Skocz do zawartości

Szarpnięcie podczas gwałtownego dodawania gazu


Magker

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

od pewnego czasu podczas jazdy pomiędzy 1000-2000 obrotów przy gwałtownym i mocnym dodaniu gazu samochód na sekundę szarpnie/zadławi (ok 7 na 10 przypadków)

przy łagodnym dodawania gazu nic takiego się nie dzieje, objawy występują przy zimnym i rozgrzanym silniku

 

komputer będę mógł podłaczyc dopiero w poniedziałek dlatego opisuje teraz ten problem bo może ktoś już się z nim zmagał

samochód wyposażony w automatyczną skrzynię która działa jak igła, tylko w opisanej sytuacji jest problem

E91, N52 325I, przejechane 170 tyś,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze zrobil sie luz na pol osiach

:duh:

 

To chyba musialby byc luz ze 2 metry :norty: .

 

A powaznie... musiasz do kompa podlaczyc inaczej mozna tylko powrozyc z fusow.

- filtry

- pompa

- przeplywka

- turbo

- sterownik ... itd

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie same objewy tzn przy przełanczaniu biegu czasami się jakby zadławił na sekunde, ale nie szarpie , mam 3.0 197 KM e91 . 2008 rok i przejechane 150 tyś km . Nie wiem dziwne te objawy . gadałem z mechanikiem to mówił, że praawdopodobnie to jest jakiś pierdolnik przy turbo .jutro podłanczam pod kompa go . Wtryski to raczej nie będą, bo by podczas normalnej jazdy też przerywał, a to występuje tylko przy przełanczaniu biegów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem podłączyć pod kompa i nic nie wyszło praktycznie . Jestem w belgii , pojechalem do mojego mechanika tutaj , co się zajmuje tylko bmw i mini i powiedział, żeby czasem nie szukać za daleko . Komputer wykazuje błędy elektryczne itd, ale nie mechaniczne . spojrzał pod auto i wymienił filter paliwa, okazało się że filter paliwa był od nowośći , czyli od 2008 roku, wymienił i jest lepiej , bynajmniej tak mi się wydaje . jak narazie , zobaczymy potem .także może warto od najtańszych rzeczy zacząć .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM! JA MAM PODOBNE OBJAWY TYLKO U MNIE WYSTEPUJA PRZY ZIMNYM SILNIKU. KIEDY AUTO STOI W GARAZU PARE DNI TO NIE MOGE WYJECHAC BO TAK SZARPIE JAKBBY PALIWO NIE DOHODZILO... NIE MAM POJECIA CO TO MOZE BYC, U MNIE SILNIK 330XD E91 MANUALNA SKRZYNIA....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem, podlaczylem

Wyszedl walniety elektrozawor na wydechu, dziwne bo obroty nie falują

mam dwa nowe, założe i sprawdze

 

Wymienilem oba elektrozawory, (co prawda uszkodzony byl ten na wydechu, ale miałem oba nowe) zrobiłem adaptacje, wykonałem trase nad morze i z powrotem i szarpniec przy gwaltownym wciśnieciu gazu JUŻ NIE MA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam ten sam problem chlopaki... Otoz mam wielkie trudnosci ruszajac z miejsca zeby wpiac 1 bieg, probowalem na roznych obrotach, szybko i wolno wrzucac bieg i zawsze jest to samo. Samochod strasznie szarpie jak sie wcisnie gaz zaraz po zmianie biegu (najczesciej na biegach 1-2-3) a gdy sie probobuje bardzo wolno wrzucic bieg to w tej chwili miedzy wrzuceniem biegu a dodaniem gazu opadaja obroty i znow szarpnie (gwaltownie zwolni). Jesli sie gaz bardzo delikatnie wcisnie (aleee to bardzoooo delikatnie to jeszcze to w miare funkcjonuje) lecz wtedy samochod czuje opor w przyspieszeniu...

 

Czasem wywala kontrolke na desce "check engine" ktora po kilku dniach znika... Bledy po odczytaniu:

 

P0420 - Zdolność konwertera katalitycznego do usuwania szkodliwych składników spalin, tzw. współczynnik konwersji (blok cylindrów nr 1) - poniżej wymaganej wartości (Catalyst System Efficiency Below Threshold)

 

 

Błędy prawdopodobne:

 

P0133 - Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) - za wolna zmiana wartości napięcia sygnału wejściowego (za mała szybkość odpowiedzi czujnika) (O2 Sensor Circuit Slow Response)

 

P0130 - Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) - wadliwe działanie (O2 Sensor Circuit)

 

C0243 - Elektromagnes/miernik #2 ABS lewy przedni - niski sygnał wejściowy

 

P0100 - Obwód przepływomierza mierzącego masowe lub objętościowe natężenie przepływu powietrza - wadliwe działanie (Mass or Volume Air Flow Circuit)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim samochodzie jest podobnie, pierwsze biegi bardzo trudno wrzucić bez szarpania samochodem. Wygląda to jakby silnik nie potrafił płynnie wkręcić się na obroty które wymusza obrót kół.

 

Zauważyłem, że po wizycie w aso w ramach service inclusive (czyli np wymiana oleju) jest lepiej - przez 100-200 km.

Kiedyś zrobiłem adaptacje czujników typu przepływomierz w ISTA Rheingold i również pomogło na chwilę.

 

Wydaje mi się, że ma to coś wspólnego z zasilaniem powietrzem i paliwem ale nie wiem co :? :?:

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy panowie ktorzy maja silnik N52 i skrzynia automat 1000-2000 obrotów przy gwałtownym i mocnym dodaniu gazu samochód na sekundę szarpnie/zadławi (ok 7 na 10 przypadków) to zanim wam wymienia mechanicy cale auto to zrobcie OSOBISCIE (bardzo prosta procedura) reset TBA !(a nie przez ASO BMW bo oni woedza ze jezeli diagnoza sie potwierdzi to sa w szarej dupie szczegonie jezeli ktos jest jeszcze na gwarancji bo nie maja na to rozwiazania). skasujcie inne bledy Jezeli problemy przyspieszania ustana, to dajcie znac zaraz powroca ale jest diagnoza, zniszczony map TBA. Bardzo powszechne, malo znane, 1500 zl naprawa.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
wymieniłem filtr paliwa, problem zniknął na jakieś 3 tygodnie i znowuż powrócił, miałem go podłączone do kompa, to wyszło , że świece są do wymiany, ale z tego co wiem to świece nie mają z tym nic wspólnego, świece to zapłon przecież, a i wyszedł jeszcze błąd filter cząsteczek stałych . Jak go kupowałem , to wyświetlał mi się błąd na kokpicie, że filtr cząsteczek stałych do wymiany jest, ale byłem u mechanika i usunął go, tzn , wysyłał tak jakby sms do komputera w moim aucie i kazał mi przejechać minimum 30 km z prędkością 120 km na godzine , ale to było przedtem. ale błąd nadal istnieje jak się podłączy do komputera samochód, ale na kokpicie nie ma go . nie wiem czy jest to mozliwe, że od tego jest ten problem . zamuli go czasem na 3 biegu, 4, 5 i 6 , czy to może być filtr cząsteczek stałych ? to jest sekundowe przymulenie , i zaraz po zmianie biegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, na poprzedniej stronie pisalem, ze problem powrocil po raz drugi. Pojechalem do serwisu, wymienili komplet cewek i świec. Jak dotad problem sie nie pojawil.

 

p.s. wgrali mi tez nowy soft do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.