Skocz do zawartości

nie przyjemny zapach po wyłaczeniu klimy


areczek149

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Temat był poruszany x razy, najprawdopodobniej parownik jest zawalony syfem. Trzeba dotrzeć do parownika i bezpośrednio na niego nanieść środek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich poprzednich autach i w bmw miałem podobny problem ale żadne ozonowanie itp nie pomagało. Najlepszym i sprawdzonym sposobem jest wyłączenie klimy trochę wcześniej przed wyłączeniem auta. Wylaczasz klime wcześniej otwierasz szybę i niech to wilgotne powietrze wyleci z nawiewow i z auta. Nie zadziała to od razu ale jak będziesz o tym pamiętał to zobaczysz że po jakimś czasie problem zniknie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez odpływ wody albo od strony silnika przez klapy zamykające obieg. Trzeba zdjąć obudowę, w której jest filtr przeciwpyłkowy i jeszcze jedną taką pionową ("grodziową"). Uzyskuje się świetny dostęp do takiego jakby pojemnika, w którym jest wentylator i klapy wpuszczające powietrze z zewnątrz. Trzeba przez nie wprowadzić rurkę od preparatu do czyszczenia klimy, uważając by nie ocierała o wentylator. Następnie należy ustawić parametry "systemu wentylacji :)" tak, aby te klapy były zamknięte. Nie musi być włączony obieg zamknięty - u mnie po włączeniu klimatyzacji klapy się zamknęły pomimo wyłączenia zamkniętego. Dmuchawa na max i z 15 min. Pianka jest wdmuchiwana praktycznie bezpośrednio na parownik. Efekt rewelacyjny. Polecam spróbować. Uważam, że każde ozonowanie też powinno być przeprowadzane tą drogą, a nie od wewnątrz albo bez zdejmowania podstawy filtra przeciwpyłkowego. Wcześniej stosowałem okresowo jakieś dezodoranty uruchamiane wewnątrz auta - efekt jakiś tam był, ale nie umywa się do tego, który mam po zastosowaniu opisanego zabiegu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu o klimę trzeba dbać. Ozonowanie powinno się robić z dwa razy w roku, a nie raz na 2 lata... Te pianki różnego rodzaju to chyba ostateczność. Wiadomo najlepiej sobie wyjąć parownik i wymienić, jednak jak obejrzy się obojętnie jaki film pokazowy z tego zabiegu to 99,99% chętnych odpuści. Smród jest przez roślinki, grzybki, które sobie skolonizowały układ. Kurz nie śmierdzi. Niestety 90% ludzi nie ozonuje klimy, co w dzisiejszych czasach kosztuje w porywach 50 zł. Można kupić sobie za 200 zł maszynkę do ozonowania. Tylko wiadomo to nie jest sprzęt przemysłowy i takie ozonowanie trzeba zrobić z 10 razy częściej.

 

Dodatkowo smród w aucie powoduje niewyprana tapicerka, która po 10 latach swoje przeszła i warto zafundować jej porządne pranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich poprzednich autach i w bmw miałem podobny problem ale żadne ozonowanie itp nie pomagało. Najlepszym i sprawdzonym sposobem jest wyłączenie klimy trochę wcześniej przed wyłączeniem auta. Wylaczasz klime wcześniej otwierasz szybę i niech to wilgotne powietrze wyleci z nawiewow i z auta. Nie zadziała to od razu ale jak będziesz o tym pamiętał to zobaczysz że po jakimś czasie problem zniknie.

 

 

zgadzam się z kolegą nie mogłem pozbyć się tkzw smrodku i wyczytałem gdzieś o tym wcześniejszym wyłączaniu ,zacząłem robić tak od początku sezony klimatyzowania i żaden zapach się nie wydobywa ale to prawda ,że po jednym razie to nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez tak robie ze wyl klime wcześniej dając dla układu czas na odparowanie wilgoci(kilka minut przed postojem max5min), minusem jest to ze wilgoć idzie przez kratki do auta ale stosowanie tego regularnie opóźnia syfienie układu co później daje smrodek....

 

u Was tez po wyl klimy momentalnie kratki nawiewów robią sie wilgotne ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiam max 5 stopni różnicy względem tego co na zewnątrz

obecnie 25stopni na auto a i tak wieje mega zimne powietrze, jak juz schłodzi wnętrze to na 2 biegu wentylator pracuje

zrobie kiedys zdj nawiewu ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafi363 - nie leci ale ostatni raz sprawdzałem po zimie, wtedy był suchy i nic nie kapało.

@pablo294 - tez mi sie tak wydaje, różnica temperatur, moze moja klima mocno mrozi hmm, w innych autach prawde mowiac nie przyglądałem sie, inna sprawa ze one słuza do przewożenia z pkt a do b i tam klima nie jest wyl. przed końcem jazdy hehe ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na czyszczenie parownika. Dam znać jak pomaga i czy dużo pomaga. U mnie dodatkowo nie wiem czy u wszyzstkich ale po wyłączeniu klimy oprócz smrodu jakiś dziwny nalot się uwalnia, nie widać go ale czuć na skórze... Może to wilgoć wydostająca się z nawiewów ale smród jest nieziemski. Skuszę się chyba też na ozowanie wnętrza i nawiewów. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyłączyć klimę 1-2 min przed zgaszeniem silnika? :roll:

Robię tak w każdym aucie i w żadnym nie śmierdzi, ale jak chcecie możecie rozbierać auto.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pstryknąłem zdj tak jak wczoraj pisałem

 

tak wyglada u mnie wilgoc kilka chwil po wyl klimy (temp na dworze 28stopni, 20minut jazdy na klimie nastawionej na 24stopnie auto)

http://i58.tinypic.com/5v7x1s.jpg

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po lewej stronie od lini czerwonej widac wychodzącą wilgoć na kratki nawiewu ;) (zwróc uwage na kolor kratki robi sie ciemniejszy = wilgoć)

na prawym nawiwie też to widac ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po szyczeniu parownika. Koszt 200 zł. Zasyfiony od nowości i stąd ten smród i nieprzyjemne uczucie na skórze po wyłączeniu klimy. Po przeczyszceniu od razu inaczej. Zapach jest przyjemny i delikatny, smród znikł.

Możesz napisać słów kilka o procedurze czyszczenia tego parownika? Jak się do niego dobrali, rozbierali pół samochodu czy jakimś magicznym sposobem się dostali? Pytam, bo mam podobny problem, a raczej miałem, bo od dłuższego czasu stosuję technikę przewietrzania nawiewów przed wyłączeniem, jednak czasem smrodek wilgoci zaleci mimo wszystko. Domyślam się, że parownik nie wygląda najlepiej. Gadałem raz z gościem podczas ozonowania i powiedział mi, że mają jakiś sposób na czyszczenie parownika bez rozbierania połowy samochodu, ale nie wnikałem wtedy w szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.