Skocz do zawartości

523i M52b25 uszczelka


kamil.von.buuren

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Bmw E39 523i M52b25, kupilem ostatnio za mala kase w norwegii. Auto sie grzalo a plyn byl zimny po czym maslo pod korkiem, gdy odpowietrzylem uklad chlodzenia to po odpaleniu samochod dymi na bialo i to bardzo tak ze wnioskuje uszczelke.

Problem polega na tym ze zdjelem pokrywe i przymiezalem sie do zdjecia glowicy, ale nie moge zdjac vanosa. Wyczytalem ze potrzebuje specialnych narzedzi do blokowania rozrzadu. Tak wiec bede je miec w nastepnym tygodniu, czytalem opisy jak sciagac ale wszystko jest po angielsku i do konca nie czaje o co biega.

Wiem ze jak zablokuje walek dolotowy i wylotowy to mam krecic kluczem, i mam poluznic sruby na tym kole co jest lancuszek.

Ktos by mi mogl wytlumaczyc troche jasniej ?

 

Z gory dziekuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm...

obawiam się , że nie dasz rady tego sam zrobic skoro zadajesz takie pytania.

 

Zeby wyjąć vanos musisz odkrecić śruby na wałku wydechowym.

Musisz wcisnąć napinacz łancucha krótkiego i kliczem obracać wałek ssący jednocześnie pociągając za vanos. Nie pamiętam czy w prawo czy w lewo pokrecać ale to natychmiast widać więc trzeba spróbować.

 

Tylko kto ci to poskłada?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dzieki za odpowiedź:) myślę ze dam rade złożyć, nie mam zbytnio innej opcji jak bym chcial to zrobic tutaj na warsztacie to by kazali mi wymienic silnik. dlatego jak byś umial mi wytłumaczyć ze skladaniem to bym byl bardzo wdzięczny :) w sobote ma mi pomóc znajomy mechanik. wiem ze na walku wydechowym jest miejsce na klucz 24, tylko nie wiedzialem na jakiej zasadzie jest zaczepiony vanos. napinacz wcisniety i zablokowany drucikiem.co z lancuszkiem? jakos go sie rozlancza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na wałku ssącym tez są nacięcia na klucz.

 

łańcuszek nie ma spinki i zdejmuje się go wraz z kołem zębatym.

Jak nie masz wujścia to rozkładaj sam ale nikt ci nie da gwarancji , że to ci się uda.

 

Składanie nie jest bardzo trudne ale wałki musisz ustawić prawidłowo bo możesz narobić biedy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w czwartek bede mial zestaw do blokowania rozrzadu. czyli odkręcam kolo zębate na walku wydechowym (odkręcam 2 sruby 19nastki na obudowie vanosa zeby sie dostac do srub kola zebatego?) jezeli zablokuje walki to chyba nie bede musial ustawiac rozrzadu czy sie myle? wymieniałem kiedys uszczelke ale to byl golf xD

chce to zrobic dobrze i szybko sie ucze wielkie dzięki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje demontażu vanosa znajdziesz w necie.Co do rozrządu.ustaw silnik,zablokuj wał,wałki,zluzuj napinacz i poźniej odkręcasz śrube z koła wałka aby zdemontować łańcuch.Później oczywiście wałki można zdemontować a do składania trzeba je ustawić tak jak były na blokadach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale żeby odkręcić śruby z koła wałka muszę odkręcić pierw te dwie śruby 19nastki na obudowie vanosa, to jest walek wydechowy i tylko na tym walku odkręcam tak? a i czy zdjąć to koło calkowicie czy poprostu poluzowac? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz zdjąć głowicę to musisz te śruby wykręcic całkowicie.

Najpierw zaślepki.

 

Da się to zrobić i bez odkręcania zaślepek ale po co się pieprzyć z tym niepotrzebnie?

 

Zresztą do ustawienia po złożeniu też będzie łatwiej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam do was pytanie : )

Jak sciagne glowice to nie mam mozliwosci planowania i sprawdzenia szczelnosci.. bo tutaj takich rzeczy nie robia.

Moze ktos z was to robil, myslalem zeby przetrzec ja drobnym papierem sciernym, co o tym myslicie?

A i chcialem umyc ja pendzelkiem i benzyna chyba w niczym to nie zaszkodzi ?

Pozdrawiam :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papierem sciernym ? może na szybie w domu ?

 

Glowice musisz dac OBOWIĄZKOWO do splanowania. Rzadko pękają głowice w benzynie chyba ze ktoś przegrzał i dolał zimnej wody.

Jak juz masz glowice na wierzchu zdało by się zmienić uszczelniacze zawoworwe bo pewnie juz twarde.

Jaknie chcesz tego robic to choć powlewaj dokanałów trochę benzyny i zobacz czy zawory trzymają.

przy montazu obowiązkowo nowe śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazlem firme ktora zdrobi planowanie glowicy, tak ze mysle ze jutro zawioze a w srode bede mial spowrotem :P :P :P :P :P juppiii !

Teraz pytanie jak juz mam na wierzchu to sprawdzic jakos zawriry itp ? A i uszczelniacze ? widzialem taki zestaw naprawczy http://bmwcentrum.pl/uszczelniacze-zaworow-bmw-m50-m51-m52-m54-s50-s54-zestaw-naprawczy,id746.html

Czy dalbym rade sam wymienic ? i czy musze skoro silnik chodzil dobrze nic nie stukalo nie pukal...

co radzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po zdjecu, przegladalem uszczelke i nie ma zadnego wydmuchu, i teraz sie martwie bo mysle ze glowica jeest peknieta a nie mam jak sprawdzic,

uszczelga wyglada na dobra, teraz takie pytanie jak bede musial wymienic glowice, to czy bede mogl zalozyc od 2.8 ?

szukalem na allegro do M52b25 ale nie ma, jedyna ktora znalazlem jest z M52b28 i kosztuje 550 zl.

Bedzie pasowac ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiec glowica zamowiona tylko bez walkow, teraz jak juz ja dostane i przeloze walki ze starej to uzywac tych blokad do ustawienia ich ? czyli ustawic tak jak byly zdejmowane (blokowalem blokadami), potem lancuch zalozyc przyrecic kola i vanos, i nic wiecej nie musze ustawiac ? czy moze sie myle ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowilem glowice i jest sprswdzona na szczelnosc i jest ok, stara glowica byla peknieta w czterech miejscach i bylo widac to golym okiem , tak ze nowa jest juz na warsztacie i przy okazji wymieniają uszczelniacze i docieraja zawory i planuja tak ze dostane ja 2 października :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialbym tez wymienić olej auto ma pzebieg 305000 km, nie wiem jaki olej uzywal wczesniejszy właścicie... jaki olej będzie dobry? mysle o 10 w 40 ale jakiej firmy?

 

 

 

mam zdjeta glowice i widze tloki chcial bym spuscic olej i jakos wyczyścić blok poniewaz przez pęknietom głowie dostawał sie płyn i zrobiło się masło. .. jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.