Skocz do zawartości

E46 330XI olej i płyn chłodniczy, pomocy!!!


Matuszak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

Na wstępie zaznaczę ze to mój pierwszy post na tym forum wiec przepraszam za niewiedzę.

Mam bardzo pilne pytanie. Mianowicie zauważyłem że od ostatniej wymiany oleju w silniku (było to dokładnie 972km temu) poziom oleju jest na poziomie 1/3 pomiędzy minimum i maximum na bagmecie. Oznacza to że ubyło 0.7l oleju. Oczywiście sprawdzałem to na zimnym silniku. Nie odczuwam spadku mocy oraz nie widzę w lusterku niepokojącego dymu za sobą przy odpuszczaniu czy dodawaniu gazu. Oprócz tego raz widziałem (akurat kto inny wyjeżdżał samochodem z garażu) że puścił małego czarno- szarego bąka przy odpalaniu. Sprawdzałem to wielokrotnie - nie powtarzało się to więcej. Podczas jazdy po kilkunastu minutach zapala się pomarańczowa kontrolka oleju, gaśnie po ponownym odpaleniu silnika. Poza tym płyn chłodniczy co prawda jest w odpowiedniej ilości lecz ma brunatną barwę.

Jaka może być przyczyna? Uszczelka pod głowica?

Dodam że samochód zakupiłem 3 miesiące temu, od strony mechanicznej został jedynie wykryty minimalny wyciek z simeringu wału korbowego oraz z uszczelki filtra oleju. Wtedy też był zmieniany olej, oraz wszystkie płyny.

 

Pozdrawiam i liczę na wasza pomoc

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji tis I kazde aso powie ci ze 1L na 1000km, tak jak kolega wyżej pisze. Jak wlejesz dobry olej to nie bedzie brała tyle, no i oczywiście odma musi być zdrowa. Wszystkie m54 biorą olej jedne wiecej drugie mniej zależy jak auto było servisowane wczesniej. A co do lampki to albo juz ci pokazuje zeby dolać, u mnie dopiero przy min, albo czujnik w misce padnięty
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając o zużyciu oleju w M54 stwierdzam, że trafiłem perełkę. U mnie też niestety trzeba dolewać, ale od wymiany do zapalenia się żółtej kontrolki minęło 12 tys km.

 

Na początek sprawdził bym odmę, czyli albo ją wymienić, albo wykluczyć z obiegu. Warto sprawdzić czy w dolocie jest olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo prawda jest taka, ze te silniki sa delikatniejsze niz M50 czy M52.

Ludzie niestety korzystaja w pleni z tych 231KM i z czasem silnik zaczyna troche oleju wciagac. Dlaczego np odmiana dwulitrowa w opinii uzytkownikow nie ciagnie tyle, co 3.0?

To, ze norma dopuszcza do 1l/1000km jest zabezpieczeniem sie producenta przed reklamacjami, zdrowy silnik, bez turbo powinien braci ilosci minimalne, a litr na 1000 to bardzo duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, z tego co czytalem, to ludzie, ktorzy to robili wcale nie pozbyli sie zmykajacego oleju.

Wiem, ze to czesta przypadlo N46 ale M54? Niestety bede obstawal przy tym, ze te silniki po prostu sa delikatne. Bez porownania z M50.

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=119901&sid=d0f5fd2a03b08d26e2fef0ea9e2fa99b&start=20

Z konkurencyjnego forum.

 

Wniosek, zeby bylo dobrze, powinienes zrobic uszczelnienie Vanosa, pokrywy zaworow, uszczelniaczy zaworowych, odme i cholera wie, czy to pomoze, bo mozesz miec delikatny przedmuch na pierscieniach.

Czyli nalezaloby jednak zaczac od zmierzenia cisnienia na tlokach, co akurat jest dosc proste i nie drogie. Ja bym na pewno od tego zaczal a potem zaczal uszczelniac.

 

Tutaj jeszcze cytat z posta na forum

 

"Często gaz rozszczelnia silnik i bardzo lubią pękać pierścienie. Ja miałem ten sam problem. Założyłem gaz a wcześniej jeździłem na benzynie. Od gazu pękł mi jeden pierścień i auto brało litr oleju na 2000 km.

Radził bym udać się do mechanika i zmierzyć kompresję na każdym tłoku. Ciśnienie powinno mieścić się w granicach 10-11 bar. Jeżeli będzie niższe, to znaczy że masz pierścień do wymiany."

 

I kolejny:

"Tak sie złożyło ,ze mogę powiedzieć z własnego doświadczenia o tym silniku ,który miałem w e39 (1999r),wówczas rocznym z przebiegiem prawie 50 koła a sam przez cztery lata zrobiłem nią kolejne 120 tys . I nie zagladalem pod maskę za często nie było tez potrzeby dolawnia co 1000 km oleju jak juz na 10000 może litr ,zawsze tego samego oleju zalecanego do tego modelu.potem auto pozlo do polski na TAXI , gdzie założona została instalacja gazowa,auto wyzionelo ducha jakieś dwa lata temu z przebiegiem z tego co mi mówili 700 koła ,wiem ze nie uskarżał sie sie nowy właściciel na niesamowite zużycie oleju przez pare lat.

W domu mam e60 z m54 ma nie spelna 95 koła najechane .

Wiec nie wyssalem z palca ,ale z użytku własnego 8) "

 

A to jest kwintesencja tego, co napisalem:

"Ile prawidłowo M54B30 powinno mieć kompresji na cylindrach. Ja pojechałem do okręgowej stacji diagnostycznej (domniemam, że wiedzą co robią) i wartości sporo rózniły mi się od wspomnianych 11Bar. To możliwe, żeby kompresja była o połowę mniejsza a auto jeździło?:D Może przypchany filtr powietrza albo coś? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.