Skocz do zawartości

Bmw E36 318tds Touring. migająca czerwona kontrolka


ToNieJa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dość nietypowy problem z migająca czerwona kontrolka z zabkami po obu stronach. Z tego co się domyślam jest to kontrolka zużycia się klocków hamulcowych. Problem w tym, że kontrolka zapala się i gaśnie co jakiś czas nie regularnie. Dla pewności wymieniłem klocki z przodu. Czujnik nie był przetarty. Bo z tego co wiem jak juz się czujnik przetrze jest do wywalenia i kontrolka juz nie zgasnie do momentu wymiany czujnika. Wiec tu pojawia się moje pytanie czemu ona zapala się i gaśnie... Czy ta kontrolka zapala się również gdy jest mało płynu? Po zmianie klocków zaszła potrzeba odpowietrzenia układu. Zrobiłem tylko przód tak aby jako tako hamowal w ogóle bo jest mi pilnie potrzebny samochód jutro zrobię to porządnie odpowietrzajac i tył i tu pojawia się kolejne pytanie czy po odpowietrzeniu kontrolka może zasnąć? Pytam bo zbiorniczek na płyn jest dwu komorowy i gdy będzie powietrze z tyłu poziom płynu może się zmieniać i jeśli ta kontrolka odpowiada tez za poziom płynu to może właśnie migac. Z góry dziękuję za pomoc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zużycia klocków jest w lewym przodzie i prawym tyle wiec może w tym tkwi problem. Odpowietrzanie zaczynasz od koła które jest najdalej od pompy , czyli prawy tył, lewy tył , prawy przód i lewy na końcu. Zbiornik jest dwukomorowy ale z drugiej komory korzysta hydraulika sprzęgła. Zobacz stan klocków z tyłu i dolej płyn do stanu max.Być może podwiesił się pływak w zbiorniczku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyłem tak jak być powinno.Klocki przód zmienione.Czujnik nie tknięty.Ale tak jak pisałem wcześniej czujnik gdy się przetrze to kontrolka już nie zgaśnie...A mi gaśnie i się świeci na przemian.Jak będę miał czas to sprawdzę tył ale tam nic nie powinno się dziać bo jakieś pół roku temu był robiony.Dodam,że po dolaniu płynu zaczęły mi biegi ciężko wchodzić do tego zaczął jakby skrzypieć wysprzęglik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło tez odpowuetrzylem. Na wysorzrgliku jest odpowietrznik a jak się na max płynu doleje to sam się do drugiej komory przelewa. Nie widzę sensu barwienia się ze strzykawkami :) Możesz jakoś jaśniej opisać gdzie mam wstrzyknac płyn i co ma to dać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka dalej miga... Wymieniłem wysprzeglik i odpowietrzylem. Znów pedal hamulca ucieka w dół. Było dobrze po odpowietrzeniu. Podejrzewam, że gdzieś może łapać jakieś powietrze w układzie. Ma ktoś jakiś pomysl w którym miejscu mogło dojść do rozszczelnienia układu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.