Skocz do zawartości

Ubywanie oleju, wyciek, BMW e46 320d 150 KM Touring 2003


Macko5544

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem na tym forum pierwszy raz i post dodaję również po raz pierwszy. Od niedawna jestem posiadaczem bmw e46 320d (polift). Po zakupie wymieniłem olej wraz z filtrem oleju Castrol magnatec 5w40 z filtrem powietrza i oleju. Po przejechaniu około 2 tys. km zauważyłem na bagnecie, że ubyło dość sporo oleju. Stan zbliża się do minimum. Zauważyłem plamy oleju pod spodem samochodu po lewej stronie (patrząc w stronę silnika). Dzisiaj zdjąłem plastiki dolne i okazało się, że olej wydostaje się tak jakby przy chłodnicy obok takiej rury, która z niej wychodzi. Możecie mi powiedzieć co to może być? Ja dodaję zdjęcia jakie zrobiłem dzisiaj rozbierając dolna osłonę silnika. Dodatkowo dodam że przy włączonym silniku jak otworzyłem korek wlewu oleju to strasznie zaczęło bryzgać olejem. W żadnych innych miejscach do tej pory nie zauważyłem wycieków. Bardzo będę wdzięczny za rady, sugestie, oraz przyczynę ubywania oleju. Pozdrawiam

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a8cb3466f9ae2fd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a8cb3466f9ae2fd.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9a7d94f051dd2de.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9a7d94f051dd2de.html

a tu zdjęcie silnika po otworzeniu korka podczas pracy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4351e29864544f9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b4351e29864544f9.html

Edytowane przez Macko5544
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Ci cieknie to czy na pewno jest olej ? czy może płyn chłodniczy ?

Ps.

Popraw tytuł wątku bo powinno w nim być jakie to auto np. E46 2.0D 2002.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już poprawione, ogólnie dzięki za zainteresowanie.

 

Tak to jest na pewno olej. Jest go trochę na dolnej osłonie, ogólnie po jej zdemontowaniu wymyłem ją. Pomalutku olej przedostaje się przez nią i widać przeciek. Po zdemontowaniu plastiku widocznego na zdjęciu między nim a chłodnica było pełno brudu liści. Do połowy były nasączone olejem. Wszystko wyczyściłem. I tak jak wspomniałem od 2 tys. km ubyło na bagnecie sporo oleju.

To może być związane z tym separatorem oleju/odmą?

Dodatkowo dodam że przy około 4 tys. obrotów moja bunia dymi na czarno.

 

Dodatkowo powiedzcie czy to chlapanie jest normalne?

 

Proszę pomóżcie mi zdiagnozować moją usterkę z góry dzięki za wypowiedzi i za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień odmę bo czyszczenie jej nie wiele pomoże.

Ten cienki wężyk to ma odprowadzać olej , ale często się tak dzieje że przy uszkodzonej odmie olej idzie w dolot zamiast do miski olejowej.

Z wyciekiem oleju to poczekaj albo dobrze sprawdź gdzie Ci to cieknie bo z twojego opisu nie jestem przekonany że tam olej cieknie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymiana odmy, to podstawa. Bardzo zmniejsza znikanie oleju.

To, że bryzga jak odkręcisz korek, to też norma, bo pod samym korkiem masz łańcuszek rozrządu i to on "bryzga" olejem na zewnątrz.

Troszkę kopci przy dużych obrotach.. Chłopie masz dizla i puki czarny dym nie zasłania Ci świata, to się nie martw. Było o tym bardzo dużo tematów, możesz sprawdzić stan wtrysków, ale chyba przez małe zakopcenie nie będziesz wszystkich wymieniał..

Podjedź do kogoś na kompa, albo kup sobie kabelek diagnostyczny na allegro i posprawdzaj parametry silnika, wszystkie inne potrzebne informacje znajdziesz tu na forum.

Jako nowemu użytkownikowi e46, życzę bezawaryjności i ciesz się jazdą, bo to fajne samochody.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Faliszewice: no w tym miejscu jest na pewno olej. Tylko dziwne że nie ma go na kocu tej rury z dolotu lecz na łączeniu tego aluminiowego elementu z rurą. Olej również ścieka na dolną osłonę.

