Skocz do zawartości

Problem po swapie m50b20nv->m50b20 wtryski nie podaja paliwa


MichalEs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłosników bmw. Zarejestrowałem się na tym forum ponieważ,na 3er nie znalazłem odpowiedzi i temat stanął w miejscu. Otóz po tym jak przeskoczył mi łancuch zakupiłem drugi kompletny silnik m50b20nv na boschu i zacząłem swapa. Auto stoi juz złożone jednak jest problem z paliwem. Pompa paliwa chodzi, lecz wtryski nie dają mgiełki a czasami kilka małych kropelek paliwa.

 

To co sprawdziłem :

 

Napięcie na wtryskach podczas rozruchu wynosi ok 1.5v a max 2.64 v

Podłączając końcówke miernika plusową pod +12v przy bezpiecznikach a drugi koniec pod wtyk we wtryskiwaczu miernik pokazuje napiecie ponad 12v, co ciekawe masa pojawia się na obu wtykach wtrysku,z tego co wiem, tam powinno byc + i - . Jednak niezależnie do ktorego wtyku włoze koncówke miernika to jakby pojawiała sie masa, nie wiem ile V tam jest ale miernik za kazdym razem wskazuje ponad 12v i tak jak pisałem wyzej, podczas proby rozruchu badając same wtryski napięcie wskazuje max 2.64v.

 

Czy mam jakieś przebicie do masy ? Co to może być ? Dodam,ze nie ruszałem wiązki ani sterownika. Mam drugi sterownik równiez boscha,ktory pochodził od silnika,ktory zamontowałem jednak jest to samo. Podmieniłem już całą listwe wtryskową wraz z regulatorem cisnienia i nic. Myślałem,ze mam zapchany filtr paliwa więc go ominąłem na chwile i jest to samo. Czujniik połozenia wału i wałka ma rezystencje w normie. Mam drugie sprawne czujniki ale nie podmieniałem. Iskra na swiecach jest, pompa pracuje,przekaznił załącza pompe. Wiązka była opisana więc raczej nie pomyliłem wtyczek. Na próbe zamieniłem wtyczki od czujnikow wału/wałka, próbowałem tez odpalac bez tych czujników lub z jednym z nich i nic... Moje E36 nie ma EWS-a. Stacyjka zwykła,kluczyk z latareczką, brak "puszki" za schowkiem, rocznik wrzesien 92.

 

Auto nigdy nie miało LPG więc zapieczone wtryski odpadają, zawsze lałem Pb98. Przed swapem było wszystko ok, czasami miałem problem z odpaleniem po dłuższym postoju, auto odpalało po 3-4 razie, nie wazne jak długo kręciłem, nie miało to wpływu, musiałem zakręcic 3 razy, kiedy juz odpaliłem i go zgasiłem to odpalał od kopa za kazdym razem. To był jedyny problem.

Szukałem tematów o wtryskach i jedyne co znalazlem to :

 

Wtryski są sterowane masą, plusy maja wspolne

Napiecie na wtryskach powinno wynosic 11-14v

Inny uzytkownik jakiegos forum miał problem z jednym wtryskiem i na wszystkich miał napiecie 5-6v ale miał sterownik simensa.

 

Może uszkodziłem jakoś wiązke przy swapowaniu ? Z listwy wtryskowej wychodzi jakis kabelek,ktory był przykręcony do tej łapki nad obudową termostatu, chyba masa. Kiedy ją odłącze to przy próbie rozruchu migają mi lampki na desce.

 

Moze ma ktoś dobrego mechanika we wrocławiu ? :) Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedz.

