Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć Koledzy,

Mam do Was dziwne, ale ważne pytanie. Padł mi silnik, paru z Was już to wie, postanowiłem, że jednak poszukam drugiego i będę reanimował moje maleństwo.

Nie mam nikogo znajomego, kto by miał sprawdzony motor dla mnie, więc zacząłem poszukiwania na alledrogo i jak to w ogłoszeniach bywa, mało kto wie co sprzedaje, pytam o rocznik, o normę EU, ale słyszę tylko: "Panie, będzie pasował...". Patrząc na mój rocznik, 2002, to mam EU3, chociaż patrząc w RealOEM to już nie jestem pewien, jak ktoś ma ochotę zerknąć, VIN: PJ38215. Czy to bez znaczenia jaki kupię, aby to był m47n 150KM, czy jest różnica między EU4, a EU3. No a może ktoś z Was ma, albo wie kto ma taki motor w dobrym stanie i oczywiście w dobrej cenie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz euro3 i turbinę sterowaną podciśnieniem, ale nie kupujesz kompletnego tylko sam słupek tak? Najbezpieczniej byłoby kupić z anglika, który jeszcze nie został rozebrany i odpalić, ale jak nie możesz za długo czekać to ciężko będzie znaleźć taką ofertę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dokładnie, szukam tylko słupka. Z tą turbiną, to wiem, ale bardziej mi chodzi, czy sam właśnie goły słupek czymś się różni. Nie chcę kupić i odsyłać..

Z tym odpaleniem i sprawdzeniem byłyby najlepiej oczywiście, ale nie mam takiego w okolicy. Jest kilka takich, ale w drugim końcu kraju, zazwyczaj są to już wymontowane silniki.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

A ja od 2 lat zbieram się w sobie, żeby sprzedać swój silnik i swapować 3.0d 204km ... ale ja mam eu4.

 

Nie wiem czy będziesz sam wymieniał, czy ktoś ci pomoże - natomiast ja planowałem przez mechanika, który ma źródło w pl skąd bierze silniki, najczęściej słupki jako tako sprzedający raczej mu lipy nie wciśnie + pewna odpowiedzialność spada na niego, choć jak wiadomo to zawsze jest ryzyko - tak jak to widzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będzie to robił mechanik, chce 800zł. za robocizne. Najbardziej mi chodzi o różnicę między EU3 a 4. Czy gołe słupki w czymś się różnią, bo sprzedająca z allegro mało kiedy wiedzą co sprzedają..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W samym słupku różnic raczej nie powinno byc pomiedzy EU3 i EU4. Różnic spodziewalabym sie w układzie wydechowym (dodatkowo DPF) i ewentualnie w jednostce stresującej. Mozna zweryfikować na realoem.
Opublikowano
Jeśli masz silnik pod EU03 to na taki sam musisz wymienić. Różnice miedzy silnikami EU03, a EU04 występują w: konstrukcji głowicy, układu korbowo-tłokowego, turbinie, układzie wydechowym, układzie wtryskowym oraz układzie przeniesienia napędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i o taką odpowiedź mi chodziło. Znalazłem silnik eu3 i sprzedający zarzeka się, że ma tylko 115kkm.. Trochę trudno mi w to uwierzyć, to i tak jest nie do sprawdzenia, no coż 3150pln i modlić się żeby wszystko grało jak najlepiej..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Krzysku na twoim miejscu jak zakupisz silnik zrobił bym póki jest wyjęty i cały na wierzchu...

 

-uszczelkę miski wymienił

 

-uszczelkę pokrywy rozrządu(chyba,że nic nie cieknie ani nie poci się)

 

koło pasowe przełożył ze swojego silnika jak miałeś w lepszym stanie+uszczelniacz wału nowy dał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak właśnie będzie, nowe uszczelki, nowy simering, a koło i tak muszę swoje założyć, bo silnik będzie goły. W międzyczasie wymyłem kolektor dolotowy, wygląda jak nówka. W ogóle wszystko wymyłem, poszło 10l benzyny, ale wszystko wygląda jak z fabryki.. Jedyny plus tej awarii..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Nie myślałeś na swapem 330d ? Bo widziałem ogłoszenie, ładną masz sztukę - lustrzane odbicie mojej z zewnątrz różni się tylko dodatkowo przyciemnionymi szybami i niższym przodem.

Nie wiem, czy masz czym jeździć w międzyczasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie myślałeś na swapem 330d ? Bo widziałem ogłoszenie, ładną masz sztukę - lustrzane odbicie mojej z zewnątrz różni się tylko dodatkowo przyciemnionymi szybami i niższym przodem.

Nie wiem, czy masz czym jeździć w międzyczasie.

 

Szczerze przyznam, że przez myśl mi nie przeszło.. Teraz tak myślę, że szukając silnika,widziałem sporo m57 i są nawet o połowę tańsze..

Ale nie, już nie będę kombinował, te 150KM w zupełności mi wystarczy do takiej jazdy jak moja, a zależy mi również na ekonomii. Miałem wcześniej e39 właśnie z m57 i sprzedałem, bo przy mojej jeździe, dużo, ale krótkie trasy, paliła tyle co 3-litrowa benzyna..

