Skocz do zawartości

ODMA i sprawdzenie jej stanu


dangersexy

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w przyszłym tygodniu zabieram sie za wymiane plynów w beemce plus powazniejsza sprawa jak wymiana rozrządu i kilka rzeczy w zawieszeniu. Skoro bede robil rozrząd zastanawiam się nad kwestią sprawdzenia odmy itp. Pojawia się nastepujące pytanie: czy w benzynie n42 2,0 143 km odma posiada wymienialny filtr? Na zdjeciu katalogowym nie widze żadnych filtrow na schemacie separatora oleju. Pytam o to bo gdzies na forum czytałem o takowym, ale być moze dyskusja dotyczyła diesla. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w obu samochodach czyscilem odme. W obu dalo efekt. Odme plukalem w benzynie ekstrakcyjnej, potrzasajac ja masa syfu wylatuje. Wymienilem tylko jeden waz, byl miekki jak guma do zucia i zatkany. U mnie pasowal tam waz olejoodporny 13-14mm niecale pol metra. Albo kup gotowy dedykowany albo zmierz jaka srednice ci trzeba i koniecznie kup go przed robota.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Chciałbym zapytać jak często powinno wymieniać się odmę ? Mam Bmw E46 -silnik M54 i zrobilem nia okolo 60 tys km i nigdy tego nie wymienialem, a wlasnie ostatnio auto zaczelo mi kopcic na siwo i brac duzo oleju, jednak dziwnym trafem po wymianie swiec oleju juz nie bierze :/ i sie zastanawiam, czy to moze byc ta odma. Dodam, ze nie odczuwam zadnych spadkow mocy. Z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm a co więcej chcesz wiedzieć, ja w obu autach miałem wąż kompletnie nie do użytku, odmy zasyfione całkowicie. Jeśli nigdy tego nie rozbieraliście to w ciemno bym się za to zabrał. U mnie w obu autach pasował wąż z otworem 14mm (kupiłem 13mm bo taki mieli i były spore problemy z napchaniem), pół metra wystarczy, musi być olejoodporny. Odme nową lub wypłuczcie konkretnie w benzynie ekstrakcyjnej, nalać do niej benzyny i telepać, kilogramy syfu będą wypływały :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zimę może by wywalić olej na silnik jak będziesz miał pecha lub nie zgasisz w porę to albo zatrzesz silnik albo zaczną popychacze nieodwracalnie walić, zacznie się pobór oleju też nieodwracalny, będzie stukać lekko panewka, uszkodzisz przy okazji łańcuch rozrządu. Wszystko przy wywaleniu oleju przez bagnet.

Może zniszczyć, wydmuchać uszczelkę pokrywy zaworów spowodując wycieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić stan odmy w N42 wystarczy zdemontować plastkiową osłonę kolektora dolotowego i nad tym kolektorem jest jeden przewód od odmy można go łatwo wyciągnąć i sprawdzić w jakim jest stanie, a jak go zdomtujemy z plastikowym kolankiem to będziemy mogli zajrzeć do odmy. Jeżeli odma nie jest zapchana to nic się nie stanie z samochodem. Chyba że będziesz miał zapchana odmę tak jak w tym poradniku

viewtopic.php?f=15&t=180512

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Wpisz sobie w google odma bmw lub znajdz na allegro jak ona wyglada i juz widzisz ktore wezyki do niej ida, jeden jest taki dosc gruby od jak dobrze pamietam pokrywy zaworow? I on jest zagnojony, rozpuszczony, spekany, u mnie w jednym aucie calkowicie w polowie dlugosci zatkany. Zeby miec do niego lepsze dojscie trzeba odkrecic podszybie. Jak widzisz ze waz ci sie w rekach rozsypuje to i odma nie jest za fajna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.