Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie moge znalezc informacji dotyczacej katalogowego zuzycia oleju dla tego silnika, moze ktos bedzie w stanie mi pomoc. Po zakupie samochodu i wymianie oleju z Castrola Longlife (olej byl wymieniany zgodnie z instrukcja co 30 czy 35 tys - niestety) na Motul 5W30 zauwazylem ze zuzycie oleju to ok 1l na 5 tys km. Na wakacjach zrobilem taki dystans i pojawila sie informacja na komputerze aby dolac 1l oleju.Aktualny przebieg samochodu to 80 tys. Dodam ze silnik pracowal praktycznie non stop przez 1500 km/ z przerwami na tankowanie jechalem z predkoscia oscylujaca w granicach 150km/h - i tak mniej wiecej 4 razy. Nie wiem czy sie martwic takim zuzyciem czy tez to jest normalne. Bede wdzieczny za sprawdzone informacje na temat tego modelu.

 

 

Pozdrawiam,

Lukasz

Opublikowano

Mi po wakacjach w hiszanii ( łacznie 6000km ) ubyła jedna kreska na wyświetlaczu ( jakieś 200-300ml ). w 3l jednostce, głównie przebieg z trasy. ( 500km ) miedzy mieścinami na samych wakacjach.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:
Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:

 

Nie wiem czy tak dobrze. Mam taki sam motor i mieszczę się w 1 litrze od wymiany do wymiany (co 15 tys. km) i jeszcze mam wyciek na pompie vacum (znowu). Podejrzewam, że jak uszczelnię ponownie to ta wartość powinna spaść.

Opublikowano
E tam nie ma się czym martwić :cool2: ja to mam dopiero super silnik ;) przejadę 650 km i muszę dolać 1 litr oleju :mrgreen: ale to dlatego ,że mam motor 320i ;) :mrgreen:

 

Nie wiem czy tak dobrze. Mam taki sam motor i mieszczę się w 1 litrze od wymiany do wymiany (co 15 tys. km) i jeszcze mam wyciek na pompie vacum (znowu). Podejrzewam, że jak uszczelnię ponownie to ta wartość powinna spaść.

 

U mnie też był wyciek na pompie vacum - to chyba standard w E90 :(

Podobno u wszystkich cieknie z tego samego miejsca tj. przez uszczelkę pompy.

Teoretycznie i praktycznie jest rozbieralna ale w katalogu części zamiennych brak uszczelki.

To chyba celowe działanie producenta by wymienić całą pompę (ceny od 850 PLN w Internecie do 1200 PLN w ASO + robocizna ok. 300 PLN).

Mnie udało się uszczelnić pompę w Serwisie Bosch-a. Jeśli dobrze pamiętam to ją rozebrali i skleili jakimś specjalnym silikonem. Kosztowało

180 PLN razem z robocizną. Od 1,5 roku nic z pompy nie cieknie :D

Opublikowano

Mi tez cieklo z Vacum, tak jak z Vanosa i miski olejowej ;) Wg. serwisu w ktory sie tym zajal to standardowe naprawy (ale troche kosztowne). Oni mi to zrobili cos za 1300 zl z wymiana oleju przy tej okazji. Dzieki temu mam pewnosc ze ten 1l oleju na 5tys km to nie z wyciekow a tyle oleju bierze... Ktos tam mi mowil zeby zrobic analize spalin... tylko srednio potrafil mi wytlumaczy po co ;)

 

Wiec moze ktos mi jeszcze moglby napisac jakie informacje mozna by bylo z tego uzyskac dot. zuzycia/parametrow silnika.

 

Pozdr,

Lukasz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamiast analizy spalin zrób sprawdzenie kompresji. Dzięki temu ustalisz czy silnik nie kwalifikuje się przypadkiem do remontu. Jeśli kompresja ok to zostaje głowica - ale wtedy by raczej zadymił po odpaleniu (uszczelniacze zaworowe)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.