Skocz do zawartości

E39 530d 2000r i kiepski wykres na hamowni. o co chodzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, na początku chciałbym się przywitać gdyż jestem na forum nowy, lecz nie jest to moje pierwsze BMW. Jakiś miesiąc temu zakupiłem bmw e39 530d z 2000roku. Wszytko było by ok gdyby dziwny brak mocy. A dokładniej raz moc jest a raz jej nie ma. Wygląda to następująco:

- szybkie przyspieszanie 1 bieg do 3,5 tys - 2 bieg tak samo i tak do 4 biegu i mocy nie ma, jedzie słabo

 

- druga sytuacja jedziemy na 2 biegu i podtrzymujemy go na około 2 tys obrotów przez 5-10 sek i dajemy gaz w podłogę auto jedzie jak powinno i tak już potem na każdym biegu przy mocnym przyśpieszaniu. (zdarza się że nawet przy takim przyspieszaniu moc nie zaskoczy ale to rzadko)

 

i jako dowód pokazuje wykres z hamowni który przedstawia jak dziwnie zachowuje się moc i moment. ( widać że silnik zaczął jechać jak należy dopiero od około 3700 obrotów )

 

Miał ktoś podobną sytuację ?

 

Pozdrawiam.

http://images64.fotosik.pl/1074/0666b252bed1bfbfm.jpg

Edytowane przez motoserwisdb
Opublikowano
komp nie wybija żadnych błędów, ciśnienie jakie pokazuje na filtrze paliwa nie spada poniżej 3.7 bara, doładowanie 2100 praktycznie od początku do końca, wtryski dają ładne korekty. Dziękuje za pomoc w oszczędzaniu pieniążków ale hamownia u znajomego nie kosztuje mnie to wiele. Pozdrawiam
Opublikowano

Jeździłeś z inpą?

Jeździłeś w tych momentach kiedy występował brak mocy?

Wiesz.. tak to wyglądało że po zdiagnozowaniu braku mocy zrobiłeś tylko wykres z hamowni co było by głupotą.

Opublikowano
tak jeździłem już, i niestety nic nie widać. hamownia zrobiona z czystej ciekawośći, przy pomiarach była obserwacja ciegna przy turbinie, ładnie pracuje. Nie bardoz wiem gdzie już szukać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przewody najlepiej zapobiegawczo wymienić sobie na nowe, do tego czyszczenie zaworków sterujących turbo i EGR, dobrze zaglądnąć do samego zaworu EGR i kolektora, w razie czego zdemontować i wyczyścić.

Ciśnienie 3.7 jeszcze nie powinno wpływać na osiągi, ale szału już nie ma.

Filtry paliwa i powietrza dawno zmieniane?

Podłącz się pod inpę i patrz na wartości jakie podaje przepływomierz, porównuj je z zadanymi, otrzymane powinny nawet być trochę wyższe.

Najlepiej to usiąść z kompem i przejechać się tak żeby nastąpił spadek mocy i wtedy sprawdzać.

Opublikowano

Zwykle jak sie siada z kompem, to silnik jak na złość pracuje dobrze :-)

 

Niestety też mam bolączke, ze po kilku przyspieszeniach nagle zamuł.

Objawia się to tez ogromną turbodziurą, nawet pojawia się ona wtedy, gdy przyspieszam, skoncze na przykladowo 3000obr, nie zmieniam biegu, tylko dodaje znowu gazu i czekam na ciąg, nawet czasem 2sek. Poza turbodziurą, czuć, ze silnik wolniej reaguje na gaz. A czasami wydaje się ze ciągnie dobrze, a tu nissan qashqai jedzie równo ze mną, a pod machą ma 2.0..2.2dci.

 

O co chodzi? Źle pracuje EGR? Ciezko mi to uchwycić.

 

Wydaje mi sie, ze zaworów podcisnieniowych w tym wieku nie ma co czyścić, tylko wymienić najlepiej oba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam nie narzekam na czyszczone zaworki, nie jeden już rozbierałem i działają dobrze, w tym w obu swoich bmw zabieg był ze 3 lata temu, i problemów nie ma do dzisiaj :wink:

EGR na czas diagnozy najlepiej całkiem odłączyć, on na moc nie wpływa, bo podczas przyśpieszania i tak jest zamknięty.

Opublikowano

To moze trafiles, ze sam zaworek pracuje OK, tylko nie mial 'czym oddychać'.

Nalezy takze pamietac, ze zaworki te potrafią sie po prostu zepsuć i osoba po czyszczeniu filterków mysli, ze zabieg ma juz wykonany i ten fragment działa poprawnie.

Opublikowano
Kolega miał takie objawy przy 520d,wymieniłem mu wężyki od podciśnień i po sprawie. Komp pokazywał błąd turbo,egr i jeszcze czegoś,po wymianie czysto i fura fruwa.
Opublikowano
dzieki za odpowiedzi, na wstępie powiem ze pare spraw mam za sobą tzn, zdemontowałem kolektor ssacy, usunołem klapki które jak się okazało i tak nie działały, jezdziłem na innej przepływce z auta które na brak mocy nie narzeka. A teraz pytanie do kolegi Shadow69, również jestem z rzeszowa, jak byś miał możliwoś dośiąść się z inpa do mnie i pomóc w rozwiązaniu problemu będę wdzięczny. Oczywiście nie za darmo :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam, troszkę odgrzewam temat ale może w końcu uda mi się to ogarnąć. Temat jest następujący auto nie jedzie jest mułowate. przepatrzone powymianiane podcisnienia itp itd. Jedną sprawę którą zauważyłem to temat turba. Od tamtego czasu pozbyłem się katalizatorów i wydech to przelot 2.5 cala i ori koncowy tłumnik. Zauwazyłęm ze po odpaleniu grucha od turbo ładnie wciąga się do samej góry i tak zostaje, lecz jak odepnę wężyk od zaworka grucha odpuszcza oczywiscie i auto delikatnie zmienia dzwięk na bardziej basowy. Ale o co chodzi :) Chodzi o to ze w trakcie jazdy jadąc dajmy na to na 2 biegu powoli przyspieszając w zakresie 1200-2000 obrotów jest słychac wyraźną zmiane dzwięku silnika tak jak by ta grucha odpusciła po czym auto dostaje kopa. Jak to jest mozliwe? Wydawało mi się ze ta grucha raczej reguluje doładowanie kiedy mamy go za duzo a nie takie cyrki. Wiem tylko ze jakieś 8-9 miesięcy przed zakupem auta przezemnie była w regeneracji bo mam papier. Czy jest mozliwość ze ktoś coś zbabrał przy regeneracji turba?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.