Skocz do zawartości

Zakup X3 rozterki opinie porady porównania


Chrisb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Długo byłem obserwatorekm na forum ale wkoncu coś napisz.potrzebuje porady.Przestudiowalem cały temat wszystkie 63 strony .

Chciałbym kupić x3 e83 tylko benzyne.Na forum opisujecie same Diesle.Jest mało info o benzyniakach bardzo celuje 2.5 lub 3.0 pod lpg. Fundusz do 50 tys. Bardziej patrzyłbym na stan i przebieg niż wyposażenie.jedynym elementem wyposażenia co jest wymagane to Xenony. Za półtorej miecha powiększa mi się rodzina szukam auta pakowanego i bez awaryjnego żeby moja małżonka podczas moich częstych nie obecności bezproblemowo mogła pojechać do mojej teściowej.

Sprzedaje swoje cabrio aby kupić autko rodzinne . Posiadam tez stara ale wygodna Audi A6 z 1999r 2.4 LPG auto jest tykająca już bomba która pali od 20 do 22 l (jak 4.2).nie chce żebym nim Jeździła bo śmierdzi w niej palonym olejem odpala co 2 raz i gaśnie . Do tego w środku wszystko trzeszczy.

Doradzcie mi czy warto kupić i zapłacić 50 tys za x3. Ogladalem tez Hondzie CRV ale to nie to samo auto jest mniejsze nie wspomnę o motorach ... Doradzcie coś przyszłemu Tatusiowi .

Pozdrawiam :8) :8) :roll:

 

 

Gratulacje dla przyszłego tatusia

 

50k zł to dużo jak na x3 e83

Zastanów się dobrze czy nie lepiej dołożyć 15k-20k i brać

X5 e70. Zrób sobie jazdę próbną kilkoma x3 a potem X5.

 

W cenie X5 dostaniesz też młodszego MB GLK który jest lepszy jak e83 gorszy od F25 a do e70 to nie ma porównania bo X5 to klasa sama w sobie.

Mercedesowskie 3.5l v6 też robi robotę.

 

Ja następny co będę brał to właśnie X5 e70

 

Jak chcesz x3 to wydaje mi się że 35-40k zł to maks za to auto. Możesz także poszukać jeszcze tańszego za granicą takiego do 20-25k zł z zajechanym sprzęgłem i rozdzielaczem napędów lub automatyczną skrzynią w rozsypce. Wtedy wkładasz 15k zł robisz naprawy i poprawki wszystko masz na gotowo z LPG za 35-40k zł. Biorąc iksa za 50k zł może się okazać że za rok lub dwa będziesz i tak musiał wykonać remonty, a wygląda na to że chcesz auto trzymać dłużej.

 

Ogólnie benzyna z przebiegiem 200t km to nic nadzwyczajnego a w dizlu to tak koło 300t km się zakręci.Do tego wiek powyżej 10 lat i po 4 lub 8 wlaścicielach. Takie są realia ale idzie znaleźć auto po 1 właścicielu z niskim przebiegiem też.

 

Musisz bardzo uważać i sprawdzić wszystko bez pośpiechu dużo jest takich po dzwonie i po korekcie licznika.

 

X3 z silnikiem m54 to dobry wybór najlepiej 3.0i

Rzędowa szóstka brzmi wspaniale.

 

- automat jak robisz dużo km, dużo w korkach, jak dużo spędzasz czasu w aucie jest wygodniej. Skrzynia automatyczna nie jest konstrukcją wieczną i bezawaryjną. Łatwiej znaleźć iksa w automacie i są tańsze.

 

- manual jak nie jeździsz dużo tzn, ok 10-15t km rocznie.

Więcej frajdy z jazdy, połączenie M54 i manuala jest jednym z najlepszych wyborów. Ciężko takiego znaleźć na alledrogo obecnie są chyba tylko 2 takie.

 

- LPG w M54 i manualu ok 15l na 100km automat jest mniej oszczędny ok 18l. Z LPG jazda wychodzi nawet taniej jak na ON. 15x 1.75zl średnia cena gazu za rok 2016 = 26,25zł na 100km

 

-ON opłaca się jak masz wache z kotła za darmo lub z sprawdzonego źródła po tańszej cenie jak na stacji. Silnik 3.0d pewnie wcale tak słodko nie wychodzi.

