Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jak juz taki temat istnieje to przepraszam ale nie moglem nic znaleźć. moja bunia e 46 320i 1998r i mam taki mały a może i duży problem z silnikiem na biegu jałowym tzn strasznie spada z obrotów tak ok 500 i obroty falują tak pomiędzy 500-1000 o/min na komputerze ( nie wiem co za program) wywala błędy na każdym cylindrze i tu problem bo za cholerę nie wiem co to za błędy cos z wypadaniem zapłonu.

 

po odpięciu wtyczki od czujnika zaraz za filtrem powietrza ( chyba przepławka nie jestem pewny bo od nie dawna poznaje ten silnik) to silnk nagle ozywa i podnoszą się obroty do ponad 1000 a potem delikatnie spadają i pracuje w miarę równo.

 

panowie auto stało ponad pól roku wcześniej wszystko było ok no i na dodatek wydaje mi sie ze osłabł jak miałem gaz wciśnięty do podłogi na 3 biegu i tak z 60 km/h to bunia praktycznie nie przyspieszała a jak delikatnie popuściłem gaz to zaczęła jakoś tam przyspieszać. 4 bieg 80 km/h to samo 5 bieg 100 km/h to samo

Opublikowano

http://www.my330i.com/odb2.php tu możesz sprawdzić błędy.

To może być wiele rzeczy od błahych jak świece czy cewki,

mogą to być sondy, wspomniany przepływomierz, lewe powietrze ( nieszczelność w dolocie ) pompa paliwa, Odma itd itp aż po katalizator

podłącz pod komp sprawdź błędy i opisz dokładniej bo nic nie pomożemy.

Wiesz ty masz benzynę i na 4 przy 8o km/h nie oczekuj nie wiadomo czego heheh zredukuj trochę silnikowi będzie łatwiej

BUNIA :)
Opublikowano
wygląda na przepływomierz co sam odkryłeś

nie można tego tak jednoznacznie ocenić bo po odpięciu przepłyki silnik z innych parametrów ustala sobie dawkę paliwa bardziej obstawił bym pompę paliwa która już ciśnienia nie daje plus wymiana filtra PALIWA

tu jest dla kolegi bardzo dobra lektura ...

viewtopic.php?f=69&t=206010

BUNIA :)
Opublikowano
dzięki za odpowiedzi a nawiązując do tej odmy patrzac od gory silnika wychodzi to kolanko do tego jest te plastikowa rurka i mam ja popękana praktycznie urwana i może ona dawać taki efekt? ze silnik sam sobie zwiększa obroty i zmniejsza a czasami gaśnie
Opublikowano
czy ta rurka musi byc ori czy mozna zamiast jej dac gumowego weza zbrojonego i na opaskach ja zamontować. tak na razie bo bede w domu n weekend i raczej nie uda mi sie kupic ori a potrzebuje auta
Opublikowano
to już od ciebie zależy ale ja u siebie takiej rzeźby bym nie odwalił. zresztą nie wiadomo czy to jet problemem u ciebie
BUNIA :)
Opublikowano
Nie szczelna odma moze dawać różne objawy, jeśli górna rurka jest popekana to nawet nie chce myslec co się dzieje na dole. Chcesz miec dobrze jeżdżące auto wymień całą odme z wszystkimi rurkami a jest ich 4. dlaczego się wymienia wszystkie? Bo jak zaczniesz je ściągać to zaczną pękać ci w rękach. Jak wymienić odme znajdziesz na youtube krok po kroku.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano

Jeśli chodzi ci o tą gumę co łączy przeplywkę z przepustnicą to wymień na nową. Ja płaciłem w IC jakieś 60 zł więc koszt nie duży a będzie szczelnie.

 

Jak nie ma mocy to zczytaj kody z inpy bo może padł ci czujnik połozęnia wałka rozrządu - ja miałem uszkodzony i nie chciała bunia jechać. No ale to inpa pokaze. Wymiana tego czujnika tylko na ori. Przestrzegam odrazu przez zamiennikami bo ja kupiłem i nawet komp go nie widział. (szkoda kasy). Założyłem ori używkę i jest ok.

Opublikowano
Nie szczelna odma moze dawać różne objawy, jeśli górna rurka jest popekana to nawet nie chce myslec co się dzieje na dole. Chcesz miec dobrze jeżdżące auto wymień całą odme z wszystkimi rurkami a jest ich 4. dlaczego się wymienia wszystkie? Bo jak zaczniesz je ściągać to zaczną pękać ci w rękach. Jak wymienić odme znajdziesz na youtube krok po kroku.

chyba

 

najlepiej jak całość juz wymieni na nowe bo pewnie nikt nigdy tego nie zrobił ... a przy zdejmowaniu wszystko moze sie rozpasc zadna oszczędność na pojedynczych rurkach.

BUNIA :)
Opublikowano
panowie a możecie mi podac jakis link z allegro jak to wszystko wyglada co mam kupic bo nie ukrywam zielony jestem troche w ych sprawach
Opublikowano
http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/odma-odpowietrzenie-silnika-przewody-bmw-komplet.html

 

chodzi o to co na fotkach nie ma z jakiejś innej firmy troche tańszego

 

o masz kolego niestety takie koszty zawsze można było malucha kupić a tak na poważnie nie wiem czy są zamienniki ale na pewno są dostępne dwie wersje ODMY normalna i na kraje skandynawskie ( jakoś ocieplona :D ). Niestety jest to dość ważna rzecz i nie ma co w zamienniki się bawić a do tego policz sobie ekstra koszt w serwisie bo pewnie sam tego robić nie będziesz. żeby wymienić trzeba sporo rzeczy narozbierac w tym cały dolot ( choć są magicy co podobno nie zdejmują ale jak z jakością naprawy nie wiem ? ) wymiana u mechanika to z 400 zł co najmniej bo to pół dnia roboty mechanika, dla osoby która robi to pierwszy raz cały dzień

BUNIA :)
Opublikowano
Nie trzeba ściągać dolotu. Po co sobie dodawac roboty, owszem jest ciasno, pozatym żaden mechanik też tego nie robi. Wymiana nie iest skomplikowana. zobaczcie sobie filmiki z youtuba, jak mam dać mechanikowi 400zl to bym wolał spędzić całą sobotę na wymianie do tego browarek i jakis grill.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
panowie problem rozwiązany a mianowicie pęknięta rurka była problemem ale jak juz mialem rozebrane to wymieniłem cała odme i wszystkie rurki. oczywiście nie trzeba ściągać kolektora chociaz było by łatwiej ale ile dodatkowej roboty. jak cos to piszcie pomogę na ile będę mógł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.