Skocz do zawartości

Jak rozpoznać silnik M54b30 w E60


DZWILU88

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio się trochę napociłem żeby się dowiedzieć jak rozpoznać silnik N54 bo taki mnie interesuje a na większości aukcji nie ma zdjęć silnika bo oczywiście ważniejsze są fotele skórzane itp.

Może się komus to przyda.

http://obrazki.elektroda.pl/1577937500_1408299824_thumb.jpg

Edytowane przez DZWILU88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio się trochę napociłem żeby się dowiedzieć jak rozpoznać silnik N54 bo taki mnie interesuje

 

Masz trudności. bo ten silnik w E60 wychodził wyłącznie w modelu 535 (i lub xi) i był robiony tylko na amerykę a nie na taki mizerny rynek jak europa.

Jak wygląda, zobacz sobie w mojej galerii, są zdjęcia nie tylko skórzanych foteli.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N53 to też wtrysk bezpośredni. Jedyny silnik spełniający Twoje kryterium to N52, który posiada wady konstrukcyjne.

 

A tak zapytam coś się tak uczepił tego bezpośredniego wtrysku ? LPG chcesz zainstalować ?

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E60/E61 M54B30 był montowany w początkowych latach produkcji, chyba do 2005 roku. Jest to ta sama konstrukcja co w np. E39, E46 od bodaj 2000 roku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Nie ma wtrysku bezpośredniego i całkiem dobrze znosi LPG.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W E60/E61 M54B30 był montowany w początkowych latach produkcji, chyba do 2005 roku. Jest to ta sama konstrukcja co w np. E39, E46 od bodaj 2000 roku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Nie ma wtrysku bezpośredniego i całkiem dobrze znosi LPG.

 

Nie mylisz się, wszystko się zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry za odgrzewanie, ale jeśli chodzi o N54B30 to silnik z 2 turbinami i bezpośrednim wtryskiem oraz VANOSem i faktycznie szły tylko na Amerykę w E60. Ma następujące parametry: 225 kW (306 KM) przy 5800 obr/min oraz 400 Nm przy 1300–5000 obr/min. W latach 2007-2012 sześciokrotnie wygrywał nagrodę International Engine of the Year i wygląda tak:

 

http://allbmwusedparts.com/images/640x480/150339-engine.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Bo czytałem i słyszałem, że na bezpośrednim wtrysku się jakieś nagary robią i stanowi to problem.

Osobiście jeżdżę szybko i nigdy z nagarami nie miałem problemu, wręcz przeciwnie:))).

Wolałbym kupić E60 3l 272 kM i mieć spalanie rzedu 8l/100 bo rzekomo tyle to pali.

 

 

N53 to też wtrysk bezpośredni. Jedyny silnik spełniający Twoje kryterium to N52, który posiada wady konstrukcyjne.

 

A tak zapytam coś się tak uczepił tego bezpośredniego wtrysku ? LPG chcesz zainstalować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik co podałeś to akurat najgorszy możliwy wybór z jednostek 3litrowych. Nie dość ze też ma wtrysk bezpośredni to na dodatek ma dość awaryjny osprzęt,chyba nawet bardziej niż N54 choć to bliźniacze konstrukcje, a o niższym spalaniu w porównaniu do mocniejszej uturbionej wersji to możesz zapomnieć.

Poczytaj viewtopic.php?f=73&t=279778 oraz viewtopic.php?f=73&t=314597

N54 były tylko w USA co znaczy o niemal murowanej przeszłości powypadkowej,do zweryfikowania jak poważnej. Co do spalania to mi nawet i 7,5 przy oszczędnej jeździe palił E60 N54 xdrive 4x4 306KM, generalnie zużywał ok 10l na trasie przy normalniej dynamiczniejszej jeździe, autostrada 140-200 to 11,l. Teraz w F10 silnik N55 napęd tył pali o ok. litr mniej, ale mam go krótko i na trasie oszczednie bylo 8l,autostrada jak wyzej to niecałe 10l.

Nagaru nie ma co się bać bo to da się wyczyścić. Tak samo Audi, VW i każda inna marka z silnikiem z wtryskiem bezpośrednim. Jazda powoli czy dynamiczna nie matu znaczenia bo chodzi o konstrukcje silnika i sposob podawania paliwa. We wtrysku pośrednim mieszanka paliwowo-powietrzna omywala zawory ssące czyszczac je, a we wtrysku bezpośrednim niestety nie ma takiej możliwości i wraz z ilością przejechanych km osadza sie nagar. Co 50-80tys km czyścimy bądź ręcznie bądź metodą lupinek orzechów tzw wallnut blasting.

Tutaj masz opisane jak ja sam czyscilem ręcznie viewtopic.php?f=155&t=285383&hilit=+N54#p2190403

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.