://allegro.pl/bmw-usb-1996-2006-inpa-pl-dis-e46-e90-e39-e60-e61-i4530632896.html wyszedł mnie taniej gdzie musiałem płacić za podłączenie plus ew. dojazd
Opublikowano
Kabel dobra sprawa a poradzisz sobie z analizą tego co tam zobaczysz?

 

Wiesz jadąc do jakiegoś tam mechanika na komputer - to w większości takie podłączenie kończy się tylko na odczytaniu błędów co w inpie jest banalnie proste więc pewnie sobie autor wątku poradzi (są spolszczenia dla dde 3.0)

odczyt live data ? zasadniczo jest trudniejszy bo trzeba umieć zinterpretować pewne wartości - ale jeśli poprawnie się wykona jazdę (obciążenia) i nagra filmik to może wrzucić na forum.

 

Co do DIS-a program sporo trudniejszy w instalacji (trzeba stawiać wirtualną maszynę) ale tu można posłużyć się gotowcem od użytkownika "trandolf"

Opublikowano

Może zacznijmy od tego, że nie rozumie, co to znaczy "ktoś odłączył turbo". To nie jest wtyczka, żeby ją sobie o tak o odłączyć. Więc może uściślij. Dalej - skoro wymieniłeś węże podciśnienia, to mogłeś poczyścić też filtry zaworów, same zawory też mogłeś sprawdzić czy działają prawidłowo.

Ponadto - kopcenie na czarno to zawsze jest oznaka braku powietrza. Skontroluj jeszcze raz stan wszystkich połączeń gumowych od samego turbo, po zawór AGR. Skontroluj, mam na myśli demontaż i manualne sprawdzenie pod kątem nieszczelności. Aha - niemożliwe, żeby nie było w DDE błędu o nieprawidłowym ciśnieniu doładowania. Musiał być. Ważne tylko, jaki był opis błędu.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano

Carl0s ,

 

Krótko mówiąc ktoś , tam nieźle grzebał i namieszał , po kupnie , wracałem prawie cały czas prostą drogą do domu , dopiero pod górkę , poczułem , że to nie jest to ... od razu pojechałem na komputer, gościu powiedział , że mam walnięty wtrysk sterujący i był w szoku , że ten silnik tak ładnie chodzi na wolnych... turbina była odłączona cały czas , a sprawdził mi ją i powiedział , że chodzi bo się ruszyła o kilka mm jak robił test , wężyk był odłączony od turbiny , gdy go wymieniłem na nowy , pojeździłem max 10 km i silnik zaczął chodzić na 3 cylindrach rzucać nim zaczęło ,wtedy przypomniały mi się słowa mechanika co mi podłączył samochód pod komputer, wymieniłem wtrysk sterujący podłączyłem turbo i przez 3 tys, km miałem spokój, (więc nie dziwię się , że turbina byłą odłączona , bo wtrysk nie dawał rady )

 

Teraz znowu się zaczęły problemy , czekam na kabel i spróbuję zdiagnozować usterkę przez komputer.

 

Myślałem , że znalazłem dzisiaj przyczynę rurka karbowana od egr była pęknięta , odkręciłem ją i zobaczyłem , że jest zaślepiona ... złożyłem wszystko z powrotem zaślepiając ją jak wcześniej.

Opublikowano

Witam kolego.

 

Też jestem zmuszony kupić wtrysk sterujący. Ile za niego dałeś? Z tego co widziałem, ceny nowych wtrysków sterujących są kosmiczne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Panowie wczoraj rozwiązałem problem , pojechałem na komputer, wywalił błąd z ciśnieniem i od razu sprawdzałem szczelność , okazał się pęknięty wąż od inter, do turbiny tej większej średnicy a dokładnie kolanko, nie było widać gołym okiem dopiero na kanale w ostatnim momencie zauważyłem , na prawdę jest różnica .

Dziękuję i pozdrawiam !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.