 

- Wyposażenie ma ogromne znaczenie. Skoro rodzina się powiększa i żona będzie jeździć autem to warto mieć coś więcej jak tylko Xenony tym bardziej w aucie za 50k zł .

 

Czujniki parkowania tył i przód bo na pewno będziesz zły jak żona regularnie będzie oklepywać na parkingach auto

za które zapłaciliscie 50k zł.

Mocowanie fotelika isofix, bardzo przydatne

Bluetooth też musi być. Warto mieć hak i relingi na dachu oraz siatkę bagażnika nie każdy iks to ma. Fotele sport nie koniecznie muszą być regulowane elektrycznie.

 

Jeśli będziesz jeździł na wakacje autem lub przewoził często klamoty na dachu to warto brać auto z aluminiowym progiem. Jak masz próg to też na parkingu nikt ci nie obije drzwiami lakieru bo x3 jest wyższe od zwykłego auta a próg wystaje więc drzwi potencjalnego szkodnika zatrzymają się na progu.

 

Próg ma też ma wady osoby nie za wysokie lub nawet średniego wzrostu mają utrudnione wsiadanie, wysiadanie . Możesz zrezygnować z jazdy w białych lub jasnych spodniach bo często je ubrudzisz o próg. Kobiety w szpilkach i mini też mają problemy.

Problemu nie ma jak jesteście wysocy.

 

Jak skóra lub sztuczna skóra to obowiązkowo podgrzewane siedzenia. Ja mam SENSATEC/SCHWARZ (KASW) w zimie nie jest tak zimna jak prawdziwa skóra, różnica jest bardzo odczuwalna.

 

Ja mam jeszcze elektryczne podgrzewanie silnika na postoju ponieważ to wersja z krajów zimnych. Dzięki grzałce auto bardzo szybko przełącza się na gaz oraz szybko mam ciepło w kabinie. Separator oleju jest inny i rurki odmy mają ocieplenie co jest bardzo ważne przy jeżdże na krótkich dystansach.

 

Powodzenia w poszukiwaniach.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Racja

Dizla na pewno nie dostaniesz, ale benzyna z przebiegiem 250t km wydaje się osiagalna.

 

Tu znowu pojawia się pytanie ile na dzień dobry w takim aucie wyniesie pakiet startowy. 10k zł czy więcej?

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10kzl pakiet startowy?? jak opony 4-5 kzl :) dołóż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Grusnyj musi mierzyć siły finansowe na zamiary.

 

Co do lamp xenonowych na których tak mu zależy to radzę je sprawdzić przed zakupem auta bo ja zaliczyłem wtope. Ogladalem auto za dnia kanał, komp, miernik lakieru itp. Nie sprawdziłem jak świecą o ciemku.

 

Nie przejmuj się że sprzedawca popatrzy na ciebie jak na kosmite że przyjeżdżasz oglądać auto jak jest już ciemno.

Moje świeciły bardzo kiepsko i jeździłem tak kilka dni, niedługo bym potrącił pieszego na przejściu dla pieszych po prostu go nie widziałem.

 

Do pakietu startowego musiałem doliczyć 700zł za regenerację plus nowe żarniki. A jak bym sprawdził to bym wynegocjować jeszcze niższą cene.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki siarka o taką opinie mi chodziło.

:8) :P

50 tysia to moje max uciułane :D :mad2: zaraz kupuje mieszkanie,dziecko i itd mam już podzielone wydatki.Ale dzięki za uwagi biorę je do Siebie to Wy tutaj się znacie nie ja.

Siedziałem wczesniej na forach Audi ale tam (2006 powyzej)te silniki to kupa gruzu wkładać 5 tysia w sam silnik żeby nie spalał oleju to gruba przesada nie mówiąc o innych eksploatacyjnych rzeczach.Bajki o małym spalaniu.....

