Skocz do zawartości

n46b18a - zalewa na zimnym


no0rweg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po odpaleniu samochodu na zimnym silniku czuć benzynę, dodatkowo pierdzi jakby nie palił na wszystkie cylindry. Po ok minucie wszystko wraca do normalności, cichutko cyka i wraca moc - wcześniej depnięcie go przydusza... W inpie brak błędów, jedyne co dziwne to wszystkie wtryski miały wartości pracy dużo wyższe niż zawsze tzn. 1,8 (normalnie ok. 0,2). Co może być przyczyna i jak to ugryźć jak błędów brak ? Czy to może wina jakiegoś czujnika ? Świece nowe (na starych było tak samo zero zmian) Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w najbliższym czasie posprawdzam to wszystko ale przy porannym odpalaniu i tych objawach włączyłem inpę i wartości które były z wykrzyknikiem to:

-air mas (kg/h)

-actual value differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 405 !

-set point differential pressure into air-intake-system ( zielone pole od 45 do 55 ) a u mnie 355 !

- camshaft adaption output ( lekko poniżej zielonego pola)

Czy te parametry dają więcej wskazówek ? Bo dziwne, że nic w błędach :/ Zauważyłem, że samochód na zimnym ma więcej mocy niż na ciepłym (lepiej wkręca się na obroty) a na ciepłym raz ok a raz muli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem przepływomierz - wypiąłem wtyczkę i zero reakcji tzn. tak jak czasem lekko zafalowały tak było. Po przejechaniu paru km stwierdzam, że wróciła moc, której nie było. Auto wkręca się na obroty mega, 1 i 2 bieg rewelacja. Tylko czasami go przy zmianie biegów zadławiło i przy szybkim depnięciu w podłogę. Generalnie z wypiętą wtyczką sprawowało się na celujący minus :) Da radę ratować ten przepływomierz (na youtube są filmiki jak czyścić) ale czy to tylko chwilowa poprawa ? Czy szukać nowego (ori, zamiennik dobry czy uzywka) ? Bardzo dziękuję za podpowiedzi bo sam nie dałbym rady :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiem co robić :)

Po pracy spróbuje wyczyścić sensor od przepływomierza i czujnik temperatury czymś nieszkodliwym w sprayu (do styków lub do czyszczenia klocków) i zobaczymy czy coś się poprawi a jak nic to poszukam nowego boscha bo taki mam zamontowany. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wczoraj wieczorem wyczyściłem cały przepływomierz sprayem do czyszczenia tarcz hamulcowych (nieagresywny i szybko odparowuje) i powiem Wam, że nie wierzyłem, że taka różnica będzie :O Auto odzyskało swoją moc, ciągnie od dołu równomiernie i ekonomizer od razu mniej pokazuje spalania :) Przy porannym odpalaniu pozostaje delikatne pierdzenie czyli jeszcze coś niedomaga ? Pisaliście o czujniku temperatury i teraz pytanie czy chodzi o ten co jest na dole zderzaka przedniego ? Czy o jakiś inny ? Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

odświeżam temat ponieważ mój problem cały czas się nie poprawił a wręcz się nasilił. Zaobserwowałem pewną zależność w moim problemie. Jak odpalam pierwszy raz po nocy (silnik totalnie zimny) to auto pięknie odpala od strzału i po chwili zaczyna zalewać świece (falują obroty i strasznie czuć benzynę) i spod maski słychać jakby "pierdzenie", które trwa dokładnie tyle ile pracuję pompa powietrza wtórnego. Jak ta pompa się wyłączy to momentalnie jest cichutkie cykanie i zalewanie również zaczyna ustępować (jakby jeszcze przepalał wcześniejszy nadmiar). Dodatkowo powiem, że kilku mechaników oglądało i nikt nie widział problemu bo nie było żadnych błędów w pc. Kilka dni temu zainstalowałem inpe i przy porannym odpalaniu porobiłem testy i nagle wyskoczył jeden błąd 29FE CDKSLS Sekundaerluftsystem Error Counter: 1, Logistic Counter: 40. Przeszukując internet znalazłem kilka wskazówek, że to może być wina zaworu od tej pompy wtórnego powietrza i jej samej. Sam błąd wg bazy błędów jest opisany tylko po angielsku dość ogólnikowo " 29FE Aux Air System". Mam wielką prośbę o podpowiedź czy faktycznie ta pompa z zaworem dotyczy tego błędu i czy ona może powodować te pierdzenie i zalewanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrzyłem się na nr tego błędu od pompy powietrza wtórnego i zauważyłem, że w podanych przy tym błędzie jest dziwny jeden wynik tzn. Motorstarttemperatur (tmst) -48.00 Grd C. Proszę o podpowiedź czy to oznacza padnięty czujnik temperatury ? Jeśli tak to który bo są dwa jeden w wężu od chłodnicy a w silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.