Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. :)

 

Mam problem podczas wycieczki rozleciało mi się główne koło pasowe to z gumą. Części już zakupiłem( koło, paski, simering itp.itd) Jak już robić to porządnie zabrałem się za wymianę i tutaj pojawia się problem :) Jak wymienić to koło próbowałem na biegu z zaciągniętym ręcznym i wciśniętym nożnym, ale idzie strasznie ciężko a nie chcę czegoś uszkodzić. Moje pytanie brzmi następująco czy są jakieś specjalne patenty na odkręcenie tego czy dalej muszę się z tym siłować w ten sposób, oraz jaki tam jest gwint lewy czy prawy. Nie chcę przedobrzyć i czegoś urwać :) z góry dziękuję za wszelaką pomoc :) pozdrawiam

Opublikowano
Patentem jest specjalny klucz łapiący te "ząbki" na kole pasowym ale naprawdę mało kto go ma. Wiem że we wrocku i w nysie taki jest jakbyś był z okolicy. Gwint jest normalny ale trzeba użyć bardzo dużej siły. U mnie się udało metodą piąty bieg, hamulec z całej siły i metrowa przedłużka ale ledwo ledwo bo wszystko sprężynuje i brakowało już miejsca na obrót. U ojca w aucie odkręcaliśmy w ten sposób że założyliśmy klucz, oparliśmy go o podłogę, zakręcili rozrusznikiem i po problemie ale w tym silniku bym tego nie robił :norty:
Opublikowano
Akurat bliżej Krakowa mieszkam :) Kluczyk wyspawałem sobie piękny pasuje elegancko tylko dziś już trochę ciemno na kombinowanie z tym jutro się tym zajmę :) A propo patentów to myślałem nie wiem jak z tym jest ale czy da się zblokować koło zamachowe przez jakiś wziernik tak jakby do wymiany rozrządu i wtedy kręcić i czy nie urwę tam czegoś, czy lepiej kręcić na biegu i hamulcu :) problem polega też na tym że wszyscy mechanicy w okolicy zrobili sobie długi weekend a obowiązkowo potrzebuję samochód na niedzielę :) A na całe szczęście mam gdzie robić to popróbuję. Ale patentu z rozrusznikiem faktycznie nie będę ryzykował Bo szkoda mi mojej Beatki :D
Opublikowano
Ok wielkie dzięki za szybką pomoc postaram się najpierw z kluczem a jeśli to nie pomoże to to dopiero będę blokował może puści :) Dam znać jak mi poszło :)
Opublikowano
W ZG również jest specjalny kluczy ale do modeli po-liftowych :P .
Opublikowano
Już po problemie wielkie dzięki panowie za pomoc :) udało się ze zblokowaniem ząbków i 1.5 metrową rurą jako przedłużka do klucza 22 :D klucz z ząbkami zrobiłem za pomocą grubej rury i teleskopu od jakiegoś japońca bardzo fajny patent :) przynajmniej zaoszczędziłem na mechaniku i mam pewność że jest solidnie zrobione :) Jeszcze tylko jedno pytanie z jaką siłą należy dokręcić tą śrubę strzelałem i ustawiłem około 16 kNM teraz rozebrać żeby poprawić w razie czego nie będzie problemu :)
Opublikowano
Jeżeli było kupione koło pasowe Corteco to powinna być w środku instrukcja jakim momentem trzeba dokręcać. Bo tylko takie zdaje egzamin, wszystkie inne podróby, szkoda kasy i nerwów. Miałem problem z piszczeniem podczas zapalania silnika. Magicy tzn. niby mechanicy do wymiany rolki, napinacz, itp. czyli pół auta by trzeba było wymienić. Kupiłem ori pasek w BMW, koszt 180zł trochę dużo, szkoda kasy tak sobie myślę. Piszczenie ustąpiło," piękny dźwięk" przy zapalaniu a pasek ma już 2 lata:: To tak na marginesie może komuś to się przyda :cool2:
Opublikowano
Z tymi paskami w motoryzacyjnych jest coś nie tak, to fakt. Mój conitech wytrzymał niecały miesiąc i piszczy jak cholera :mad2: Trzeba będzie w aso kupić.. :roll:
Opublikowano

Witam koledzy przy okazji podepnę się do tematu, jestem właśnie po wymianie koła pasowego i wszystkich pasków, problem w tym że teraz silnik chodzi głośniej niż przed wymianą, czy ktoś wie czym to może być spowodowane? Dodam że silnik to m47n

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakiej firmy koło?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kurczę nie wiem dokładnie jaka firma wiem tylko tyle że kosztowało ok 520zł, corteco było założone rok temu i tylko tyle wytrzymalo dlatego teraz założone zostało tańsze

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mechanik który to robił twierdzi że wszystko jest ok, a ja słyszę że silnik chodzi głośniej, teraz kupiłem tańsze z obawy że corteco znowu szybko padnie

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam krótkie pytanie odnosnie mojego auta

Z jaką siłą dokręcamy koło pasowe wału korbowego ?

Pewnie gdzies jest ale naprawde nie mam czasu zbytnio by poszukac

Z gory dziekuje za info

Opublikowano

1. 100 Nm

2. +60°

3. +60°

4. +30°



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Dzieki

Dzisiaj próbujemy twoj klucz :)

Dobra nasadka (3/4 cala), przedłużka na klucz i pójdzie bez problemu.

Czekamy na relację z wymiany.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.