Co do wyglądu autka, to mi też się podoba, muszę jedynie pomalować maskę i wymienić drzwi kierowcy (ruda je gryzie). Piszesz o ciemnych szybach, u mnie są przyciemnione, a zawieszenie chcę mieć oryginalne, bo jednak zależy mi na komforcie, a już w tym momencie przy kołach 17" i oponach 215/45 komfortu brakuje.. to co by było, gdybym obniżył i usztywnił... wstrząs mózgu na naszych drogach :D

 

PS. Mam na szczęście czym jeździć, tatowy fokus i żony Arosa. Ale to nie to, nie mogę się odnaleźć, jednak bawaria robi najlepsze auta na świecie!!

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Są tańsze bo częściej się rypią te 2.0d i jest większe zapotrzebowanie.

Uważaj przy malowaniu bo srebrny ciężko dopasować ... przerabiałem to parę razy w mojej.

Drzwi mi też jadło przed wakacjami wsadziłem nowe ( pod kolor 200zł )

O ciemnym pisałem, że różni się tym, że mam przednie też ciemne - wszystkie poza czołową równo a zawias u mnie to sportowe dost podw więc jest kapkę niżęj.

 

Ja chyba jak się na swapa zdecyduje ( o ile do tego dojdzie ) to sobie jekiegoś ax-a kupie na przeczekanie, bo akurat nie miałbym czym jeździć.

Owocnych poszukiwań.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy naszych autach i ich przebiegach, wszystko może się zdarzyć, czy to 2.0D czy 3,0D

Silnik już znalazłem, jutro chłopak go wyśle i daję mechanikowi 2 tygodnie na wymianę, a ja zadowolę się fokusikiem.

Co do malowania, to wiem o problemie doboru, ale mam swojego specjalistę i on też wie, że jak coś będzie się różnić, to mu nie zapłacę, a drzwi to tak jak mówisz, już nawet takie znalazłem za 150zł, ale trafiła się ta nieszczęsna przygoda z silnikiem i musiałem odpuścić.

Ciemnych szyb z przodu bym nie zaryzykował, miałem kiedyś w jakimś aucie i w nocy nie zauważyłem kombajnu :wink:

Na szczęście kombajnista był trzeźwy (rzadkość) i wyhamował na skrzyżowaniu...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

a co się wydarzyło motorowni ??

lejące wtryski, panewki czy wał korbowy jak w m47 ?

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puścił napinacz łańcuszka rozrządu, łańcuch wyrwał kilka zębów w górnej zębatce, przeskoczył rozrząd, zawory sptkały się z tłokami, jesen tłok pękł, zawory pogięte.

Według mechanika przyczyną była płukanka silnika zrobiona 100km wcześniej, która wyczyściła osad/nagar na napinaczu, który jakoś trzymał wszystko w kupie. Nie wiem ile w tym prawdy i nigdy się nie dowiem, ale już chyba nigdy nie zrobię płukanki :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Puścił napinacz łańcuszka rozrządu, łańcuch wyrwał kilka zębów w górnej zębatce, przeskoczył rozrząd, zawory sptkały się z tłokami, jesen tłok pękł, zawory pogięte.

Według mechanika przyczyną była płukanka silnika zrobiona 100km wcześniej, która wyczyściła osad/nagar na napinaczu, który jakoś trzymał wszystko w kupie. Nie wiem ile w tym prawdy i nigdy się nie dowiem, ale już chyba nigdy nie zrobię płukanki :D

 

Coś mi się nie chce wierzyć w tą teorie. A nawet rzekłbym nawet, że totalna bzdura.

Opublikowano

Nie wiem czy bzdura, w każdym razie nie raz słyszałem, że używanie jakichkolwiek płukanek kończyło się remontem.

Ja się przed nimi wzbraniam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teorie są różne, najdziwniejsze, że nie było najmniejszych oznak. Po prostu zgasiłem silnik i już go nie odpaliłem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli lejesz dobry olej i nie wymieniasz co 30tkm to daruj sobie te płukanki .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na płukanki to już mnie nikt nie namówi.

Dziś rano zaciągałem samochód do mechanika na wymianę serducha, jest tam kilka warsztatów obok siebie i oczywiście wywiązała się rozmowa, każdy z nich kategorycznie odradzał płukanki i każdy oczywiście miał przypadek, że remontował lub wymieniał silnik po płukance.. Czy to prawda, czy tylko kozaczenie, to już nie wiem. Prawda jest taka, że robiąc płukanie wyleciało mi z silnika sporo skrzepów, płatów jakiegoś świństwa, a na dnie pojemnika, do którego spuszczałem olej było mnóstwo małych granulek jakby kawa rozpuszczalna, także coś ta płukanka wypłukała/umyła. Po zdjęciu pokrywy zaworów i tak znalazłem bardzo dużo jakby smoły na śrubach, dźwigienkach i na samej głowicy, także dziadostwo się jednak odkłada.

Olej zmieniam co 10kkm na 5W40 ze średniej półki, choć teraz zalałem MOTULA, więc chyba górna półka.. Zrobiłem na nim 100km i muszę go wylać, szkoda..

 

PS. Słynny kolega Adamus z działu e39 pewnie by go przesączył przez szmatkę i znowu zalał, niektórzy wiedzą o kogo chodzi, no nie :mrgreen:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Wspomniałeś, że przed tobą ktoś jeździł na 10w prawda ?

Średnia półka to komercyjne rozlewane w Pl ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy średnia półka ?

Tak jak napisał mikan

 

Wspomniałeś, że przed tobą ktoś jeździł na 10w prawda ?

 

Nie.

Zawsze był lany 5W40

Według książki serwisowej zawsze był lany castrol.

Ja lałem LOTOSA 5w40 z normą LL01. Wiele razy się spotkałem z opinią, że dobrze czyści silnik :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.