Skocz do zawartości

Urwany łańcuch rozrządu M57n2 3.0d 231km


michal9393

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

Alibizi jak tam silnik i wymiana?

Jak jeździ? Z ciekawości dużo zapłaciłeś za wymianę w hypertech?

Mój całkiem nieźle, ale z drobnymi przygodami. jak będę miał chwilę więcej to napiszę co i jak.

Pozdr.

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie mozecie napisac co dokladnie wymienialiscie i jak cenowo ? piszecie ze kpl remont z zebatkami itp to 2500 zl . za sam rozrzad gora dol bez kol ,uszczelek itp wolaja ok 700-800 zl - zamiennik febi , swag,mechanicy wolaja sobie min 1500-2000 zl. w kilku warsztatach powiedzieli 4-6 tys netto.Mam x5 e70 2008 268 tys km i mysle czy to ruszac.

 

do wymiany ?

lancuchy, slizgi ,napinacz , lancuch pompy olejowej , uszczelka pokrywy zaworow , uszczelki pod kolektor ssacy , uszczelki misy olejowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M57 z konca 2005r i mimo to wymienilem rozrzad. Caly lacznie z kolami i lancuchem pompy olejowej. Przejechane mam 200tys. I pierwsze wrazenia sa takie ze silnik sie bardzo wyciszyl, o wiele mniej klekocze. Jak ktos ma pow rocznika 2006 to nie ma sie co zastanawiac, w jednej z galerii jest podsumowanie kosztow wymiany silnika. 26tys. Nie mowiac o ryzyku kupienia niesprawnej jednostki.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
No i moj tez strzelil :shock: e61 525d manual 228 tys km. 2007 rok. Strzelil na autostradzie dolny lancuch, pokrzywione walki rozrzadu i pekniety zab na pompie wysokiego cisnienia, oraz dziura w dolnej pokrywie rozrzadu. Oczywiscie jeszcze krzywe zawory i dwa popychacze pekniete, do tego wszystkiego oba walki rozrzadu wygiete - masakra jakas. Blok juz mam aluminiowy niestety, no ale bede naprawial. Pytanie mam, czy przy remoncie wymieniacie pompe wysokiego cisnienia? Moze to ona sie przyciera i rozciaga lancuch ktory w koncu peka. Edytowane przez rekin315
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co słyszałem to powodem pękania rozrządów w M57 na aluminiowym bloku jest niższa waga silnika i co za tym idzie jego większe wibracje względem tego samego silnika na żeliwie. Pompa nie ma tu znaczenia.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz, tez mi sie tak wydawalo ze to blad w konstrukcji/materiale i tyle. Ale gosc z serwisu mi powiedzial ze te pompy jak sie zagrzeja to moga ciezej chodzic i moze byc to powod zerwania lancucha. Nie bardzo bym chcial zakladac uzywke bo moze byc gorsza od mojej, a nowa ma cene z dupy. Swoja droga moja kreci sie bez zadnych dziwnych oporow. Tez nie chcialbym remontowac silnika zaraz jeszcze raz bo znalesc czesci do niego to jakas masakra. Mam druga pewna pompe ale z zeliwnego bloku od 130kw ale ma inne numery, bo moj ma 145kw. Nie wiem czy to tylko roznica w numerach czy tez w cisnieniu. Stress jest jak cholera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj numery to sprawdzimy czy będzie wymienna ale pompy do M57 były trwałe, o wiele lepsze niż w N57 i benzynach. Ja bym jej nie ruszał. Mechanik powiedział w jakim stanie były napinacze i ślizgi? To one się wycierają.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie za to wziolem, chce miec pewnosc ze wszystko bedzie na swoimm miejscu :-) Numer mojej pompy bmw 7798333 a bosch 0445010146, druga od 130kw 7788678 a bosch 0445010073. Slizgi jak nowe, maja tylko znak gdzie lancuch chodzil, ale nawet pod paznokciem go nie czuc. Napinacz sie rozlecial jak lancuch pekl wiec tez go wymienie. Ale lancuchy jak poloze obok siebie, to nowe sa minimalnie tylko krotsze, od starych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki. Nie moglem znalesc takiej informacji. Zostawie chyba jednak stara bo przegladam neta i moj pekl wrecz ksiazkowo przy 220 tys. i zdaje sie ze nikt tych pomp jednak nie wymienia. Docieram dzisiaj zawory i powoli bede to skladal :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem komplet przy 300kkm to miał jedynie łańcuch górny wżery od środka a tak to nie był rozciągnięty czy coś... pompę zakładaj starą, i będzie latać jeszcze długo :) rozrząd możesz kupić swaga to w środku i tak jest bmki tylko ze zdartymi znakami i łańcuchy są iwisa :)


pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj niestety do 300Tkm nie dociagnol :( Kupilem juz lancuchy i uszczelki w bmw, maja dwa lata gwarancji na czesci i to mnie przekonalo, choc koszt nie maly. Lancuchy porownywalem z nowymi to roznica w dlugosci jest minimalna, musiala byc jakas wada do ktorej bmw sie nie przyznaje. Glowice udalo mi sie dostac kompletna z walkami w super stanie. A pompe zostawiam, chcialem ja wyslac do regeneracji ale chodzila do konca wiec mysle ze jeszcze posmiga - zobacze. Do konca tygodnia chyba ja skrece, bo tylko po pracy mam chwile zeby cos pogrzebac i tak skladam na raty pod domem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Moj niestety do 300Tkm nie dociagnol :( Kupilem juz lancuchy i uszczelki w bmw, maja dwa lata gwarancji na czesci i to mnie przekonalo, choc koszt nie maly. Lancuchy porownywalem z nowymi to roznica w dlugosci jest minimalna, musiala byc jakas wada do ktorej bmw sie nie przyznaje. Glowice udalo mi sie dostac kompletna z walkami w super stanie. A pompe zostawiam, chcialem ja wyslac do regeneracji ale chodzila do konca wiec mysle ze jeszcze posmiga - zobacze. Do konca tygodnia chyba ja skrece, bo tylko po pracy mam chwile zeby cos pogrzebac i tak skladam na raty pod domem.

 

siemka, jestem ciekaw jak Twoja bmka? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie moja ma 343tyś i nic się nie dzieje z rozrzadem silnik m57n2 z 2007 r po lifcie, a aso za kompletny krzyczy 3500zl

E60 poliftowa wersja przebieg nieco niższy i jak na razie odpukać, wszystko ok.

Test spalania po modyfikacji oprogramowania silnika.

061fac0013ca14a9m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.