Skocz do zawartości

[M57TU] DPF - wartości backpressure


gustuff

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie:

 

- na wolnych ok 5-8

- 1500-2000 stabilnie ok 50-80

- na odcince 150

 

ale KU##$%%#$ - chyba wymienilem niepotrzebne dobry DPF na dobry bo na nowym (zamiennik) sadza rosnie w blyskawicznym tepie i ... jeszcze czesciej sie wypala niz starym ktory w/g fotek byl totalnym trupem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwukrotnym wypaleniu:

- na wolnych ok 5-8

mam tak samo

- 1500-2000 stabilnie ok 50-80

tutaj nawet mniej: 25-50 podczas jazdy na tempomacie 110km/h

 

- na odcince 150

nie próbowałem

 

ale KU##$%%#$ - chyba wymienilem niepotrzebne dobry DPF na dobry bo na nowym (zamiennik)

ile dałeś i jakiej firmy?

 

sadza rosnie w blyskawicznym tepie i

jak to zmierzyłeś?

 

Musze sprawdzić ponownie ciśnienie, bo po przejechaniu ~80km znowu się zaczął wypalać dziad jeden.

 

 

To wytnij go i po problemie

Mieszkam w DE, więc jeden problem może i zniknie, ale pojawi się drugi: przegląd

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwukrotnym wypaleniu:

- na wolnych ok 5-8

mam tak samo

- 1500-2000 stabilnie ok 50-80

tutaj nawet mniej: 25-50 podczas jazdy na tempomacie 110km/h

 

- na odcince 150

nie próbowałem

 

ale KU##$%%#$ - chyba wymienilem niepotrzebne dobry DPF na dobry bo na nowym (zamiennik)

ile dałeś i jakiej firmy?

 

sadza rosnie w blyskawicznym tepie i

jak to zmierzyłeś?

 

Musze sprawdzić ponownie ciśnienie, bo po przejechaniu ~80km znowu się zaczął wypalać dziad jeden.

 

 

Dzięki za odpowiedzi

 

Sadze cisnienie i inne parametry widac on-line programikiem BMWhat, tak czy inaczej ilosc sadzy komputerek na 100% bierze z cisnienia roznicowego (bo niby skad ?!)

Za zamiennik z firmy katflex zaplacilem 1390 (z dwiema przesylkami) za orginal zwrocili 450 zeta) - juz sie kontaktowalem z nimi i jakby dalej tak sie zachowywal to maja zwrocic kase albo wymienic jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem w zeszłym tygodniu kabel z softem. W niedziele robiłem wymuszone wypalanie DISem.

 

To sie rozumie samo przez sie. Chodzi o nakreslenie rzedu wielkosci, np.:

1. dla wolnych obrotw: 2-5mbar jest OK, ponad 20mbar to juz trup

2. dla obrotow 1500: 100-120 OK, 350mbar - zapraszamy na zlom

 

Podczas przeprowadzania testu back pressure wartości dozwolone były określone następująco:

700rpm: do 35 mbar

2000 rpm: do 75 mbar

4000 rpm: do 200 mbar

 

U mnie samochód stracił moc doszczętnie (na dwójce nie mogłem dogonić Corsy 1.2!) dopiero przy wartościach jak poniżej:

 

75

245

510

 

Czyli ZNACZNIE za dużych - i to jest dopiero trup. Ale po wymuszonym wypalaniu (pół godziny jazdy z prędkością 80-90 kmh na 3/4 biegu) wartości są takie:

 

55

177

269

 

Nadal są o wiele za duże, nie mniej jednak auto nie jest trupem (być może DPF się kończy - tego nie wiem, czas pokaże :wink: ). Przyspiesza bardzo zdrowo, reaguje na pedał gazu natychmiast - auto nie było tak żwawe od kąd je kupiłem w grudniu ub. roku.

 

Zastanawiam się tylko czy te filtry mają jakąś górną granicę wytrzymałości na wypalanie, po przekroczeniu której nadają się do wymiany? Bo skoro niektórzy piszą, że mają na jałowym np 8 mbar to ja bym sobie jeszcze powypalał ze dwa razy :lol: Zwłaszcza, że dostało takiego kopa :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas przeprowadzania testu back pressure wartości dozwolone były określone następująco:

700rpm: do 35 mbar

2000 rpm: do 75 mbar

4000 rpm: do 200 mbar

 

[...]

 

55

177

269

 

Dzięki wielkie, u mnie wygląda to podobnie po podwójnym wypaleniu. W zasadzie wartości są OK, ale dziad zbyt często się próbuje wypalać (nawet jest błąd w DDE).

Nie wiem o co chodzi - jeżdżę cały czas po autostradzie.

Są jakieś sprawdzone metody chemicznego czyszczenia DPF'a?

Wie ktoś na jakiej zasadzie działa czujnik ciśnienia? Czy kabel od niego może być lutowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.