Skocz do zawartości

Niskie obroty na zimnym silniku M10


maciej_E30

Rekomendowane odpowiedzi

nr 1 http://img171.imageshack.us/img171/5691/12bx1.th.jpg nr 2 http://img168.imageshack.us/img168/336/26vy.th.jpg

nr 3 http://img188.imageshack.us/img188/4243/30rk.th.jpg nr 4 http://img179.imageshack.us/img179/2118/42uu.th.jpg

nr 5 http://img179.imageshack.us/img179/8897/57ch.th.jpg nr 6 http://img179.imageshack.us/img179/4921/66of1.th.jpg

nr 7 http://img179.imageshack.us/img179/1491/78gz.th.jpg

 

Witam.

Mam problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku.

Gdy silnik się nagrzeję, obroty się stabilizują.

Samo zapalenie też sprawia problem, jeżeli zapalam bez gazu.

Jak odpalę bez dodania gazu to obroty są stanowczo za niskie, tak że aż palą się kontrolki (od ładowania itp) lekko dam mu gazu i jest ok, choć obroty są i tak za niskie (jakieś 500-600)

 

Jeżeli silnik jest nagrzany obroty są idealne, choć do zapalenia i tak daję trochę gazu, menda potrzebuje tego żeby wejść na odpowiednie obroty.

 

Co zrobiłem żeby to zwalczyć:

 

-nowe świece

-kable sprawdzone

-byłem na analizatorze (baran tylko coś nagrzebał przy przepływce)

-podmieniłem zawór dodatkowego powietrza fot.nr 2,3

poza tym czyściłem go sto razy.

-wymieniłem czujnik temperatury sterujący komputerem (niebieski)

fot. nr 5,6,7

-sprawdzałem wtryskiwacz rozruchowy z pół roku temu i działał, dziś sprawdzałem ale silnik był ciepły więc nie wiele z tego wyszło. fot.nr 4

 

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc.

 

Szczególnie interesuje mnie, jak działa wtryskiwacz rozruchowy,

mój chyba nie działa, jak zapalałem z odłączonym nie było żadnej różnicy.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e21 1,8i z 82roku miałem identycznie to samo,przyczyna:

niesprawne urządzenie jak dobrze pamiętam Bosha (taka skrzynka aluminiowa z prawej strony od przodu auta przykręcona do bloku wchodziły w nią 2 węże z paliwkiem i chyba kostka elektryczna,działała na zasadzie elektromagnesu czy jakoś tak,jak silnik się nagrzał to blaszka okrągła w tej skrzyneczce się cofała i rozłanczała dodatkowe paliwo) nie wiem czy u ciebie też jest coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem bo wtedy nie rozróżniałem tych motorów był to 1,8i z 82 r na mechanicznym wtrysku.

Taki sam?

 

jest to część nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1071&mospid=47252&btnr=13_0154&hg=13&fg=05

 

znajduje się z prawej strony pod kolektorem i9 przykręcona jest do bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wydaje ci się, że dałeś sobie sam odpowiedź, brak dawki z wtryskiwacza dodatkowego zw. rozruchowym, nie kojarze jak to tam wyglada i gdzie dokładnie jest umieszczone, ale jest tam jeszcze zawór mechaniczny sterowany elektrycznie "powietrza dodatkowego" (obchodzi on przepustnicę) sprawdź czy on działa, bo ja stawiam albo na wtryskiwacz albo własnie na zawór pow. dodatkowego lub sterowanie tymi urzadzeniami.

 

pozdro.

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz rozruchowy jest na fotce nr 4 i pisałęm już, że chyba jest sprawny, nie wiem przy jakiej temperaturze powinien on się załączać ??

Jeżeli przy każdym zapalaniu niezależnie od temperatury to jest walnięty.

 

Co do zaworka dodatkowego powietrza, (fotka nr 3) demontowałem go tysiąc razy, ogólnie to nie jest to jakieś cudo techniki, zwykła przesłona, bimetal i grzałka. Grzałka ma opór, grzeje się, jedynie może przesłona przycinać się ale zamieniałem ten cały zawór na inny i było tak samo.

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli masz problem z uruchomieniem cieplego silnika ,to na bank padl wtryskiwacz rozruchowy.Z tego co wyczytalem w ksiazce ,praca jego jest sterowana jakims wylacznikiem termiczno czasowym.

Oczywiscie problemy sa z uruchomieniem zimnego silnika,tak jak w temacie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracając do tematu, zapalałem z odłączonym wtryskiwaczem i nie zauważyłem żadnej różnicy.

Silnik ogónie chodzi bardzo dobrze, jak się rozgrzeje jest :cool2:

Minimalnie może falują obroty, ale to już chyba będzie kwestia przepływomierza.

Na równoległym M40 nie ma z nim szans :dance:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.