Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z dziwnym bardzo głośnym metalicznym klekotem w silniku e39 525tds 97r. automat. Klekot jest cały czas, przy zwiększanych obrotach i zmniejszanych również. Nie są to wtryski, bo były sprawdzane u mechanika poprzez kolejne ich odłączanie. Moc jest bardzo dobra, spalanie w normie, odpalanie bez problemu, ogólnie poza klekotem nic nie dolega. Od momentu jego wstawienia przejechałem ok. 8tys. km i cały czas klekocze tak samo. Pytam na forum, gdyż może jakieś wskazówki otrzymam, bo każdy mechanik mówi już co innego np. że to rozrząd, hydrauliczne popychacze zaworów itp. Nie wiem, czy jest sens rozbierać silnik, bo jest to już drugi w tym samochodzie (w poprzednim urwał się rozrząd tj. klin) i to właśnie w nim coś stuka.

 

Załączam filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Pqdfb5XirAI&feature=youtu.be

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Może i panewki, ale u mnie słychać i na zimnym i na ciepłym silniku bardzo głośno. No może po nocy jak odpalę to na początku jest trochę, ale tylko trochę może ciszej. Dzięki za odp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździj i się nie przejmuj. Wiele TDSów trapi to stukanie, czyli na zimnym jest ok. a po 5 min. pracy silnika zaczyna się pojawiać.

Z tym powinno chodzić i 10 lat albo i do końca życia samochodu.

Nie jest to panewka, nie wymieniaj również kompensatorów zaworowych bo nic to nie da prócz tego, że wydasz pieniądze.

Są 2 opcje, dlatego dwie bo nikt jeszcze na 100% nie potwierdził tego bo jest spory koszt i każdy z tym jeździ.

Będzie to któryś zawór gdzie jest uklepane gniazdo zaworowe i kompensator nie jest w stanie zlikwidować takiego luzu, lub sworzeń na 5 tłoku.

Co do sworznia to w jednym przypadku było to to, bo silnik był zrobiony i po w/w naprawie silnik pracował cichutko.

U kilku osób takie stukanie objawiło się również w 3,0d.

PS. Masz u siebie silnik od E34. W E39 nie występował alu kolektor ssący,były tylko z tworzywa.Zamienić się nie da bo inaczej są szpilki w głowicy.

PS2.Nie chcę źle wróżyć, ale ten silnik ma sporo nalatane.Przeważnie taki odgłos pojawia się w silnikach z przelotem 500-600 tk.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Moze przypadek ze wlasnie na 5-tym, bo w kilku egzemplarzach tak się zdarzyło?

 

Podobnie padające wtryski w M57, w kilku sztukach padło na 2 cylindrze i potem weszła obiegowa opinia, ze w tym miejscu jest jakas wada ;]

 

 

 

PS. Podziwiam autora, ja bym z takim klekotem nie mógł jezdzic, ale jak napisał poprawnie cichy, luz na sworzniu to nic groznego i niestety tez swiadczy o sporym przelocie, z dość ciezkim butem ;[

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.