Skocz do zawartości

Zakup X3 rozterki opinie porady porównania


Chrisb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy i jeszcze nie za bardzo wiem jak się poruszac po forum. Mam pytanie odnosnie automatycznej skrzyni biegow w x3e83 2004 rok 3.0d

Wydaje mi się że trochę przeciaga biegi i jest to odczuwalne w sensie że potrafi bujnąć że człowiek siedząc za kierownicą odczuje zmianę biegów. Czasami jak by był taki delikatny strzał. Nie wiem czy te skrzynie tak mają?? Czy ma na to wpływ napęd 4x4. Możecie coś o tym powiedzieć skrzynia GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po rozgrzaniu bez poprawy. Najbardziej odczuwam te obiawy w mieście. Wydaje mi się że ktoś już tam zaglądał . Wytłumaczę to po swojemu: jak auto jest na podnośniki to widać takie zielone koło chyba nad skrzynia biegów i są na tym ślady jak by było wkładane w imadło czy coś. Przebieg 280000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniłem w tym tygodniu.

W sumie opony też mam nowe wielosezon NEXEN

Nexen to nie opony, to kawalek gumy na feldze, jaki rozmiar tej gumy?

Kasowane adaptacje po wymianie oleju?

Kolego opony to nie pamiętam jakie zadne tam lacie spojrze w domu to dam znać. Nie ,adaptacje nie kasowane po wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby skrzynię perfect a też czasem poczuję lekką gumkę ( nie jakieś szarpanie ale lekko mnie bujnie do przodu mimo delikatnego operowania gazem ) a w 99% jazdy nie czuję absolutnie żadnych zmian biegu ... każdy twierdzi że albo jest idealnie albo chciałby żeby jego tak chodziła no to sam już nie wiem .. NIC MA BYĆ NIE CZUĆ JAK ZMIENIA :? ?


A co do reszty to tak jak pisał kolega wyżej >>>> po wymianie adaptacja/reset .... Olej jest zupełnie inny niż spracowany więc i układ ma być przywrócony do ustawień kiedy oliwa była nowa .. Skrzynia SAMA to zrobi i się zaadaptuje ale potrzeba na to dużo więcej czasu niż wyczyszczenie jej ustawień żeby uczyła się od nowa ...


WIEM >> że co człowiek to inna opinia ( podobnie jak z EGR i klapami ) .. ale u mnie biegi dużo szybciej zmienia po tym resecie ..

Warto byłoby też opisać konkretnie o co w tym chodzi .. bo ponoć są dwa terminy

- reset

- adaptacja

Ja miałem reset do ustawień fabrycznych czyli ?? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon,to chodziło mi bardziej o to,czy są jednakowe przód i tył (nieraz może się różnić felga przód od tyłu i ludzie dobierają złe rozmiary).Nieraz po założeniu niewłaściwych opon(katalogowo),siada nawet napęd X-remont ok 3-4k...Przez głupie opony...

Rozmiar opon 235/55/R17 akurat tutaj to sprawdziliśmy jaki rozmiar jest dedykowany. Wszystkie 4 sztuki są takie same. Kupowane w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To opony sa ok. Ja bym zrestowal adaptacje skrzyni i zobaczyl czy cos sie zmieni.

To w takim razie będę musiał tak zrobić może akurat się uda.

Jeszcze mam pytanie. Czy jak zrobię adaptacje to jest możliwość że skrzynia będzie pracowała gorzej?? Jest jakieś z tym związane ryzyko??

Jest ktoś w stanie podpowiedzieć??

Edytowane przez Marek x3 e83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby skrzynię perfect a też czasem poczuję lekką gumkę ( nie jakieś szarpanie ale lekko mnie bujnie do przodu mimo delikatnego operowania gazem ) a w 99% jazdy nie czuję absolutnie żadnych zmian biegu ... każdy twierdzi że albo jest idealnie albo chciałby żeby jego tak chodziła no to sam już nie wiem .. NIC MA BYĆ NIE CZUĆ JAK ZMIENIA :? ?


A co do reszty to tak jak pisał kolega wyżej >>>> po wymianie adaptacja/reset .... Olej jest zupełnie inny niż spracowany więc i układ ma być przywrócony do ustawień kiedy oliwa była nowa .. Skrzynia SAMA to zrobi i się zaadaptuje ale potrzeba na to dużo więcej czasu niż wyczyszczenie jej ustawień żeby uczyła się od nowa ...