Podoba mi się bryła x3 środek w sumie też .Wiadomo że by się chciało coś nowszego ale utrzymanie też jest ważne.Spalanie mnie nie przeraża teraz auto pali mi do 24l więc 17 -18 to i tak mniej :D

 

X5 za duże dla mnie i części są już relatywnie droższe.Wbrew pozorom X3 oferuje dobry stosunek ceny do jakości.Mercedes nie ta klasa za droga eksploatacja. Jeżdzę po Krakowie tutaj za wszystko liczą Sobie jak za przysłowiowe zboże.Autem będzie jeździć żona ewentualnie ja jak znajdę czas na ryby ,X-drive się przyda nie raz się zakopałem....

 

Wiadomo że każdy lubi fajne wyposażenie ,chciałbym skóry podgrzewy siedzeń i tym podobne ale bezwzględnie priorytetem są xenony,czujniki można Sobie dołożyć za nieduże pieniążki.

Sporo jest aut i duży rozrzut cenowy ale mam nadzieje że uda się coś znaleść.

Wiem że promocji nie ma! za auto w dobrym stanie i "oryginalnym" przebiegiem trzeba zapłacić temu mam budżet do 50 tysia.

dzięki wam za uwagi .Jescze zapytam o rozrząd wszystko to jest łańcuch czy pasek też występuje?a jak sam łańcuch to czy coś się z nim dzieje do 300-350 tyś km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lektura dla niezdecydowanych co do zakupu x3 e83

 

 

https://m.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-uzywanych/czy-warto-kupic-uzywane-bmw-x3-e83-od-2003-do-2010/1220160751/

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak 535 ma być za 30 to też odradzam. W sumie to każdemu odradzam przedliftowe e60. Kupe problemów ze wszystkim, światła świecą jakby nie było, może 5% z oryginalnym przebiegiem.

Patrz na x3 w manualu, no chyba że od cypisa bo widzę sprzedaje.. Na inne nie patrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) no w x3 jest pare elementow ktore lubi sie zje.. uszkodzic ;P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 za mniej do sprzedazy nawet nie podchodze bo szkoda :) wszystko zrobione sporo zapasowych czesci :) a przebieg 134 kkm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze ze rynek stanął na głowie i ludzie biorą ceny nie wiadomo czym się kierując. Jadę oglądać 3.0D 2005 rok sprzedający liczy 30tys, cóż przyjeżdżam, bo blisko i oczywiście auto zmęczone pod każdym względem ale niska cena, za dwa dni oglądam ten sam rocznik za 40tys i jakież jest moje zdziwienie kiedy tak naprawę stan jednego i drugiego egzemplarza nie wiele się różni. Mam wrażenie że teraz każdy chce wystawić swoje auto za jak najwyższą cenę, bo coraz więcej kupujących wychodzi z założenia że chce dać jak najwięcej. Jak model i rocznik rynkowo stoi między 40tys a 50tys to każdy jedzie oglądać tą najdroższa bo myśli że będzie najlepsza w super stanie, w porównaniu do tej najtańszej, a tak wcale nie jest, jakieś sztuczne windowanie cen.
x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bo kierujesz się złą zasadą zakupu. " droższy to pewnie będzie w lepszym stanie"

 

Ja robię to inaczej szukam najtańszego.

 

Po poszukiwaniach w PL gdzie 50% jest po dzwonie i korekcie licznika , następne 30% jest tylko po korekcie lepiej rozejrzeć się samemu za granicą.

Wielu sprzedawców perełek w PL nie udostępnia nr VIN co już można zaliczyć jako coś do ukrycia, kolejnych handlarzy zdemaskujemy poprzez sprawdzenie historii auta.

Zostają tylko takie co historia i przebieg się zgadza i trzeba jechać zobaczyć zweryfikować stan , co często okazuję się że auto jest zaniedbanie , a wielu przypadkach po dzwonie i jeszcze kupę kasy za taki kibel wołają.

 

Ja zabrałem auto 3.0i w manualu ze Szwecji z oryginalnym lakierem na całym aucie i prawdziwym przebiegiem 194t km

Zapłaciłem za niego dużo mniej jak za najtańszy cały egzemplarz który był dostępny na allegro.

