Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

od momentu kupienia bmw e 36 z 1991r. borykam się z uciążliwym problemem, mianowicie:

-wymieniłem spinki szyb w manualnym mechanizmie opuszczania , były pęknięte.

powiedzmy że po 4-5 krotnym użyciu szyb spinki znów pękły , wymieniłem ponownie i ponownie i tak w kółko.

podejrzewam że prowadnica szyb jest skrzywiona, ale z jednej i drugiej strony???

coś mi tu strasznie śmierdzi .

może u kogoś wystąpił taki problem? kiedyś słyszałem że to wada w bemkach

prosze o jakieś instrukcje , nie wiem jak w innych modelach 3-serii ale w tej z 91r jest malutko miejsca żeby poszperać w boczku drzwi

idzie lato ,a w aucie jest parówka , ratujcie

pozdrawiam

 

 

Proszę o poprawne formułowanie tytułów tematów.

viewtopic.php?f=68&t=120678

Edytowane przez MaTeo1005
Opublikowano

zdejmowałem boczki i po założeniu nowych spinek sprawdzałem...

wszystko jest ok szyba podnosi sie i opuszcza bez żadnych problemów

boczek założę kilka razy pokręcę korbą i trach ...spinka pęka

a jak można wyjąć prowadnice z drzwi? jest taka opcja?

spinki po pęknięciu wyglądają tak jakby ścieło je , a i mechanizm z nowymi spinkami chodzi lekko, nie ma żadnych oporów

Opublikowano
Prowadnice wyjmiesz odkręcając (małą grzechotką z nasadką 10mm)śrubkę od wewnątrz drzwi,Która znajduje się na dole prowadnicy i tyle.Jeżeli bez boczka jest ok to problemem może być sam boczek drzwi.Boczek zakładasz bez problemu i pasuje dobrze-jakimi wkrętami przykręcasz boczek do drzwi,może są za długie jak nie są ori.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

po długiej przerwie odpowiadam

boczki mam na ori spinki także luz miedzy mechanizmem a boczkiem jest ok.

po wymianie spinek a właściwie ślizgów szyba do połowy podnosi sie normalnie a ddalej idzie do przodu.

tak jakby wypadała z prowadnicy a skrajny ślizg mechanizmu podnosił wyżej jedną stronę .

Opublikowano
A taka blaha sprawa- masz na slizgu spinke zabezpieczajaca, ta metalowa? Druga, czy caly mechanizm jest caly, nigdzie nie peka? W szczegolnosci przy nitach? Obejrzyj go dokladnie, po calym obrysie. Mi zaczal pekac przy jednym nicie, szyba szla nierowno i przycieralo uszczelke i lamalo wlasnie slizgi. Z tego co pamieatm to w coupe jest odkrecana prowadnica na srube a w sedanie nie. W sedanie jedyna regulacja jaka jest prowadzenia szyby to sruba w dolnym lewym rogu drzwi (kierowca) ktora sie przykreca takie dlugie ramie od mechanizmu opuszczania. I tam rzeczywiscie jest pewien zakres regulacji.
Opublikowano

koledzy regulacja nic nie daje, długie ramie po wyregulowaniu sprawia że szyba opuszcza sie równo i to wszystko reszte trzeba załatwić siłą rąk

wszystko jest tak napięte jakby miało zaraz strzelić i najbardziej boję sie o szybę , bo gdy opuszczam słychać trzaski spinek a szyba cała drży

zauważyłem że przy opuszczaniu i podnoszeniu cały sie rusza , tzn od ślizgów po półkole zębate, wygląda to tak jakby działały odwrotne siły niż powinny zamiast szyby to mechanizm idzie w dół i szyba skasza sie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.