 

Do Krzysiek BMW Jabłonna: spróbuję z tą odmą. Jaka jest cena całej i da radę zrobić to samemu? I gdzie najlepiej ją kupić?

Co do dymienia, chmura czarnego dymu jest za samochodem ale dopiero widoczna przy jeździe z dużą prędkością obrotową.

 

Niedawno kupiłem e46 320d i nie mogę doczekać się chwili kiedy pojeżdżę nią w pełni sprawną.

 

Dzięki chłopaki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dasz radę, masz tu instrukcję:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22699

Części tutaj:

http://czescidobmw.pl/

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu wygląda na nieszczelny IC, wiec to może być powodem dymienia (ciśnienie/powietrze ucieka i masz większy stosunek paliwa/do powietrza) - tak mi się wydaje. Ja mam u siebie dużo oleju w rurze od IC idącej do kolektora i też zastanawiam się nad wymianą całej odmy, chociaż wymieniłem sam wkład 30 tyś temu. Zbieram sie do tego żeby wreszcie umyć kolektor od środka i przy okazji rury + IC - mam lekkie zapocenie w lewym dolnym narożniku więc może mieć nieszczelność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymiana odmy w/g instrukcji podanej przez mańka to jakaś godzina roboty z piwkiem w ręku, nic skomplikowanego, a na własnej skórze przekonałem się, co się dzieje z silnikiem jak się zapcha. Potrafi wybrać cały olej z silnika w kilka minut..

Olej na IC pojawia się/spływa po rurze od zaworu EGR/AGR i w miejscu gdzie Ci cieknie masz pewnie jakąś nieszczelność. Słyszałem, że w serwisach FORDA, to wręcz nawiercają IC i spuszczają olej, który się tam gromadzi. Może u Ciebie coś takiego zrobili. Najlepiej wyjąć wszystko i wyczyścić.

Proponuję też zadbać o zawór EGR/AGR i kolektor dolotowy, bo potrafi się tam zebrać strasznie dużo syfu i przez to silnik też może kopcić. Ja mając ostatnio wszystko na wierzchu i sporo czasu, bo właśnie wymieniam silnik, wyczyściłem zawór i kolektor, najpierw wszystko wymoczyłem w benzynce, a później wszystko wyszorowałem szczotką i szmatką. Nawet nie pytajcie ile było dziadostwa w środku, w kolektorze to z dwa kilo smoły..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc trzeba wziąć się do roboty. Tak jak mi doradziliście wymienię tę odmę bo nie wiem dokładnie kiedy była wymieniana i czy w ogóle była robiona.

 

Dodatkowo powiedzcie mi czy intercooler da się wyciągnąć bez demontażu zderzaka? I jak go wyciągnę to jak go czyścić? Czy dużo z tym grzebaniny?

Oraz dodatkowo co jeszcze sprawdzić/wyczyścić przy tej okazji?

 

Jeżeli IC byłby rozszczelniony w tym miejscu co na zdjęciu da się go jakoś uszczelnić?

Jeszcze jest kwestia właśnie tego ubywania oleju w silniku.

 

Jak zabrać się za demontaż tego kolektora dolotowego i czy również z tym dużo pracy, gdzie się znajduje?

 

Sorki koledzy za takie podstawowe pytania ale dopiero zaczynam taką 'mechanikę' z BMW ale myślę że zrozumiecie bo każdy kiedyś zaczynał.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wczoraj wyciągnąłem ten intercooler i w obydwu rurach było po trochę oleju. W samym intercoolerze też było go sporo. Ale nie jakoś żeby się lało. Skapało odrobinę i tyle. W tym miejscu gdzie było widać wyciek jak go demontowałem to nadal był mokry. Jak odpaliłem samochód bez IC to z jednej rury (po lewej stronie patrząc w kierunku przodu samochodu) wydobywały się spaliny, a z drugiej tak jakby powietrzem dmuchało. Nie powinno go właściwie zasysać? Podpowiedzcie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.