Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik na dolnej fotce to M54 a nie N54.
Opublikowano
Ostatnio się trochę napociłem żeby się dowiedzieć jak rozpoznać silnik N54 bo taki mnie interesuje

 

Masz trudności. bo ten silnik w E60 wychodził wyłącznie w modelu 535 (i lub xi) i był robiony tylko na amerykę a nie na taki mizerny rynek jak europa.

Jak wygląda, zobacz sobie w mojej galerii, są zdjęcia nie tylko skórzanych foteli.

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano

N53 to też wtrysk bezpośredni. Jedyny silnik spełniający Twoje kryterium to N52, który posiada wady konstrukcyjne.

 

A tak zapytam coś się tak uczepił tego bezpośredniego wtrysku ? LPG chcesz zainstalować ?

Do sprzedania: - E60 535xi LCI USA 2008 MT

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=222639


Dla amatorów "rynkowych" cen E60 535i/xi taka mała przestroga:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1983450#p1983450

Opublikowano
W E60/E61 M54B30 był montowany w początkowych latach produkcji, chyba do 2005 roku. Jest to ta sama konstrukcja co w np. E39, E46 od bodaj 2000 roku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Nie ma wtrysku bezpośredniego i całkiem dobrze znosi LPG.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W E60/E61 M54B30 był montowany w początkowych latach produkcji, chyba do 2005 roku. Jest to ta sama konstrukcja co w np. E39, E46 od bodaj 2000 roku (poprawcie mnie jeśli się mylę). Nie ma wtrysku bezpośredniego i całkiem dobrze znosi LPG.

 

Nie mylisz się, wszystko się zgadza.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Sorry za odgrzewanie, ale jeśli chodzi o N54B30 to silnik z 2 turbinami i bezpośrednim wtryskiem oraz VANOSem i faktycznie szły tylko na Amerykę w E60. Ma następujące parametry: 225 kW (306 KM) przy 5800 obr/min oraz 400 Nm przy 1300–5000 obr/min. W latach 2007-2012 sześciokrotnie wygrywał nagrodę International Engine of the Year i wygląda tak:

 

http://allbmwusedparts.com/images/640x480/150339-engine.jpg

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Bo czytałem i słyszałem, że na bezpośrednim wtrysku się jakieś nagary robią i stanowi to problem.

Osobiście jeżdżę szybko i nigdy z nagarami nie miałem problemu, wręcz przeciwnie:))).

Wolałbym kupić E60 3l 272 kM i mieć spalanie rzedu 8l/100 bo rzekomo tyle to pali.

 

 

N53 to też wtrysk bezpośredni. Jedyny silnik spełniający Twoje kryterium to N52, który posiada wady konstrukcyjne.

 

A tak zapytam coś się tak uczepił tego bezpośredniego wtrysku ? LPG chcesz zainstalować ?

Opublikowano

Ten silnik co podałeś to akurat najgorszy możliwy wybór z jednostek 3litrowych. Nie dość ze też ma wtrysk bezpośredni to na dodatek ma dość awaryjny osprzęt,chyba nawet bardziej niż N54 choć to bliźniacze konstrukcje, a o niższym spalaniu w porównaniu do mocniejszej uturbionej wersji to możesz zapomnieć.

Poczytaj viewtopic.php?f=73&t=279778 oraz viewtopic.php?f=73&t=314597

N54 były tylko w USA co znaczy o niemal murowanej przeszłości powypadkowej,do zweryfikowania jak poważnej. Co do spalania to mi nawet i 7,5 przy oszczędnej jeździe palił E60 N54 xdrive 4x4 306KM, generalnie zużywał ok 10l na trasie przy normalniej dynamiczniejszej jeździe, autostrada 140-200 to 11,l. Teraz w F10 silnik N55 napęd tył pali o ok. litr mniej, ale mam go krótko i na trasie oszczednie bylo 8l,autostrada jak wyzej to niecałe 10l.

Nagaru nie ma co się bać bo to da się wyczyścić. Tak samo Audi, VW i każda inna marka z silnikiem z wtryskiem bezpośrednim. Jazda powoli czy dynamiczna nie matu znaczenia bo chodzi o konstrukcje silnika i sposob podawania paliwa. We wtrysku pośrednim mieszanka paliwowo-powietrzna omywala zawory ssące czyszczac je, a we wtrysku bezpośrednim niestety nie ma takiej możliwości i wraz z ilością przejechanych km osadza sie nagar. Co 50-80tys km czyścimy bądź ręcznie bądź metodą lupinek orzechów tzw wallnut blasting.

Tutaj masz opisane jak ja sam czyscilem ręcznie viewtopic.php?f=155&t=285383&hilit=+N54#p2190403

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.