Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam. czy mozna bez wiekszych problemow wymienic silnik w e36 compakt z 1.6 m43 na 1.8 litra, czy wiaze sie to ze zmiana skrzyni, mostu i innych rzeczy?? sprzedaz samochodu i kupienie nowego z silnikiem 1.8 nie wchodzi w gre Edytowane przez wojtekr
Opublikowano
Wiem że napisałeś że nie wchodzi w grę ale wydasz o niebo wiecej kasy aby to przerobic niż zmieniajac auto,bo ceny tych modeli tzn 1.6 a 1.8 sa zbliżone,w silniku m10 wystarczało przełożyć dół kobyłki bo głowice były takie same ale w m43 dojdzie ci robota z elektronika bo inne moce i dawki paliwa,skrzynia i most moga zostac te same.pozdro
Opublikowano
przekladasz silnik i komputer i po robocie...

 

Jasne ale napisz mu jeszcze ile na to wyda a ile zyska na mocy.....

Opublikowano
sprzedaz samochodu i kupienie nowego z silnikiem 1.8 nie wchodzi w gre

 

a to czemu :?:

masz przebite numery :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (oczywiscie żart)

Be eM Wu
Opublikowano
sprzedaz samochodu i kupienie nowego z silnikiem 1.8 nie wchodzi w gre

 

a to czemu :?:

masz przebite numery :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (oczywiscie żart)

 

DOBRE :mrgreen:

Opublikowano

jasne :)

nie chcialem sie chwalic, ale mam najladniejszego kompakta w Polsce, kocham go i dlatego nie chce sprzedawac hehe

 

i chce sprecyzowac pytanie, bo chodzilo mi o silnik 1.8 is m42 (140koni), czy z nim nie bedzie problemow, oprocz komputera?

 

bo w 1.6 chyba wygwizdalo mi uszczelke, bo robi za duze cisnienie i wywala mi weze, jutro jade do machera i zobacze ile sobie krzyknie za naprawe. jak ponad 1000zl to wole dolozyc i wsadzic wiekszy silnik, bo i tak mialem to w planach

Opublikowano

I co powiedział macher?

 

 

A swoją droga podziele się przy okazji swoim problemem.

 

Zabrałem się własnie za wymiane 1,6 na 1,8 M42, ale do e 30 wkładam M42 z E36 kompakt. I jesacze stoję ( dwa tygodnie temu zacząłem robotę, bo nie wiem jak zastąpić fabryczny immobilazer, który się zanajdował w macierzystym E36 318ti Compact z 1995 r.

 

Czy ktoś wie jaki sygnał puścić do kabelka zielonego 0,35 mm i czarnego 0,5 mm znajdujących się w głównej wtyczce silnika?

 

Pozdrawiam

 

Grzegorz

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano

pytalem w automacher w milocinie i koszt wymiany uszczelki ok 600zl ze sprawdzeniem glowicy, tylko jeszcze dochodza koszty lawety ok 15km, bo pali 3 litry wody na 1km, bo rozwalilo taka plastikowa tulejke, tylko ze jak poszla glowica to trzeba czekac ok 3 tygodni, bo na spawanie wysylaja do gliwic :duh:

zostawilem w innym warsztacie, zeby mi macher wymienil ta tulejke, zeby zlikwidowac wyciek i u niego wymiana uszczelki ze sprawdzeniem glowicy ok 400zl.

 

narazie naprawiam, ale pytanie o zamianie silnika aktualne.

ile trzeba dac za kompa do 1.8is m42, bo silnik ok 1700zl?

Opublikowano

komp - moduł DME ver. 1.7 xxxxxxx

 

kupiłem za 300 zł razem z silnikiem, ale mozna by jeszcze gdzies nieco taniej tak myslę.

 

I czekam na pomoc!!! please!!!

Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
A moze lepiej byloby od razu na 2.5 zmienic? Wtedy to bys mial jeden z najlepszych compactow w Polsce! Co prawda duzo wiecej roboty no ale zmienilbys 102 konie na 192 czyli wzrost o prawie 100%! Troche mnie poniosla fantazja, bo w moim compacie, a mialem go przez poltora roku, caly czas myslalem o tym, zeby taki swap zrobic. :8)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Gosciu od którego kupilem to M42 juz nie zyje. Zalozyl zamiast 140 KM do Compacta 192 KM i owinąl sie na drzewie zaraz po tym jak wyjechal z garazu...
Pogadaj, a potem "zrób to sam" oraz zajrzyj na: realoem.com
Opublikowano
Przeciez wzrost mocy nie jest taki, żeby nie dało się opanować wozu. Zresztą żadna moc taką nie jest. Po prostu nie można przeginać z gazem na zakrętach, a po zwiększeniu mocy o 35% trzeba na nowo nauczyć się kontrolować wóz.
Opublikowano

Panowie - wiem ze silnik jest czescia wymienna jak kazda inna ale mam 2 pytania:

1.czy taki swap z mniejszego silnika na wiekszy jest dozwolony? (wiem ze silniki o tej samej pojemnosci bez problemu mozna zamieniac)

2.jezeli jest to dozwolone to jak na to patrzy ubezpieczyciel - np PZU w razie jakiejkolwiek (odpukac) nazwijmy to "awarii" na drodze-gdy wyjdzie na jaw jaki nowy silnik siedzial w autku :) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.