Też się nad tym zastanawiam czy w tych skrzynkach nic ma nie być czuć przy zmianie biegow, czy one po prostu tak pracują??

WIEM >> że co człowiek to inna opinia ( podobnie jak z EGR i klapami ) .. ale u mnie biegi dużo szybciej zmienia po tym resecie ..

Warto byłoby też opisać konkretnie o co w tym chodzi .. bo ponoć są dwa terminy

- reset

- adaptacja

Ja miałem reset do ustawień fabrycznych czyli ?? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niby skrzynię perfect a też czasem poczuję lekką gumkę ( nie jakieś szarpanie ale lekko mnie bujnie do przodu mimo delikatnego operowania gazem ) a w 99% jazdy nie czuję absolutnie żadnych zmian biegu ... każdy twierdzi że albo jest idealnie albo chciałby żeby jego tak chodziła no to sam już nie wiem .. NIC MA BYĆ NIE CZUĆ JAK ZMIENIA :? ?


A co do reszty to tak jak pisał kolega wyżej >>>> po wymianie adaptacja/reset .... Olej jest zupełnie inny niż spracowany więc i układ ma być przywrócony do ustawień kiedy oliwa była nowa .. Skrzynia SAMA to zrobi i się zaadaptuje ale potrzeba na to dużo więcej czasu niż wyczyszczenie jej ustawień żeby uczyła się od nowa ...

Też się nad tym zastanawiam czy w tych skrzynkach nic ma nie być czuć przy zmianie biegow, czy one po prostu tak pracują??

WIEM >> że co człowiek to inna opinia ( podobnie jak z EGR i klapami ) .. ale u mnie biegi dużo szybciej zmienia po tym resecie ..

Warto byłoby też opisać konkretnie o co w tym chodzi .. bo ponoć są dwa terminy

- reset

- adaptacja

Ja miałem reset do ustawień fabrycznych czyli ?? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To opony sa ok. Ja bym zrestowal adaptacje skrzyni i zobaczyl czy cos sie zmieni.

To w takim razie będę musiał tak zrobić może akurat się uda.

Jeszcze mam pytanie. Czy jak zrobię adaptacje to jest możliwość że skrzynia będzie pracowała gorzej?? Jest jakieś z tym związane ryzyko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ista robisz adaptacje i gotowe. moze byc tylko lepiej jesli skrzynka jest sprawna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ista robisz adaptacje i gotowe. moze byc tylko lepiej jesli skrzynka jest sprawna

A jeśli coś jest zużyte w skrzyni to może się coś stać gorszego niż chodzi do tej pory?? Nie jestem pewny czy one tak pracują czy coś jest nie tak. Dlatego pytam. Co mnie czeka w najgorszym wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wiesz jak ma być, nie masz z kim porównać ( w okolicy dorwać kogoś kto ma takie samo auto ) ... to nie ma innej rady, jak jechać do warsztatu gdzie robią ASB .... poszukaj info, czy tu, czy na necie, gdzie są UCZCIWI ludzie a nie naciągacze i powiedzą ci po kikluset metrach WSZYSTKO ...

Ja podjechałem do gości na wymianę oleju i PIERWSZE co zrobili to wsiedliśmy do auta i jazda testowa !!!

Po diagnozie że wszystko jest OK, dopiero na halę i wymiana ... bo nikt uczciwy i poważny nie narazi się na 2000-5000 zł kosztów jeśli zdiagnozuje poważne uszkodzenia które chcesz wyleczyć na przykład samą zmianą oleju ...

MOŻE TAK BYĆ że powiedzą ci .. OK, jest problem ALE >>> z naszego doświadczenia wynika że olej pomoże albo ble, ble, ble coś tam innego jak lockup albo konwerter ... ale tą drogą coś ustalisz .. Skrzynie GM są lipne, no to jest fakt ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, jestem nowy na forum i raczej zielony w motoryzacji.

Mam BMW x3 e83 2d 177km i zastanawiam się na jaki wymienić olej, na stronach które dopasowują olej do silnika wyświetla się CASTROL 5W30, ale znalazłem kiepskie opinie o tym połączeniu (silnik + olej), na jeszcze innym forum polecali 0W40.


Czy możecie mi coś polecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BARDZO polecam Liqui Moly :) ..