 

Z góry dzięki i pozdr! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kiedyś tam swapowalem cintka z 900 na 1.2 to wtryski miały przejście na masę mimo tego lały normalnie ful grupa sprawdź podziałkę kabli do kompa posprawdzaj przejścia albo prościej będzie jak podłączysz kompa pod serducho:) moze wyskoczy blad aktywny zapisany :P

albo napisz do mnie na gg 10496104 to myślę ze rozwiążemy problem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Iskrę masz na wszystkich cylindrach?Sprawdz napięcie na kablu plusa wtryskiwacza względem masy auta.Wtyczka nie może siedzieć na wtryskiwaczu.Nie multimetrem tylko żarówką.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie mam jak grzebac w bmw bo nie mam go pod domem, poza tym pracuje cały czas po 12h. Oddałem juz garaz , ktory wynająłem na swapa więc to tez troche utrudnia sprawe. Prawdopodobnie wezmę lawetę i oddam auto do mechanika. Więcej strace w pracy kasy niz zaoszczędze jak sam naprawie.

 

Ciśnienia nie sprawdziłem, nie mam czym. Myśle jednak,ze jest ok, pompa hart kupiona w styczniu tego roku. Przed swapem było ok. Pompa raczej wyrabiała, do odcinki sie ładnie wkrecał.

 

Piotr520, chodzi Ci o to,zebym plusa łapał z wtrysku a minusową końcówke od np bloku silnika ?

Właśnie iskre sprawdziłem tylko na jednym garnku... moj błąd a raczej brak czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście napisałeś że wtryski nie dają mgiełki tylko czasem "kropelki" paliwa. Gdyby się nie otwierały nie byłoby tam nic, chyba że są nieszczelne. To czy pracują w ogóle możesz sprawdzić organoleptycznie, dotknij je gdy są wyjęte z listwy i kręć rozrusznikiem, poczujesz czy pracują czy nie.

Za ciśnienie w listwie paliwowej odpowiada regulator, pompa może podawać idealnie, ale jeśli regulator puszcza to po prostu przelewa spowrotem do baku, bez ciśnienia na listwie wtrysk nie ma czego rozpylić.

Sprawdź ciśnienie, regulator, jeszcze raz przejrzyj podłączenia przy listwie i regulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiałbym miec pecha,zeby obie listwy/regulatory były uszkodzone, najpierw byly sprawne z mojego starego silnika,pozniej podmienilem na te z silnika,ktory kupiłem. Niestety nadal nie mam czasu podjechac i posprawdzac. Dzis moze ogarne lawete i mechanika ale najpierw chcialem go pod kompa podłączyć, czy sterownik wykryje bład regulatora ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listwy wcale nie muszą być uszkodzone, upatrywałbym tu raczej "czeskiego błędu". W m50b20 na listwie regulator powinien zbijać ciśnienie do 3bar. Sprawdź jeszcze raz po kolei:

1. Zasilanie listwy - powinno być podłączone po przeciwległej stronie do regulatora czyli do króćca wychodzącego z listwy w dół.

2. Wyjście z listwy - czyli powrót do zbiornika, podłączone do króćca przy regulatorze.

3. Podciśnienie do regulatora - sprawdź dokładnie czy jest podpięte pod kolektor ssący.

 

I opcja gdy nie ma możliwości podpięcia manometru a chcemy sprawdzić wtryski:

 

Trzymając listwę paliwową z wtryskami na wierzchu, tak żeby można było sprawdzić czy wtryski podają paliwo odłącz powrót do zbiornika, kruciec zatkaj palcem i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Pompa podaje ciśnienie ponad wspomniane wcześniej 3bary i jeśli jej wydajność jest ok oraz układ elektryczny steruje wtryskami to powinieneś zaobserwować "mgiełkę". Jeśli tak właśnie będzie to regulator umarł, jeśli nie to należy szukać problemu wcześniej, tzn pompa ewentualnie sterownik.