 

Co otrzymałem:

 

1 auto z oryginalnym przebiegiem i lakierem co oznacza odpryski lakieru na masce i lusterkach - tego jeszcze nie poprawiłem

2 utleniona czarna podstawa lusterka kierowcy - polakierowałem na czarno

3 brak zaślepki halogenu lewego - kupione nowe i założone

4 jeden ledwo działający kluczyk drugi w częściach - kupione 2szt nowe , groty docięte , elektronika przełożona z nowymi bateriami , kodowanie

5 pęknięty klosz lampy ksenon prawy - kupiony używka i założony

6 paląca się kontrolka od hamulców - nowe czujniki zużycia klocków przód i tył , przetaczanie tarcz z przodu malowanie zacisków, nowe tarcze kotwiczne przód

7 błędy z kompa P0171 P0174 P0301 P0304 P0300 P1511 P0102 P0113 , wypadanie zapłonu na wielu cylindrach , na każdym z osobna

silnik ja był zimny to telepał budą , po rozgrzaniu falowanie obrotów - wymiana dziurawego kolana dolotu , nowy oring zaworu DISA, nowy separator oleju + rurki, nowy przepływomierz MAF, wężyk od podciśnienia

8 nie działające oświetlenie tablicy i przycisk otwierania klapy - nowy cały element

10 słaby akumulator jeszcze oryginalny - wymiana na nowy

 

i to co najbardziej mnie ucieszyło podczas oględzin auta :

Właśnie te mankamenty były podstawą do ostrej negocjacji z i tak już bardzo niskiej ceny auta i powiodło się.

 

11 wyciek płynu chłodzącego z pękniętego zbiorniczka wyrównawczego - nowy zbiorniczek , płukanie układu , nowy płyn

12 wycieki oleju pod autem , ocieknięty silnik i skrzynia - po umyciu okazało się ,że cieknie miarką oleju , oring za 1zł załatwił sprawę , dodatkowo założyłem nowy uszczelniacz czujnika poziomu oleju

13 ciężko wchodzący 1 bieg - wymiana oleju w skrzyni załatwiła sprawę

14 szarpanie i głuche uderzenia podczas szybkiej zmiany biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 trochę twardy pedał sprzęgła - trzeba było zdjąć skrzynie i sprawdzić sprzęgło, BINGO sprzęgło było spalone , wymiana na nowe bez dwu masy , pedał zrobił się bardziej miękki szarpania i uderzenia znikły. Dodatkowo został założony nowy simering wału oraz trzy simeringi szkrzyni .

 

Dodatkowo zostały wymienione wszystkie oleje i filtry, paski

Naprawy wcale nie wyszły drogo większość zrobiłem sam.

Najwięcej zapłaciłem za wymianę sprzęgła + uszczelnienia 1650zł razem z częściami

Sam demontaż i montaż skrzyni to koszt 400zł dla tego nie wymieniałem dwu masy skoro to tyko 400zł mogę to zlecić jeszcze raz za 100t km jak padnie dwu mas

 

Wszystkie przypadłości silnika M54 i M52tu i jak je usunąć są na YouTube.

 

Jedynie wtopę zaliczyłem z lampami xenonowymi bo nie sprawdziłem a były do regeneracji plus nowe żarniki co kosztowało 700zł

 

Kupując auto droższe które powinno być w lepszym stanie i tak może się okazać ,że dużo będzie do naprawy

Ja przynajmniej teraz wiem co mam a i tak wyszło to taniej jak niby gotowy zadbany egzemplarz.

Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden zrobi tak jak ty..

Inny sie na tym nie zna i nie ma szans by to ogarnal.. jak pojedzie do warsztatu to skasuja tak ze straci drugie tyle co za auto zaplacił.. przy okazji wymienia 30% niepotrzebnych elementów:) takie polskie realia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kieruje się ta zasada. Poprostu rynku się odwrócil przez głupotę ludzi. Teraz prawie w każdym ogłoszeniu, stan idealny, zapraszam z miernikiem lakieru, zgadzam się na wizytę w ASO itd a różnica 10tys na egzemplarzu.

 

Kiedy 3 lata temu sprzedawałem swoje wysłuzone auto, gdzie kilka rzeczy było do zrobienia, uczciwie wystawiłem 30% taniej i miałem prawie 70 telefonów w dwa dni. A teraz wystawiam Volvo taniej bo dwumas do wymiany, OC i przegląd się kończy, opony też, to nikt absolutnie nikt nie dzwoni bo za tanio.

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.