Skocz do zawartości

Bmw E36 318tds Touring. migająca czerwona kontrolka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam dość nietypowy problem z migająca czerwona kontrolka z zabkami po obu stronach. Z tego co się domyślam jest to kontrolka zużycia się klocków hamulcowych. Problem w tym, że kontrolka zapala się i gaśnie co jakiś czas nie regularnie. Dla pewności wymieniłem klocki z przodu. Czujnik nie był przetarty. Bo z tego co wiem jak juz się czujnik przetrze jest do wywalenia i kontrolka juz nie zgasnie do momentu wymiany czujnika. Wiec tu pojawia się moje pytanie czemu ona zapala się i gaśnie... Czy ta kontrolka zapala się również gdy jest mało płynu? Po zmianie klocków zaszła potrzeba odpowietrzenia układu. Zrobiłem tylko przód tak aby jako tako hamowal w ogóle bo jest mi pilnie potrzebny samochód jutro zrobię to porządnie odpowietrzajac i tył i tu pojawia się kolejne pytanie czy po odpowietrzeniu kontrolka może zasnąć? Pytam bo zbiorniczek na płyn jest dwu komorowy i gdy będzie powietrze z tyłu poziom płynu może się zmieniać i jeśli ta kontrolka odpowiada tez za poziom płynu to może właśnie migac. Z góry dziękuję za pomoc :)
Opublikowano
Czujnik zużycia klocków jest w lewym przodzie i prawym tyle wiec może w tym tkwi problem. Odpowietrzanie zaczynasz od koła które jest najdalej od pompy , czyli prawy tył, lewy tył , prawy przód i lewy na końcu. Zbiornik jest dwukomorowy ale z drugiej komory korzysta hydraulika sprzęgła. Zobacz stan klocków z tyłu i dolej płyn do stanu max.Być może podwiesił się pływak w zbiorniczku.
Opublikowano
Odpowietrzyłem tak jak być powinno.Klocki przód zmienione.Czujnik nie tknięty.Ale tak jak pisałem wcześniej czujnik gdy się przetrze to kontrolka już nie zgaśnie...A mi gaśnie i się świeci na przemian.Jak będę miał czas to sprawdzę tył ale tam nic nie powinno się dziać bo jakieś pół roku temu był robiony.Dodam,że po dolaniu płynu zaczęły mi biegi ciężko wchodzić do tego zaczął jakby skrzypieć wysprzęglik.
Opublikowano
Masz zapowietrzone sprzęgło ( ten sam zbiorniczek i płyn) . Ja odpowietrzałem od strony odpowietrznika sprzęgła . Duża strzykawa , kawałek gumowej rurki , i wstrzykujesz płyn.
Opublikowano
Sprzęgło tez odpowuetrzylem. Na wysorzrgliku jest odpowietrznik a jak się na max płynu doleje to sam się do drugiej komory przelewa. Nie widzę sensu barwienia się ze strzykawkami :) Możesz jakoś jaśniej opisać gdzie mam wstrzyknac płyn i co ma to dać?
Opublikowano
Przez odpowietrznik na wysprzęgliku strzykawką wciskasz płyn hamulcowy i zakręcasz odpowietrznik. ( u mnie pomogło)
Opublikowano
A nie prościej napompować pedałem sprzęgła i druga osoba odkręca odpowietrznik ? Dokładnie tak samo odpowietrzyć jak i hamulce :)
Opublikowano
Na pewno prościej tylko jak miałem pompkę sprzęgła na wykończeniu to nie dawało efektu . Musiałem wytworzyć ciśnienie z drugiej strony.
Opublikowano
Kontrolka dalej miga... Wymieniłem wysprzeglik i odpowietrzylem. Znów pedal hamulca ucieka w dół. Było dobrze po odpowietrzeniu. Podejrzewam, że gdzieś może łapać jakieś powietrze w układzie. Ma ktoś jakiś pomysl w którym miejscu mogło dojść do rozszczelnienia układu?
Opublikowano
Dla potomnych.Powodem tego,że migała kontrolka był przerwany kabel czujnika.Nie patrzyłem wcześniej na kabel a na samą końcówkę.Mój błąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.