 

Regulator jest mechaniczny, komputer nie wyrzuca błędu związanego bezpośrednio z nim samym w tym modelu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suchii Dzięki wielkie, faktycznie popełniłem czeski bład na samym poczatku, mialem odwrotnie podłączona listwe. Po zmianie jednak nic nie pomogło. W tej chwili wyglada to tak, ze zasilanie paliwa (z filtra) jest podłączone do listwy od strony chłodnicy. Powrót do baku mam podłączony do regulatora. Cieńki wężyk od podcisnienia jest podpiety pod regulator-kolektor więc wszystko niby ok.

 

Mam juz mechanika,ktory tym się zajmie ale nie powiem,ze wasze rady sa cenne bo zaoszczedze mu sprawdzania niektorych elementów.

 

Chociaz strzelam w ciemno to i tak bede celował w jakis babol na wiązce. Może ja uszkodziłem przy swapowaniu.

Najbardziej męczy mnie to napięcie na wtryskiwaczach. Od 1v do 2.64 sprawdzane miernikiem elektrycznym z wyswietlaczem cyfrowym a slyszałem,ze wtryski mozna sprawdzic tylko wahadłowym. Przy skrzynce z bezpiecznikami jest taka sruba , ktora trzyma grube plusowe przewody, i do tej wlasnie sruby przykladam jedna koncowke miernika a druga do wtyku na wtrysku i miernik pokazuje ponad 12v, nie przy probie rozruchu tylko na sucho, co ciekawe masa pojawia sie na obu wtykach wtryskiwacza bo miernik odrazu pokazuje ponad 12v. Czyzbym mial jakies przebicie do masy ? Zanim ktos mnie opierdzieli za to,ze wypytuje a nie robie tego sam to powiem,ze jestem strasznie ciekawski :) Poza tym, im wiecej dowiem sie na forum tym mniejsza szansa,ze Pan mechanik nawkręca mi śmieci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzić możesz jak napisałem wcześniej tylko plus na wtryskiwacze do masy auta,albo napięcie na obu kablach wtryskiwacza coś około 0,8V.Nie sprawdza się do plusa ani multimetrem wskazówkowym.Wskazówkowe multimetry działają na zasadzie zwarcia i łatwo uszkodzić elektronike.Druga sprawa to pisałeś że odłączyłeś kabel cewek przy obudowie termostatu a to przeważnie kończy się upaleniem kompa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wtryskiwacze sterowane są +12v. Winny był czujnik położenia wału. Niby opór miał ok a jednak był skopany. Co ciekawe pompa pracowała i była iskra a czesto ludzie nie maja iskry i pompa nie podaje jak jest czujnik uwalony. Wymiana czujnika nie pomogła i szukałem dalej. Ostatnim podejrzanym byla pompa paliwa,ktorą wymieniałem w grudniu zaraz po zakupie auta. Przez 30 sekund powinna przetłoczyc litr paliwa, moja przetłoczyła 2 litry az sie przelało z butelki. Brakowało mi jedynie manomentru zeby sprawdzic cisnienie na listwie. Kombinowałem z tym paliwem chyba ze 2 dni. Sciągnąłem powrót paliwa z listwy i zwarłem przekaznik od pompy i na powrocie nie bylo paliwa co swiadczyło,ze pompa nie osiąga odpowiedniego cisnienia. Zanim jednak zamowiłem nową zajrzałem do baku. Głownym winnym był plastikowo-gumowy węzyk,ktory podaje paliwo z pompy przez jej obudowe. Był zabezpieczony trytką, ktora rozpadła mi się w rękach. Załozyłem opaske metalową i BMW odpaliło od strzała. Az mnie trzęsie jak sobie pomyśle,ze przez 2 miesiące nie miałem samochodu bo jakis idiota trytki plastikowe do zbiornika pozakładał... Dodac musze,ze auto nie bylo u ani jednego mechanika ani na zadnej diagnostyce. Kilka osob z innego forum oferowało swoja pomoc ale zaden sie nie zjawił :duh:

 

Dziekuje wszystkim,ktorzy mi pomogli :D Banan na mojej twarzy był bezcenny jak R6 zagadało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.