Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

postanowiłem zmienić dwumasowe koło zamachowe na jednomas w moim m54. Pojawił się jeden wielki problem, na który nie mam pomysłu jak go rozwiązać. Otóż, po wyjęciu skrzyni okazało się, że wałek ma 22 zęby a nie 10 jak to w większości bywa. Wiecie gdzie występowały takie tarcze na tłumiku drgań ? Nie mogę nic znaleźć też informacji co to jest przekładnia mechaniczna sekwencyjna rzekomo jest w moim aucie. Poniżej zdjęcia

 

http://w85.wrzuta.pl/obraz/7GZ8MvcmNBQ/dsc_0137

 

http://w85.wrzuta.pl/obraz/8QjWl692foi/dsc_0132

 

http://w85.wrzuta.pl/obraz/aa7BPvxlqge/dsc_0134_1

Opublikowano

Pytasz o :

co to jest przekładnia mechaniczna sekwencyjna rzekomo jest w moim aucie

Jak masz taka skrzynie to to jest półautomat .

Wiecie gdzie występowały takie tarcze na tłumiku drgań ?

Zobacz tego linka , może coś wyniesiesz z tego wątku

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=38568&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=abffb33e3fb49c719d6a71ceb5b3da92

daj znać jak Ci poszło.

Ps.

Sorry ale teraz dopiero widzę że Ty też pisałeś w tamtym wątku co kiedyś śledziłem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dzięki Faliszewice za odzew, temat z 3er znam jak wiesz, niestety mnie spotkała niemiła niespodzianka w postaci innego wieloklinu na wałku w skrzyni, temu teraz pytam się o Wasze rady jak wyjść z sytuacji, czy może jest takie sprzęgło lub jakieś inne pomysły.

 

EDIT:

 

Jeszcze pytanie co do tej skrzyni, podejrzałem co jest po rozkodowaniu VIN-u i wychodzi, że zwykłą mechaniczna na szczęście. A jak jeździłoby się na półautomacie ? Coś powinno być dodatkowo do zmiany biegów ?

Opublikowano

To ciekawe

wałek ma 22 zęby a nie 10 jak to w większości bywa

W ciągnikach rolniczych bywają takie wielokliny i chyba w Mercedesach nawet w Syrenkach ale w BMW sobie nie przypominam ale może ktoś podpowie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Faliszewice, mylisz się, w BMW występuje: w dieslach między innymi, i gdzieś w katalogu widziałem możliwość kupienia sprzęgła na 22 zębowym wieloklinie, dla m54 więc występuję, poza tym w innych markach są dwudziesto, dwudziesto-trój zębowe wielokliny, poszukałem trochę i nie znalazłem takiej tarczy identycznej. Powiedzcie mi czy tam gdzie nabijają tarczę, są wstanie przerobić lub z jakiejś bazy zrobić interesującą mnie tarczę? Miał ktoś doświadczenie? Przecież występują customowe rzeczy, które robi się pod dany projekt. Więc?,.............
Opublikowano
patrum mówimy o tym samym? Sprzęgło 230mm na 22 zębowym wieloklinie ? No i nie ma gwarancji, że będzie pasowało do mojego zamachu...........
  • 2 lata później...
Opublikowano
jakieś wyjście z tej sytuacji lepsze niż szukanie innej skrzyni? Mam ten sam problem i jestem na etapie szukania tarczy 240mm na 22 zeby ze sprężynkami
Opublikowano

nie łatwiej oddać tą co masz zalożoną tarczę do obicia okładzinami albo mocniejszym kevlarem ?

 

100-150zł to kosztuje, zajmuje dosłownie godzine jeśli sie pojedzie osobiście, wysyłkowo wiadomo dłużej.

 

niczym się nie różni od nowej wtedy.

szukam
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Tą tarcze co mam nie obije, nie zreanimuje bo po pierwsze jest ona od skrzyni 6b 1.6 co średnica jest 228 a nie 240mm, a po drugie jest sztywna bez sprężynek.

 

Dzięki maniura, warunkiem koniecznym jest skrzynia 6b? Tylko że w dalszym ciągu pewnie wszystkie tarcze są sztywne, bez sprężynek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.