Na prawdę warto wlać ten o oznaczeniu TOP TEC 4600 5W30 + dokupić preparat o nazwie CERATEC ... Jeśli auto ma powyżej 200.000 to dwie sztuki .. ZOBACZYSZ jaka będzie różnica w kulturze pracy na LM i co się stanie po 600-800 km kiedy Ceratec zacznie działać w pełni .. :mrgreen:


OCZYWIŚCIE >>> są też dużo lepsze oleje Penrite, Millers itd .. ale LM bardzo dobrze działa i co najważniejsze >> silnik chodzi tak samo od chwili walania do 10.000 czy 15.000 km .. nie jak Castrole i inne trole które po 1000 km robią się jak woda i silnik klekocze jak stary traktor ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :)


Co do przebiegu to 145kkm ale nie mam pewności czy jest on faktyczny


Olej:

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-top-tec-4600-5w30-5l-oryginal-niemiecki-9673817580


a czy CERATEC jakiś konkretny bo tylko taki znalazłem od liqui moly:

https://allegro.pl/oferta/liqui-moly-ceratec-7181-cera-tec-3721-niemiecki-7121204807


I filtry wybrałem ten zestaw (wychodzi taniej o około 50-80zł w porównaniu do innych zestawów na allegro):

https://allegro.pl/oferta/zestaw-filtrow-bosch-bmw-x3-2-0-d-177km-weg-9209597482

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć Panowie,

po krótkim rozstaniu z BMW nadszedł czas powrotu. Przyznam, że sprzedałem dotychczasowe E70, ponieważ było trochę za duże jak na moje potrzeby, pojeździłem różnymi innymi samochodami i jednak to nie to samo.


Ale do sedna, pomyślałem, że kupię klasyczne e83 z silnikiem m57 no i pytanie do was, co sądzicie o tych samochodach:

1) https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0d-m-pakiet-pelne-wyposazenie-serwisowany-stan-bardzo-dobry-ID6DugHX.html

2) https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-bmw-x3-3-0d-lci-steptronic-1-wl-serwisowana-w-aso-bmw-ID6DtjZ3.html


Przyznam, że ta biała, ma fajne wyposażenie, ale nie wiele wiem co w niej było robione, czekam na info od właściciela, także na VIN, natomiast ta druga może nie jest tak dobrze wyposażona, ale wygląda na zadbane autko i kilka rzeczy już z opisu wynika, że było robionych a zatem mniej wydatków w pakiecie startowym. A i tak jeszcze zauważyłem, że z auta z dostępnych na tym portalu, te są w górnych granicach cenowych dla e83...


Pewnie jak się zdecyduję to zaciągną wybrane auto na serwis ale ciekaw jestem waszych opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym szukał 3.0 bez biturbo to ta biała byłaby moja :) ... Bardzo ładne autko, bardzo dobra konfiguracja ..

ALE >> to jest oryginalny M-pakiet czyli zawieszenie jest twardsze, opony dwa różne rozmiary itd ...

Ta z 2007 to w ogóle inna bajka ... "ot takie se" autko jakich setki na ulicach .. W zwykłej konfiguracji widać po nim że ząb czasu już go nadgryzł .. M-pakiet postawisz wśród nowszych aut i nadal wygląda jakoś tam świeżo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem w sprawie tej białej, bo przyznam, że też mi bardziej się podoba. Sprowadzona niedawno z Niemiec, nie ma opłat porobionych, wiec to by było na mnie, ale większy problem, że aby ją sprawdzić w serwisie BMW w Warszawie (najbliższy) to musiałbym ją tam na lawecie przywieźć bo nie ma ubezpieczenia a ja zwykły zjadacz chleba takich możliwości nie mam. Dostałem VIN: WBAPD91070WH77536, z autoDNA wychodzi, że raczej nic tam się nie działo, sprzedający powiedział, że wymienił świece żarowe i sterowniki do nich oraz coś robił przy rozdzielaczu napędu bo kontrolka 4x4 się świeciła. U mnie e70 jak się zaświeciła to wymieniałem jakiś silniczek za 3 tys. a tu nie wiem co zdziałał ale nie sądzę aby tyle zainwestował w auto na sprzedaż.


Nie wiem kurde jak rozwiązać to oglądanie auta, a w ciemno nie kupię. Macie jakiś pomysł ? Może znacie jakiegoś magika od BMW co by ze mną pojechał i mi pomógł bo ja sam to słabo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.